Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana zwykłej żarówki H7 na wersję LED


Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, carsik napisał(a):

homologacja EU musi być brana pod uwagę

To nie jest homologacja EU, tylko homologacja, którą udało się uzyskać w niektórych krajach unii. Jak wynika z informacji na stronie producenta, prowadzą działania mające na celu uzyskanie homologacji w kolejnych krajach. Polska jednak na tej liście póki co nie jest. Tu cytat ze strony producenta, jak obecnie wygląda u nas dopuszczenie użycia tych żarówek:
"...w Polsce istnieje możliwość dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych retrofitów NIGHT BREAKER LED. Niestety, na razie proces ten nie jest tak prosty jak np. w Niemczech. Jednak taką ścieżkę mają już za sobą właściciele pięciu Dacii Duster z reflektorami, przystosowanymi fabrycznie do żarówek H7. Ich samochody zostały zbadane w niezależnym Instytucie. Wyniki pomiarów, pozytywna ocena rzeczoznawcy oraz zaświadczenie od diagnosty, który dopuszcza zastosowanie retrofitów LED w danym samochodzie, pozwala ich właścicielom poruszać się tak wyposażonym pojazdem po polskich drogach."

Generalnie jak dla mnie szkoda zachodu, a jazda z nielegalną żarówką, choć wydaje się bzdurą, tak według mnie w razie zdarzenia drogowego może być podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania. Teoretycznie taki pojazd nie jest dopuszczony do ruchu, ale może oczywiście się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, masz rację. Ale myślałem tu w kontekście homologacji jaka normalnie obowiązuje w Europie, jeśli jakaś część jest homologowana w jednym kraju członkowskim to samo obowiązuje w kolejnych. No ale jak widać, tu jest coś inaczej, co w sumie jest dziwne. Ale fakt, nie miałbym ochoty walczyć z tymi urzędasami. Na szczęście nie muszę i sobie jeżdżę tu gdzie mieszkam z LEDami. Zupełnie inne światło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ja też tego nie do końca rozumiem. Na przykład w poprzednim aucie miałem światła dzienne z homologacją na Holandię, H4, i nie było problemu, a jak widać homologacja tych LEDów działająca np. w Niemczech, w Polsce już nie działa. Wydaje mi się, że wynika to z jakiejś sprzeczności naszych przepisów z tymi obowiązującymi w innych krajach. Być może po prostu u nas prawnie żarówka LED nie może być zamontowana w reflektorze fabrycznie do tego nieprzystosowanym i tu jest pies pogrzebany. Obejść można to tylko uzyskując te wszystkie opinie i zaświadczenia. Dopiero zmiana tego przepisu zmieniłaby sytuację, ale gdybam w tym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carsik napisał(a):

Hm, homologacja EU musi być brana pod uwagę. Do tej pory był problem ponieważ tego typu żarówki nie miały homologacji do użytkowania na drogach publicznych.

Dlaczego używasz czasu przeszłego? Retrofity w dalszym ciągu nie mają homologacji w PL.

Jedyne wyjście to homologacja indywidualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ochkarol napisał(a):

Retrofity w dalszym ciągu nie mają homologacji w PL.

Ponieważ nie miały jej generalnie nigdzie a obecnie już się to zmieniło, trochę RP odstaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak sobie pomyślałem.... Skąd wiemy że zwykłe (żarowe) H7 marki Biedronka/drucik-kogucik mają homologację? Na co patrzymy, na jaki znaczek? I czy ten znaczek jest inny od tego co znajdziemy na retrofitach LED?

Mnie tam ten temat średnio bo wolę H7 - tanio i działa, ale może jacyś bardziej zmotywowani spojrzą na ten temat od tej strony? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty widziałeś w ogóle jak jest montowana H7 w M4 - bo jestem ciekaw jak chcesz tam założyć bez adaptera/systemu montażowego. 😄

Doczytaj na tym Osramie gdzie on ma tą homologację:

OSRAM - żebyś szukać nie musiał to wykaz z ich strony

a poniżej piękny opis z polskiej strony Osrama

led.jpg

Jak się coś pisze to najpierw trzeba dogłębnie poznać temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MarcinDe napisał(a):

A ty widziałeś w ogóle jak jest montowana H7 w M4

No wiesz, jako mechanik w ASO Renault całkiem często zdarza mi się wymieniać żarówkę w M4. 

 

3 godziny temu, MarcinDe napisał(a):

Jak się coś pisze to najpierw trzeba dogłębnie poznać temat.

https://www.ledperf.be/h7-led-lampen-osram-night-breaker-speed-straatlegaal-11-p-136733.html

Hm, może jednak powinieneś to skierować do siebie. Bo ja mam zamontowane bez żadnych adapterów, co prawda to M3, ale nie ma tu żadnej różnicy. To jest typowe mocowane do żarówki H7 

 

To gdzie jest homologacja to wiem doskonale, ale jak w przypadku wielu rzeczy w tym i części samochodowych homologacja w jednym kraju członkowskim jest uznawana w innym. Wyobraźmy sobie taką rzecz, kupujesz używany samochód z Niemiec, ma zamontowany hak firmy Wiesłam and SKa i oczywiście homologowany w DE bo tam nic nie może być bez i żarówki LED. I teraz zdejmujesz żarówki  a haka nie? I wszystko gra? Ja oczywiście przyjmuję stanowisko OSRAM, że coś z tym jest nie w porządku w Polsce

10 godzin temu, Pepone napisał(a):

Skąd wiemy że zwykłe (żarowe) H7 marki Biedronka/drucik-kogucik mają homologację?

