Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd F4R 770 Megane II 2004 2.0 16V - zagadka


mariusz_d

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od tego, że w wałku rozrządu z kzfr jest kanał olejowy. Kolejne pytanie co było w głowicy w miejscu na zawór kzfr. Korek po pepsi, czy zawór sterujący. To może wyjaśni czy to ktoś coś tam porzeźbił czy to tak jest fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytam. 

Możliwe, ze ktoś zrobił ulepa - raczej nie poprzedni właściciel od którego kupiłem samochód - kupił go i przerejestrował na siebie 7 lat temu. Możliwe że zrobił to handlarz od którego on kupił samochód.

Możliwe też że właśnie takie wychodziły z fabryki.

To jest zdjęcie głowicy która była zamontowana w moim silniku ( z nią jeździłem) w kółku zaznaczyłem otwory - olej do kzfr????, przy drugim wałku nie ma otworów.

Szkoda, ze nie zrobiłem zdjęcia wałków.

Kto co wie?????

W temacie ulepa - pytanie po co?? oszczędność na koszcie kzfr??

Pytanie kolejne - czy ECU silnika sygnalizuje błędy w działaniu KZFR??? 

Czy problemy z KZFR diagnozuje się przez inne objawy ( nierówne obroty, hałasy itp?)

IMG_20241217_101807.jpg.2ee658e071de240ca43fa6c8e93d37fc.jpg

Edytowane przez mariusz_d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mariusz_d napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Nie ,KZFR działa zero jedynkowym ,czyli albo jest otwarty ,albo zamknięty ,brak pośrednich wartości .

Błędy mogą być ale tylko po stronie elektrycznej ECU będzie zapisywać ,chek raczej się nie zaświeci . Uszkodzone koło daje charakterystyczną pracę silnika na wolnych obrotach  ,hałasuje ,silnik robi się mułowaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie o to to mi chodzi, chcemy mieć wersję z KZFR i bez, zamiast kombinować z montowaniem lub nie montowaniem koła, zaworu, zmian w konfiguracji ECU silnika to albo montujemy KZFR albo nie. Jak nie ma KZFR to poza zmianą charakterysktyki pracy silnika nic się nie dzieje. ecu ma zawór sterowania kołem, zaworem steruje więc nie pojawiają się błędy

tak wyglądały wałki

 

IMG_20241217_101753.jpg

Edytowane przez mariusz_d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Haj,

w kolejnej iteracji sprzedający przysłał kolejną głowicę.

Na razie wygląda poprawnie - po złożeniu rozrządu (pasek, koła) silnik daje się obracać kluczem bez problemu.

Gorzej, że rozrusznik rzucił prace :(. Nie kręci, chłopaki na warsztacie drapią się w głowy i szukają przyczyny. Zawór KZFR Pierburg jest jak Yeti, jest ale niedostępny, sprawdzałem w wielu sklepach internetowych, ale wszędzie "brak na magazynie", kupiłem inny - jak upoluję Pierburga to wymienię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Os miesiąca jeżdżę po całej zabawie, mam założoną właściwą głowicę, założony wałek razem z kołem zmiennych faz rozrządu. Problemy z rozruchem i inne fochy wynikły z zaśniedziałych gniazd i wtyków w ECU silnika - po wyczyszczeniu zniknął nawet błąd "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!