Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie - 1.2 TCE H5F408


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Scenica III Phlll z benzynowym silnikiem 1.2tce 132KM. Podczas jazdy wyłącznie po mieście na bardzo krótkich odcinkach pali mi teraz 10,5- 11L. Zimą aż 15- 16L. Dodatkowo silnik bierze olej! Jakieś 0,4L/1500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znamy Twojego stylu jazdy - może za mocno wciskasz gaz na zimny, za dużo krótkich odcinków, nie sprawny termostat lub czujnik temperatury.

Również mam 1,33 i nie przekraczam 7 L gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,33 Tce 100KM, H5H rocznik 2018, przebieg 100600 km. Ostatnio obniżyłem jeszcze spalanie o 0,4-0,5 l/100 bo zajrzałem w końcu do popiskujących tylnych hamulców i okazało się że 3 z 4 klocków były zablokowane. Po odblokowaniu zauważalnie niższe spalanie. 

Styl jazdy ma ogromne znaczenie. Ale zabieram głos ws 1,2 tylko dlatego że czytam o próbach spokojnej jazdy. Faktem też jest że moja jazda jest peryferyjna a na autostradzie jeżdżę 110-120 ale spalania typu 8 czy 11 nigdy nie miały u mnie miejsca.. Wyjazdy za granicę to kilkadziesiat kkm z mojego przebiegu, załadowane auto i zawsze spalanie ok 6 l/100. Utwierdzam się w przekonaniu że 1,33 z początku serii był lepszym ruchem niż 1,2 z końca serii bo w 2018 wchodziło wltp i wyprzedawali 1,2 w naprawdę fajnych cenach. To były wogóle inne czasy - lepiej wyposazone MIV w cenach do 70 tys zł. Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

 

W związku że nie potrafiłem znaleźć konkretnych odpowiedzi na moje pytania potrzebuje Waszej pomocy w diagnostyce forumowej 🙂

 

Posiadam Renault  Megane III 1.2 TCE  2012r. Silnik w zeszłym roku został wymieniony z powodu zatarcia na H5F408 z teoretycznie małym przebiegiem, profilaktycznie zostały wymienione tłoki z pierścieniami oraz rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz), dodatkowo wykonana regeneracja turbiny w serwisie zewnętrznym, która już niedomagała ze względu na duży przebieg.  Po wykonaniu wszystkich “drobnych” napraw, zacząłem użytkować auto pod koniec zeszłego roku i zauważyłem że auto więcej pali (ok 1,5-2 litrów).

Odczytane skanerem spalanie na biegu jałowym też jest duże ok 2.5 l/h (odczyt przez obd, różne aplikacje)

Kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi -30st, czy jest prawidłowy dla tego silnika?

Brak błędów, jeździ normalnie, nie ma problemów z uruchamianiem. Mechanik zarzeka się, że rozrząd jest ustawiony prawidłowo. A niezbędne adaptacje podobno zostały wykonane (posiada jakiś skaner uniwersalny, nie pamiętam marki)

 Filtry, olej wymienione(5W40).

 

Korzystając z dawcy części wymieniłem , podmieniłem:

-Przepustnice

-Cewki 

-Czujniki ciśnienia przed przepustnicą oraz na kolektorze

-Sondy lambda

Bez zmian

 

Macie może pomysły, gdzie mogę jeszcze szukać problemu? Na jakie wartości zwrócić uwagę albo co jeszcze podesłać?

 Może adaptacje, lub reset wykonany przez programy dedykowane ddt4all, pyclip ?

Czy dalej wałkować temat rozrządu ?

Screenshot_20250124-191752.png

Screenshot_20250124-191824.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty wystawiane przez sondy lambda są ujemne czyli mieszanka za bogata. Co z pompa CR? Nie przybywa oleju w silniku? Wygląda jakby wtryski lały.

Wymiana tłoków i pierścienie to dobry pomysł? Jeżeli cylindry są beczką to efekt może być inny od oczekiwanego - może brać olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

"Nowy" silnik miał teoretycznie 40 tys. przebiegu. Początkowo  po oględzinach miały zostać profilaktycznie wymienione pierścienie ale ostatecznie zapadła decyzja o wymianie razem z tłokami ze względu na stosunkowo niedużo wyższy  koszt(duże zniżki w hurtowni ) względem całego przedsięwzięcia.

 

 

 

Olej jest od wymiany na poziomie tak z 3/4 nie zauważyłem żeby go przybywalo, kolor ma normalny. 

 

 

 

Jesli chodzi o pompę CR to masz na myśli pompę wysokiego ciśnienia?  Bo miałbym na podmianę tak samo jak wtryski.

 

Pytanie na ile taka wymiana jest możliwa w warunkach garażowych z podstawowym zestawem narzędzi ?

I czy jestem w stanie sprawdzić powyższe przed wymianą żeby zaoszczędzić sobie kilku godzin pracy? 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kris2807 napisał(a):

Może adaptacje, lub reset wykonany przez  programy dedykowane ddt4all, pyclip ?

Wyniki są z kosmosu;

  -  ciśnienie w dolocie???

  -  kat wyprzedzenia zapłonu???

  -  ciśnienie w listwie wtryskowej???

  -  czujnik tlenu sondy 1 -mierzymy lambda lub prąd sondy,

  -  czujnik tlenu sondy 2 ????

Użyć markowego sprzętu clip - do reno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie dowierzam nieoryginalnym sprzętom diagnostycznym. Nie ma możliwości aby na wolnych obrotach wyprzedzenie zapłonu wynosiło 30 stopni jak i ciśnienie w kolektorze 98kPa. chociaż to pierwsze może wynikać właśnie z drugiego jeśli wynik jest prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carsik napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Pomiary były wykonywane car scannerem na wolnych obrotach .

W piątek postaram się zrobić odczyty za pomocą pyclip , jeśli będzie podobnie to będę szukał najwyżej serwisu w Katowicach( na razie poza ASO) który posiada  clipa żeby można było porównać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!