Na żarówce powinno być ECE R37. 

Edytowane przez carsik
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carsik napisał(a):

Ja oczywiście przyjmuję stanowisko OSRAM, że coś z tym jest nie w porządku w Polsce

Wczoraj trochę sobie o tym poczytałem i jeśli wierzyć informacjom, na jakie trafiłem, to problemem jednak nie do końca jest polskie prawo. Nasze także, ale okazuje się, że zacofane są również przepisy Unii Europejskiej. Zgodnie z nimi montaż żarówki LED w reflektorze halogenowym narusza zasady, na jakich auto otrzymało homologację. Dlatego producenci żarówek sami zabiegają o homologację w poszczególnych krajach, która wydawana jest dla konkretnych modeli samochodów, a nie ogólnie wszystkich – każde auto oddzielnie musi przejść ten proces homologacji. Oczywiście cytuję to co przeczytałem, bo nie chciało mi się wertować przepisów UE i tego weryfikować 😉 W każdym bądź razie wychodzi na to, że dopiero zmiana przepisów UE rozwiąże ten cyrk.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś spotkałem się też z informacją, że na samych reflektorach jest informacja z "kodem" i pod ten "kod" z reflektora powinna być homologacja żarówki LED (czy też w homologacji żarówki powinien ten kod występować). 

Podobnie jak inni, średnio mnie to, ale jak się pojawia LED -y H7 legalne i w rozsądnej cenie to mogę spróbować. Widać, że producenci będą cisnąć temat bo żarówka LED jest wielokrotnie droższa więc marże lepsze. Poza tym, ten kto "pierwszy" ten zgarnie marżową śmietankę, bo kopiści wskoczą na rynek dość szybko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carsik to proponuję założyć sobie te LED'y i trafić na upierdliwego policjanta - gwarantuje że w Polsce tracisz DR.

Nasze prawo jest tak [cenzura], że pewne regulacje EU przyjmuje z marszu, a pewne jak chce, a innych w ogóle (i akurat LED nie przyjęło w ogóle).

Co do pracy w ASO to rozumiem, ale na tych lampach w M4 są te adaptery montażowe fabrycznie i próbowałem na kilku różnych retrofitach to zapiąć i "nie idzie." nie trzymało to porządnie palnika (LED'y poczynając od jakiejś chińszczyzny przez Narve aż po właśnie Osram'a). I żeby nie było te "kółeczka" też kupiłem ze 2 razy - raz typowo na ali... i potem na jakimś sklepie z retrofitami Narvy i Osram'a (niby jakieś firmowe a wyglądały identyko jak te z ali...).

I akurat ten typ mocowania co jest M4 to to nie jest standardowe mocowanie H7 w autach (oni jak zwykle musieli coś wykombinować, miałem kilka lamp z H7 i zazwyczaj był montaż drucikowy).

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.3  Na tym forum wysławiamy się cenzuralnie. :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcinDe napisał(a):

Carsik to proponuję założyć sobie te LED'y i trafić na upierdliwego policjanta - gwarantuje że w Polsce tracisz DR.

Wyciągam z bagażnika "zwykłe" H7 i zmieniam przy nich. Brak podstaw do zatrzymania DR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafir51 - 😁🤣 😁🤣  😁🤣  😁🤣  😁🤣  😁🤣  😁🤣 - wiesz o czym piszesz. 

Upierdliwy powie Ci, że w momencie zatrzymania miałeś takie i gówno go interesuje, że sobie zmienisz (wiem bo mi kiedyś o folie DR zabrali - i też powiedziałem że rwe ją z szyb przy nich). A o LED'y sąsiadowi DR poleciał (i też miał w schowku i chciał zmieniać przy nich). Trafisz upierdliwca to nic cię nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MarcinDe napisał(a):

Carsik to proponuję założyć sobie te LED'y i trafić na upierdliwego policjanta - gwarantuje że w Polsce tracisz DR.

Napisałem już, że mieszkam za granicą i samochód mam zarejestrowany też w kraju, gdzie to jest legalne. Nie wiem, co do tej pory montowałeś ale te żarówki mają identyczne mocowanie jak zwykłe H7 i nie widzę problemu aby siadły w M4. W M4 jest tylko beznadziejne mocowanie do lampy ale to nie jest adapter tylko taki pomysł na niby łatwiejsze zakładanie. Za chwilę to  i tak przetestuję w M4 bo będziemy zakładali to w aucie kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!