Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie na drugim biegu - Megane 4GT 1.6 205 EDC


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, z całkowitą pewnością zjeżdżając z górki również szarpało i również obrotomierz podskakiwał. Czy my na pewno możemy wykluczyć te sprzęgło? W poniedziałek jadę zczytać błędy do serwisu renault. Dziś byłem pół dnia na mieście. Na początku auto szarpało co nie miara, ale pod koniec gdy już wracałem do domu, to wręcz ciężko było wymusić sytuację aby znów zaszarpał. Na rozgrzanym, wyjeżdżonym aucie problem jest znacznie mniej zauważalny.

Edytowane przez MatthewMegi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mih00 napisał(a):

- Po pierwsze, że to automat i tak zmienia biegi,

- po drugie od 1500 masz już zapewne dostępne jakieś 130 Nm,

   wiec wiele więcej niż niejeden wolnossak w szczycie.

Zgadza się;

16TCe-205KM.thumb.png.ae347e9b5a35dee2bdb5e7feee6b72b8.png

Auto kupiłeś niedawno?

Po dokładnym przeanalizowaniu problemu;

    - zalecam aktualizacje sterownika wtrysku w aso, 

1 godzinę temu, MatthewMegi4 napisał(a):

W poniedziałek jadę zczytać błędy do serwisu renault.

Będziesz miał okazje to przeprowadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

2400 >  n  < 6000 obr/min,

      b/  to nie diesel aby korzystać z niskich obrotów

Absolutnie nie. Widać że na filmie obroty próbują być w okolicach 1800 to są normalne obroty dla tego silnika i nic nie ma prawa szarpać. Andrzej dorabia jakieś fantazyjne teorie. Z pewnością nie jest to właściwa praca a jazda w silniku turbo z obrotami 2400-6000 to kompletna bzdura. 

Jedyny silnik w którym nie dało się jechać poniżej 1500 obr to był i30 crdi 1600 diesel - on faktycznie szarpał ale to zupełnie inna sytuacja niż tu. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od anglika z praktycznie tymi samymi objawami, że zalał liqui moly, na trybie RS pośmigał 10km, odstawił na parę godzin auto i później było jak nowe. Zero szarpania. Więc w jego przypadku pewnie wtryski. Sposób nic mnie nie kosztuje, więc po poniedziałkowej diagnozie i wyjeżdżeniu baku do niskiej rezerwy również tego spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem pusty bak liqui moly, 100 oktanowym racing z shella, przejechałem z 15 km pałując auto na najwyższych obrotach i odstawiłem na noc. Na następny dzień niespodzianka - całkowicie bez zmian. Jak przy tych warunkach szarpało tak szarpie dalej. Sprawdziłem to w drodze do mechanika na diagnostykę. Nic kompletnie nie wykazała. Wszystko w normie. Poza tym mechanik też zapewnia, że to nie może być sprzęgło bo uślizg sprzęgła tak nie wygląda. Też raczej nic związanego ze skrzynią. Nakierowuje mnie ewentualnie na program. Może poprzedni właściciel wgrywał chipa i to on nabroił. Więc następnym moim krokiem może być pojechać na hamownie i zobaczyć wykresy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MatthewMegi4 napisał(a):

Więc następnym moim krokiem może być pojechać na hamownie i zobaczyć wykresy.  

 

W dniu 24.01.2025 o 17:56, Andrzej-2010 napisał(a):

Po dokładnym przeanalizowaniu problemu;

    - zalecam aktualizacje sterownika wtrysku w aso, 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli "diagnostyka" u mechanika polegała na wczytaniu kodów błędów to mnie nie dziwi że nic nie ma - pisałem o tym zresztą, podobnie jak o tym że LM nie pomoże.

Jaki jest kod tego silnika? M5Mt?

Cytat z innego forum:

 

Awaria czujników: Właściciele samochodów z tym silnikiem często spotykają się z awarią czujników. Najczęściej użytkownicy martwią się o czujnik ciśnienia doładowania i czujnik przepływu powietrza.

Zanieczyszczenie przepustnicy i zawory ssące: Głównym powodem niestabilnej pracy silnika jest zanieczyszczenie przepustnicy, a także osady węglowe na zaworach ssących. Jednak jest to po prostu cecha silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Ja obstawiam stronę powietrza tzn czujniki, sterowanie turbiną (gruszka), EGR (o ile w tym aucie jest), szalejącą/zacinająca się  przepustnica, lewe powietrze, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pepone napisał(a):

 

Jeździł trochę z podpiętym laptopem i zczytywał jakieś dane, tłumaczył co sprawdzał ale średnio pamiętam z nazwy co dokładnie. W każdym razie nie zauważył nic niezwykłego. Czyli według ciebie to po prostu wymienić te czujniki? 

Edytowane przez MatthewMegi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniac lecz obserwować. Podłącz OBD np icar Vgate, program np car scanner, wybierz odpowiedni profil połączenia w programie i rejestruj przebiegi ciśnień głównie i przepływu. Możesz też wziąć ciśnienie paliwa w szynie żądane i wykonane. Pytanie co się dzieje w momencie szarpania - czy spada ciśnienie paliwa w szynie, czy skacze któryś z pomiarów ciśnień itp.

Obserwacja samych wartości (liczb) nie daje obrazu. Nie wiem czy te silniki mają EGR-y ale np w moim dieslu Kia D4EA przyczyną poszarpywania (znacznie mniejszego) była ciężka praca EGR-a. Można to było wychwycić na przebiegach (tu akurat z programu Torque) choć diagnoza nie była banalna bo sam EGR był sprawny i drożny. Po prostu ciężko chodził. 

Rzuty EGR

 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy uda mi się z tym pobawić, ale spróbuję... W ogóle to szarpie również na wstecznym pod górkę. Wygląda to identycznie. I się zastanawiam, że skoro to biegi parzyste to czy może jednak to nie będzie te sprzęgło? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego wynalazku jest tylko jeden schemat postępowania. 
 

ASO lub dobry spec od reno  -> clip i najnowszy soft + adaptacja sprzęgieł -> wymiana sprzęgieł -> wymiana skrzyni 😞

 

nie ma innej drogi, mieliśmy w firmie kilka Talismanow - we wszystkich padły skrzynie i schemat był taki jak powyżej.
Dlatego też przez tą skrzynię megane 4 gt jest ciężkim autem do handlu na rynku wtórnym. 

Sprzęgła pewnie masz starego typu, nowe będą takie jak te po prawej. 
 

https://content-eu.invisioncic.com/m304542/monthly_2020_03/large_54.jpg.cd6fa5025d060c5947ab5e72f1f0571d.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!