Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z hamulcami z przodu, hamowanie pulsacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Miesiąc temu wymieniałem tarcze i klocki z przodu po niespełna roku ponieważ nie dało się normalnie hamować. Czuć było nierówne hamowanie ( coś w stylu mocniejszego dohamowania co ok 0.3sek, tak jak by cos bylo nie równe) i ogólnie aż całe auto potrafiło sie trząść. Pierwsza diagnoza padła na krzywe tarcze itd. Niestety nie mogłem sprawdzic czy są krzywe bo nikt w okolicy z mechaników nie dysponuje takim sprzętem do pomiaru. Wymieniłem tarcze i klocki z TRW na Textar. Przez ostatni miesiąc jeździłem ostrożnie, nie hamowałem mocno czy coś w tym stylu. Dzisiaj wsiadam do auta, jadę i przy hamowaniu czuję  to samo co było na poprzednich tarczach tylko jeszcze w stanie nie zaawansowanym, do tego jeszcze doszedł pisk w tym samym momencie kiedy występują te mocniejsze jak by dohamowania. Umówiłem się do mechanika na "poświęta", ale szukam poszlak co to może być. Wydaję mi się że mogą to być zaciski. Miał ktoś podobny problem albo ma jakies porady?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienić mechanika - poważnie, to wymieniasz a nie mechanik.

Jeszcze nie widziałem aby tarcze TRW miały bicia.

Zaciski z pewnością pokorodowane i klocki stoją dęba. Po za tym orzydalo by się sprawdzić prowadnice zacisków i ich na smarowanie smarem do tego przeznaczonym. Płyn również do wymiany.

Zdjąć tarcze i oczyścić czoło piast z korozji i pokryć mała ilością smaru ceramicznego lub miedzianego. To samo wnętrza tarcz również oczyść z korozji.

Tarcze pewnie mają małe ranty pokryte korozji- usunąć rdzę, polakierować lakierem wysokotemperaturowym.

Koła przykręcić momentem 120 Nm - ma to wpływ na pracę tarcz podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2024 o 00:08, szwagier24a napisał(a):

 

 

W dniu 24.12.2024 o 00:08, szwagier24a napisał(a):

Zdjąć tarcze i oczyścić czoło piast z korozji i pokryć mała ilością smaru ceramicznego lub miedzianego.

Piast pod tarcze nie pokrywa się niczym, mają być czyste i wolne od jakichkolwiek mazideł

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piatek albo w poniedzialek oddaje do mechanika, to dam znac jak to wyglada i zlece przeglad wszystkiego oraz oddaje do regeneracji zaciski, wiec dam znac jak to wyglada.

 

@szwagier24a mechanik zmieniony, wtedy jak mi zmieniali na trw to tez wyszla wymiana sworznia (jednego, bo tak zrobili, nie wiedzialem ze dwa sie wymienia na raz) i jarzma jednego bo rzekomo krzywe było. Wiec zastanawiam sie czy nie wykrzywili jeszcze czegos przy wymianie tych tarcz i klockow... Bo problem wystepuje od tej wymiany tak na prawde.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, milejow napisał(a):

 

Piast pod tarcze nie pokrywa się niczym, mają być czyste i wolne od jakichkolwiek mazideł

Zdania są podzielone. W poradniku ATE dla używanych aut nie zabraniają korzystania z mazideł.

Ja sam kiedyś musiałem ściągnąć tarczę z piasty za pomocą ciężkiego młotka bo tak chwyciła korozja. Od tego momentu w moich samochodach smaruję i jestem pewny, że jak będę potrzebował zdjąć tarcze np. do oczyszczania z korozji to nie będę miał problemu z ich demontażem a piasta nie będzie skorodowana. Nie ma bić, nić się nie wytapia, zapieka itp... Taką skorodowaną piastę jak potraktujesz tarczą szlifierską aby ją oczyścić to tylko można ją "pokrzywić". Mała ilość właściwego smaru zabezpieczy przed korozją.

O zaleceniach wymiany parami słyszałem, że dotyczy amortyzatorów a ja twierdzę że oprócz amortyzatorów parze powinno się wymienić sprężyny. W pozostałych przypadkach chyba chodzi o zasób portfela.

Regeneracja zacisków niby prosta, ale można narobić sporo błędów przy ich składaniu. Jak nie ma wycieku płynu to bym ich nie ruszał. Fabrycznie tłoczki w zacisku składane są na sucho, pracują tęgo ale ja w swoim samochodzie podłożyłem tam trochę smaru do tego przeznaczonego i zdecydowanie lżej pracują - tłok łatwiej się cofa po puszczeniu hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wibracje mogą mieć wpływ skorodowane felgi aluminiowe w miejscu styku felgi z piastą.

Przy śrubach raczej trudno skrzywić piastę przeciągając gwinty kluczem pneumatycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mi na myśl przychodzi czujnik ABS-u więc pokrewnie do wspomnianej pompy. Pierwsze co powinien był zrobić mechanik to chociaż ocenić stan hamulców, przecież są zestawy naprawcze i nie kosztują dużo.
Ja Textar'a dałem na tył i jestem bardzo zadowolony - trochę taniej niż oryginalne mnie wyszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!