Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie natychmiast po odpaleniu -1,5 dCi K9K836


Maciek_B

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie w nowym roku Forumowicze!

Pomyślności dla wszystkich :)

 

Proszę o wskazówki i pomoc w niżej opisanym temacie. Dużym wsparciem będzie wskazanie kogoś na śląsku, kto nie naciągnie mnie na koszty, a rzetelnie podejdzie do tematu i pomoże w diagnostyce, bo wiem, że diagnostyka na odległość będzie trudna...

 

Pacjent: Megane Grandtour 2014 r. 1.5 dCi 110 KM, ok. 214 k km. Dd 10 lat u mnie. Osobiście najechałem ponad 173 k km.

 

Jakieś 3...4 miesiące temu pojawiły się szarpania przy dużych prędkościach (>170 km/h) lub dużym obciążeniu (jazda z 4 osobami, 4 rowerami i bagażem pod górę na trasie) - tak, jakby ciągnął powietrze, a nie paliwo... w CarScaner widoczne spadki ciśnienia na szynie CR (o ok. 100...300 bar). Szarpniecie = spadek ciśnienia.

 

Ok. miesiąca temu pojawił się problem z odpalaniem. Samochód odpalał bez problemu za pierwszym razem, ale ponowne odpalenia po krótkiej trasie lub krótkim czasie (2 km, 2...3 min) kończyło się natychmiastowym zgaśnięciem silnika. Odpalał potem za 2...3 razem.

 

30.12.2024 wracałem z nad morza... jazda >130 km/h była nie możliwa - szarpało jak diabli...

 

Od kilku dni auto w ogóle nie dopala za pierwszym razem, tzn. pięknie odpala i natychmiast gaśnie. Konieczne kolejne kręcenie (najczęściej odpala za 3 razem), a najlepiej lekkie przegazowanie zaraz po odpaleniu (unikam, ale wystarczy tak ok. 1200 obr/min).

 

W okresie w/w usterek zrobione było:

1. rozrząd

2. filtr paliwa (wymieniam regularnie co 45 k km)

3. przewód z gruszką (w lutym wykryłem cofkę paliwa i problemy z odpalaniem; pomogło)

4. przewód przelewowy wtrysków (stary przeciekał)

5. wymiana egr

6. czyszczenie wtrysków TEC2000 (w sumie nie było syfu)

7. wymiana uszczelnień sekcji wysokiego ciśnienia w pompie CR (ciekło z dekielków)

8. uszczelnienie jednego wtrysku (ciekło pod górną nakrętką - zrobione w serwisie Śmietana w Kobiórze)

 

Proszę, pomóżcie! Co mogę sprawdzić, zrobić, gdzie podjechać...

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie masz coś z paliwem. Jeśli mas przewody paliwowe od filtra do pompy transparentne to bym spróbował zaobserwować co dzieje się z paliwem podczas rozruchu. Ale bez pompy w zbiorniku to wszystkie myśli idą w stronę pompy CR, tu za bardzo nie ma innego elementu związanego z podawaniem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość to aby wykluczyć cały układ przed pompą, możesz zrobić jakiś system do podania paliwa bezpośrednio na pompę (wąż z pojemnikiem) i spróbować palić. Jak nie pójdzie, to masz odpowiedź,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak, a może przyblokowane. W twoim przypadku masz tylko sekcję ssącą w pompie, jakoś warto sprawdzić, to co przed nią a nie iść w drogi element. W KIA był taki myk, że blokowało się sitko w zbiorniku i auto nie chciało jeździć na większych obciążeniach, wielu się zawiodło robiąc pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, carsik napisał(a):

możesz zrobić jakiś system do podania paliwa bezpośrednio na pompę (wąż z pojemnikiem) i spróbować palić.

Prościej i praktyczniej to;

  - zmienić przewód paliwowy pomiędzy filtrem paliwa a pompą na przeźroczysty;

          - zapewnić brak pęcherzy powietrza w nim,

  - sprawdzić czy ciśnienie na listwie w czasie rozruch jest minimum 240 -250 bar,

  - akumulator powinien zapewnić > 200 obr/min w czasie próby rozruchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zmiana przewodów na przezroczyste to dobry pomysł. Myślałem o tym, bo coraz bardziej mam wrażenie, że problemem jest lewe powietrze w paliwie.

Czy masz jakiś patent na te przewody? Jakie, średnica itd.?

 

Ciśnienie na CR w czasie rozruchu to grubo ponad 300 barów.

Obroty to min. 1100 obr/min.

 

Załączam screena - punkty 1, 2, 3 --> próby odpalenia, silnik natychmiast gaśnie

punkt 4 --> silnik w końcu odpala

punkt 5 --> "chrumkanie" i nierówna praca, która po kilkudziesięciu sekundach mija. Silnik pracuje wówczas idealnie.

Zwracam tutaj szczególną uwagę na obroty zaraz po odpaleniu (czyli po pkt. 4, a przed 5) - są idealne i dopiero po ok. 10 s. zaczyna się "chrumkanie"... O tym pisałem w osobnym wątku rok temu, ale odpuściłem poszukiwania...

Screenshot_20250106_104514.jpg

 

Jeszcze jedno. Sprawdziłem wtryskiwacze. Każdy jeden ma ok. 199...202 kOhm i 2,78...2,88 uF --> biorąc pod uwagę 214 kkm można uznać, że są w dobrym stanie.

Edytowane przez Maciek_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A/ Ciśnienie paliwa przy rozruchu powinno być ok; 240 -250 bar,

B/ Wyższe ciśnienie sugeruje, że ;

    1/ zapieczone są wtryski, które nie tworzą " mgły " tylko kapią do komory,

         albo

   2/ uszkodzony Regulator ciśnienia paliwa ;

        a/ jest w pompie wtryskowej,

        b/ steruje nim komputer silnika,

 3/ należy zmierzyć ciśnienie paliwa;

     a/ zadane przez sterownik,

     b/ a ciśnienie  - jakie jest odczytane przez czujnik ciśnienia paliwa,

     c/ między tymi wartościami  ciśnień ;

           1/ różnica powinna być niewielka ;

           2/ jak zbyt duża różnica;  - to  sugeruje na niedomaganie regulatora ciśnienia paliwa

 

19 godzin temu, Maciek_B napisał(a):

zero błędów

To by sugerowało konieczność;

   - kontroli/czyszczenia wtryskiwaczy ultradźwiękami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy temperaturze cieczy około -5 do + 30 ciśnienie 300 bat to norma, tyle powinno wynosić.

Na pewno masz silnik k9k 836 a nie 636?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Gaśnie natychmiast po odpaleniu -1,5 dCi K9K836

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!