Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie na drugim biegu - Megane 4GT 1.6 205 EDC


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, z całkowitą pewnością zjeżdżając z górki również szarpało i również obrotomierz podskakiwał. Czy my na pewno możemy wykluczyć te sprzęgło? W poniedziałek jadę zczytać błędy do serwisu renault. Dziś byłem pół dnia na mieście. Na początku auto szarpało co nie miara, ale pod koniec gdy już wracałem do domu, to wręcz ciężko było wymusić sytuację aby znów zaszarpał. Na rozgrzanym, wyjeżdżonym aucie problem jest znacznie mniej zauważalny.

Edytowane przez MatthewMegi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mih00 napisał(a):

- Po pierwsze, że to automat i tak zmienia biegi,

- po drugie od 1500 masz już zapewne dostępne jakieś 130 Nm,

   wiec wiele więcej niż niejeden wolnossak w szczycie.

Zgadza się;

16TCe-205KM.thumb.png.ae347e9b5a35dee2bdb5e7feee6b72b8.png

Auto kupiłeś niedawno?

Po dokładnym przeanalizowaniu problemu;

    - zalecam aktualizacje sterownika wtrysku w aso, 

1 godzinę temu, MatthewMegi4 napisał(a):

W poniedziałek jadę zczytać błędy do serwisu renault.

Będziesz miał okazje to przeprowadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

2400 >  n  < 6000 obr/min,

      b/  to nie diesel aby korzystać z niskich obrotów

Absolutnie nie. Widać że na filmie obroty próbują być w okolicach 1800 to są normalne obroty dla tego silnika i nic nie ma prawa szarpać. Andrzej dorabia jakieś fantazyjne teorie. Z pewnością nie jest to właściwa praca a jazda w silniku turbo z obrotami 2400-6000 to kompletna bzdura. 

Jedyny silnik w którym nie dało się jechać poniżej 1500 obr to był i30 crdi 1600 diesel - on faktycznie szarpał ale to zupełnie inna sytuacja niż tu. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od anglika z praktycznie tymi samymi objawami, że zalał liqui moly, na trybie RS pośmigał 10km, odstawił na parę godzin auto i później było jak nowe. Zero szarpania. Więc w jego przypadku pewnie wtryski. Sposób nic mnie nie kosztuje, więc po poniedziałkowej diagnozie i wyjeżdżeniu baku do niskiej rezerwy również tego spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem pusty bak liqui moly, 100 oktanowym racing z shella, przejechałem z 15 km pałując auto na najwyższych obrotach i odstawiłem na noc. Na następny dzień niespodzianka - całkowicie bez zmian. Jak przy tych warunkach szarpało tak szarpie dalej. Sprawdziłem to w drodze do mechanika na diagnostykę. Nic kompletnie nie wykazała. Wszystko w normie. Poza tym mechanik też zapewnia, że to nie może być sprzęgło bo uślizg sprzęgła tak nie wygląda. Też raczej nic związanego ze skrzynią. Nakierowuje mnie ewentualnie na program. Może poprzedni właściciel wgrywał chipa i to on nabroił. Więc następnym moim krokiem może być pojechać na hamownie i zobaczyć wykresy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MatthewMegi4 napisał(a):

Więc następnym moim krokiem może być pojechać na hamownie i zobaczyć wykresy.  

 

W dniu 24.01.2025 o 17:56, Andrzej-2010 napisał(a):

Po dokładnym przeanalizowaniu problemu;

    - zalecam aktualizacje sterownika wtrysku w aso, 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli "diagnostyka" u mechanika polegała na wczytaniu kodów błędów to mnie nie dziwi że nic nie ma - pisałem o tym zresztą, podobnie jak o tym że LM nie pomoże.

Jaki jest kod tego silnika? M5Mt?

Cytat z innego forum:

 

Awaria czujników: Właściciele samochodów z tym silnikiem często spotykają się z awarią czujników. Najczęściej użytkownicy martwią się o czujnik ciśnienia doładowania i czujnik przepływu powietrza.

Zanieczyszczenie przepustnicy i zawory ssące: Głównym powodem niestabilnej pracy silnika jest zanieczyszczenie przepustnicy, a także osady węglowe na zaworach ssących. Jednak jest to po prostu cecha silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Ja obstawiam stronę powietrza tzn czujniki, sterowanie turbiną (gruszka), EGR (o ile w tym aucie jest), szalejącą/zacinająca się  przepustnica, lewe powietrze, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pepone napisał(a):

 

Jeździł trochę z podpiętym laptopem i zczytywał jakieś dane, tłumaczył co sprawdzał ale średnio pamiętam z nazwy co dokładnie. W każdym razie nie zauważył nic niezwykłego. Czyli według ciebie to po prostu wymienić te czujniki? 

Edytowane przez MatthewMegi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniac lecz obserwować. Podłącz OBD np icar Vgate, program np car scanner, wybierz odpowiedni profil połączenia w programie i rejestruj przebiegi ciśnień głównie i przepływu. Możesz też wziąć ciśnienie paliwa w szynie żądane i wykonane. Pytanie co się dzieje w momencie szarpania - czy spada ciśnienie paliwa w szynie, czy skacze któryś z pomiarów ciśnień itp.

Obserwacja samych wartości (liczb) nie daje obrazu. Nie wiem czy te silniki mają EGR-y ale np w moim dieslu Kia D4EA przyczyną poszarpywania (znacznie mniejszego) była ciężka praca EGR-a. Można to było wychwycić na przebiegach (tu akurat z programu Torque) choć diagnoza nie była banalna bo sam EGR był sprawny i drożny. Po prostu ciężko chodził. 

Rzuty EGR

 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy uda mi się z tym pobawić, ale spróbuję... W ogóle to szarpie również na wstecznym pod górkę. Wygląda to identycznie. I się zastanawiam, że skoro to biegi parzyste to czy może jednak to nie będzie te sprzęgło? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego wynalazku jest tylko jeden schemat postępowania. 
 

ASO lub dobry spec od reno  -> clip i najnowszy soft + adaptacja sprzęgieł -> wymiana sprzęgieł -> wymiana skrzyni 😞

 

nie ma innej drogi, mieliśmy w firmie kilka Talismanow - we wszystkich padły skrzynie i schemat był taki jak powyżej.
Dlatego też przez tą skrzynię megane 4 gt jest ciężkim autem do handlu na rynku wtórnym. 

Sprzęgła pewnie masz starego typu, nowe będą takie jak te po prawej. 
 

https://content-eu.invisioncic.com/m304542/monthly_2020_03/large_54.jpg.cd6fa5025d060c5947ab5e72f1f0571d.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!