Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana zwykłej żarówki H7 na wersję LED


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, carsik napisał(a):

Niemcy, którzy mają pierdol.a na punkcie prawidłowości, atestów i homologacji, przyznali tej ledowej żarówce homologacje i to do wielu modeli samochodów, na piękne oczy?

Jak najbardziej rozumiem Twój tok myślenia, ale jednak ja od dłuższego czasu powątpiewam w logikę wydawania niektórych homologacji. Mam tutaj na myśli tylne oświetlenie niektórych nowoczesnych samochodów. Nie wiem, jak można dać homologację, na ledowe choinki pokrywające pół powierzchni tyłu auta. Są samochody, za którymi jazda w korku to istna katorga, szczególnie jak kierowca wiecznie trzyma nogę na hamulcu. Oczy wręcz błagają o litość i nie wiem, jak takie rzeczy są homologowane i przede wszystkim po co to wszystko – teoretycznie niedowidzący nie powinien prowadzić auta, także nie musi mieć takiej żarówy żeby dostrzec proces hamowania pojazdu... Odnoszę wrażenie, że doszliśmy do momentu, w którym "ładny" wygląd jest ważniejszy od użyteczności oświetlenia.


Co do LED-ów z przodu, to ja też ostatnio coraz częściej narzekam na oślepiające światło, a poza miastem podróżuję autem niestety głównie po zmroku. Nigdy nie zastanawiałem się jednak, z czego to wynika – montażu tych retrofitów, olewania regulacji reflektorów czy innych kwestii. Niemniej jednak faktycznie jest to problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ochkarol napisał(a):

Nie ma w PL takiej, obowiązującej homologacji

Powiedz to do swojej żarówki w aucie. bo ona też na 90% nie ma homologacji w Polsce.

 

48 minut temu, ochkarol napisał(a):

Weź trochę wyluzuj, bo emocje z Ciebie kapią...

Emocje? Jesteś oporny na wiedzę jak cerata na wodę. Niestety. Za to nieźle wychodzi ci wykręcanie kota ogonem.

18 minut temu, droopy napisał(a):

Niemniej jednak faktycznie jest to problem...

Oczywiście. Ale jak napisałem wcześniej to może wynikać z wielu kwestii, w podstawowa to regulacja reflektorów. Powiem dodatkowo, że co najmniej 3/4 nowych samochodów (w znaczeniu z fabryki) wymaga regulacji reflektorów.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carsik ja proponuję naprawdę spuścić z tonu - bo to, że sobie mieszkasz w DE ma małe znaczenie co do dopuszczenia do ruchu w Polsce - jeszcze obecnie nie ma znaczenia, że gdzieś w EU jest coś dopuszczone - obowiązuje coś takiego jak przepisy wewnętrzne państwa członkowskiego. I na to guzik poradzimy.

I teraz problem homologacji - sam piszesz, że te Osram'y są homologowane na rynek DE (i kilku innych państw, które tą homologacje przyjęły) i dokładnie to samo jest w wykazie na stronie Osram'a. I one są homologowane do konkretnych modeli aut (a nawet wersji) - a ludzie [cenzura] gdzie popadnie (inny temat, to że kupa ludzi zakłada "chinole") i one w lampach innych niż homologowane prze Osram'a naprawdę wielokrotnie świecą "panu bogu w okno" (wiem z własnego doświadczenia - już pisałem wcześniej o Peugeot 206). Tak że trzeba wziąć poprawkę na te tematy.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania. Na tym forum wysławiamy się cenzuralnie :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2025 o 10:53, MarcinDe napisał(a):

Carsik ja proponuję naprawdę spuścić z tonu - bo to, że sobie mieszkasz w DE

Nie mieszkam w DE.

 

W dniu 4.04.2025 o 10:53, MarcinDe napisał(a):

eszcze obecnie nie ma znaczenia, że gdzieś w EU jest coś dopuszczone

Może jednak sprawdź o czym piszesz, zanim zaczniesz. I spojrzyj na żarówkę, którą masz w aucie.

 

W dniu 4.04.2025 o 10:53, MarcinDe napisał(a):

a ludzie [cenzura] je gdzie popadnie

Nie wiem o czym piszesz. Podejrzewam, że do tej pory może kilka osób w Polsce je posiada.

 

W dniu 4.04.2025 o 10:53, MarcinDe napisał(a):

I one są homologowane do konkretnych modeli aut (a nawet wersji)

Owszem, a widziałeś tę listę. Strasznie długa, chyba wszystkie auta po 2000r.

 

W dniu 4.04.2025 o 10:53, MarcinDe napisał(a):

już pisałem wcześniej o Peugeot 206

Nie przypuszczam abyś miał żarówki o których napisałem.


Reasumując, raczej nie wiesz o czym jest pisane, że tak powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!