Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elektrozawór podciśnienia


grzegorzmis

Rekomendowane odpowiedzi

Brzęczenie to oznaka sprawności zaworku - cewka działa. Zgłębiałem ostatnio wiedzę nt tego zaworu i doszedłem do wniosku , badając kilka róznych zaworów, że gdy zaworek jest wyłączony to utrzymuje stałe podciśnienie w okolicy -0.6 bara gdy cewka działa to podciśnienie rosło do -0.8 bara. Próżnia -0.6 bara jest za niska żeby wciągnąć kierownicę turbo przynajmniej u mnie (turbina kkk K03, wg danych kierownica waste gate kalibrowana na -0,5 bara wysunięcie 7.5mm). Co dziwnego temat szeroko opisywany na forum laguny - trzpień jest tak wkręcony aby uzyskiwane podciśnienie przy działającym zaworze było najwyższe. Każdorazowa regulacja powoduję że podciśnienia sie zmieniają i kierownica waste gate jest źle sterowana - zbyt wysunieta lub zbyt wciągnięta czyli albo przeładowuje albo niedoładowyje w pewnym zakresie. Jak dla mnie regulacja i czyszczenie w/w zaworku nie ma sensu gdyż nowy kosztuje 130zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzęczenie to oznaka sprawności zaworku

Tylko co cewka ma wspólnego z brzęczeniem po wyłączeniu silnika, opuszczeniu i zamknięciu auta???

Poza tym, to brzęczenie po kilku minutach powoli zanika, do kompletnej ciszy czyli do momentu zaniku podciśnienia.

W czasie pracy silnika zgoda, cewka może być powodem tego dźwięku, później to już raczej nie ona jest tego powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crash75 nie pisze że brzęczy na wyłączonym tylko na włączonym. Można sprawdzić miernikiem jak długo i jaki daje prąd na cewkę.

U mnie tez przez kilka sekund brzęczy po wyłączeniu silnika.

Brzęczenie powstaje gdy podciśnienie rośnie tak że jest w stanie oderwać blaszkę od cewki a następnie spada tak że cewka może ponownie przyciągnąć blaszkę. Ponieważ dzieje się to bardzo szybko dlatego słyszymy brzęczenie - blaszka opada ok 1-2mm (podciśnienie jest wytwarzane gdy silnik pracuje dlatego zawsze musi być zaciągane powietrze z zewnątrz). W związku z tym ilość powietrza w układzie wastegate - wężyk - zawór - wężyk - pompa vacuum jest tak niewielka ze nie ma wpływu na bardzo dynamiczne zmiany podciśnienia.

Zawór ma 2 tryby pracy utrzymujące stałe podciśnienia: włączony -0,8bar - cięgno turbo wciągnięte lub wyłączony -0,6bar lub 0bar - cięgno wysunięte (gdy ECU dostaje sygnał o zbyt dużym ciśnieniu doładowania od MAP lub silnik wyłączony). Gdy śruba regulacyjna jest wkręcona do końca lub zbytnio wykręcona to blaszka nie brzęczy. Poniżej tak na szybko zrobiony schemat zaworu.

post-7175-0-21877800-1334229290_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sorry pomieszało mi się z tym tematem:

http://megane.com.pl/topic/37758-bzyczenie-spod-maski-po-wylaczeniu-auta/page__p__290593__fromsearch__1#entry290593

Nie zawsze czytam wszystko od początku tematu za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki EGR jak na zdjęciu. Właśnie moczy się w ropie trochę był przybrudzony. Mam pytanie odnośnie sprawdzenia poprawności jego działania, czy można to jakoś sprawdzić ręcznie ? Teraz jest w pozycji zamkniętej ale próbowałem go otworzyć pchając to co jest w środku do góry i nic ani drgnie.

post-21010-0-68519800-1334522625_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustami to chyba się nie da, za duże podciśnienie ok -0,6bara. Duza strzykawka albo jak już jest wymontowany podłączyć na krótko pod pompe vacuum w innej Renacie z podobnym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dexterpl. Dzięki za odp.Pytam z tego względu że u mnie własnie przeładowuje turbina i szukam tego przyczyny...efekt jest taki jak by sprzęgło ślizgało... zaczyna sie od 3 biegu od około 3000 obrotów, spada do około 2500 i potem juz ciągnie normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crash75, Może faktycznie sprzęgło? Co znaczy w twoim opisie "Silnik:1.9 dci 102KM/200NM+20%" 20%?? Jesteś po chipie czy powerboxie? Grzebałeś przy cięgnie turbiny? Czy twój samochód przy dużym obciążeniu zostawia kupę dymu za sobą? Kiedyś eksperymentowałem z cięgnem od wastegate przy turbinie i przy podkręconym kopcił na szaro, przy poluzowanym puszczał czarnego dymka przy starcie z 1. Teraz jest tak jak było na początku czyli nie puszcza bączka ani nie kopci przy obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dexterpl. Tak mam auto po chipie.Przy bucie puszcza małego bąka.Sprzeło napewno nie ślizga jest nowe, pomijając to że nie czuć spalonego sprzęgła to ten spadek obrotow o którym pisałem występuje nawet po łagodnym dodawaniu gazu... zastanawiam się jeszcze czy czasem turbina mi sie poprostu nie kończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja u siebie podłączyłem te wężyki na krótko i tak przejechałem 400km bez żadnych problemów i palącej sie kontrolki świec żarowych.Po tym dystansie auto zaczęło wchodzić w tryb awaryjny bez względu na to czy kontrolka się zapalała czy nie(zaczęła się zapalać po tym dystansie).Więc jutro jadę kupić zawór używke i podłączam tek jak było.Jak pojeżdże trochę to dam znać jakie efekty.Dodam tylko że wczesniej auto miało lepsze lub gorsze dni jeśli chodzi o przyspieszenie,po połączeniu tych wężyków już tego nie było auto jeżdziło normalnie aż do dzisiaj.Pozdrawiam. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crash75, może koleś który robił chipa podkręcił cięgno na maxa. Nie wiem czy to prawda czy nie ale kiedys przy rozmowie ze znajmym, któremu padła turbina w astrze 2.0 usłyszałem że zawór upustowy jest nie tylko do tego żeby turbo nie przeładowywało ale tez do tego że gdy startujesz z niskich obrotów spalinom łatwiej jest uciekac przez otwór niż wirnik turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i się zastanawiam, czy tu nie następuje pomieszanie pojęć.

Zazwyczaj ten zawór steruje EGR-em, czyli czymś potrzebnym jedynie ekologom i to też jest widoczne w opisach i fotkach w temacie zamieszczonych.

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=9401

Jednoznaczne przypisywanie mu funkcji sterowania turbiną, a nawet jej kierownicami, moim zdaniem jest nieuprawnione. Gro, turbin z tych roczników ruchomych kierownic nie posiada, a wężyki do siłownika turbiny biegną z kolektora dolotowego. (tematy i posty o boosterze)

Może w LAGUNIE co zostało tu przytoczone ten zawór lub drugi taki jest do sterowania turbiną przeznaczony co wynika z tego posta:

http://megane.com.pl/topic/9012-elektrozawor-podcisnienia/page__view__findpost__p__292267

ale LAGUNA i meganki to inne auta i inne rozwiązania, nawet w takich kwestiach jak karty i ich przyciski, działanie HF czy inny sposób dezaktywacji ASR/ESP. (udowodnione w innych tematach)

W związku z powyższym, chcąc usystematyzować podane tu informacje, proponuję by w postach podawać dokładnie do czego ten zawór jest podłączony. A że podciśnieniowe siłowniki sterowania turbiną i EGR-em wyglądają bardzo podobnie, proponuję by przed napisaniem posta popatrzeć gdzie te wężyki biegną i do czego są podpięte. Jest to czasami utrudnione, szczególnie w sceniolach, bo mało miejsca i część silnika podszybiem przykryta, jednak można to zobaczyć nawet za pomocą lusterka wstawionego pomiędzy silnik i przegrodę.

Wówczas dopiero będzie jasność w temacie.

Nadal będzie to ten sam, lub podobny elektrozawór ale będzie wiadomo czy zajmować się turbiną czy EGR-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem jest kilka elektrozaworków, i zależnie od tego mają różną funkcje. jedne sterują turbiną, drugie EGRem a trzecie tym i tym jak w przypadku zaworka N75 w grupie vag. W samochodach które posiadają pneumatyczny EGR zaworek służy do sterowania nim (dti wcześniejsze wersje).

Gdy występuje elektroniczny EGR - nowsze dti i dci zawór ten służy do sterowania turbiną. Jest kilka sposobów sterowania turbiną: podciśnienie, nadciśnienie, lub brak sterowania. Wężyk biegnący z kolektora dolotowego do turbiny steruje turbiną nadciśnieniem (im większe ciśnienie tym wastegate bardziej uchylony). W nowszych dci turbina sterowana jest podciśnieniem którym steruje elektrozawór, a nim steruje komputer na podstawie odczytów z czujnika doładowana podpiętego pod kolektor dolotowy lub pod węże turbo przy intercoolerze.

Na 2 stronie tego tematu znajduje się obrazek pokazujący pod co podpięty jest przewodzik z elektrozaworu w silnikach 731,732,733,736,738,744.

Myślę że to rozwieje wszelkie wątpliwości.

post-7175-0-79945800-1334855453_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!