Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 K4M 848 - wypadanie mieszanki.


figurel

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik lekko nierówno chodzi, poza tym wydaje się, że wszystko z nim ok.

Błędy jak na zrzucie. Czy wypadanie mieszanki to to samo co wypadanie zapłonu? Świece niedawno wymienione, cewki sprawdzone, każdą podmieniałem na nową. Przepustnica czyszczona, uszczelki kolektora w komplecie też całkiem niedawno wymieniłem. Czy to w stronę wtryskiwaczy się kierować?

wypadanie mieszanki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma gazu.

Stare świece, NGK, były w bardzo dobrym stanie, żal mi je było wyrzucać więc leżą w szufladzie - fotka. A wymieniałem bo szukałem przyczyn nierównych obrotów na jałowym. Nowe, też NGK, mają kilka tysięcy km.

Bez problemów odpala, akumulator dwumiesięczny, czasami się zająknie ale to składam na karb rozrusznika, zależy chyba jak wirnik się ustawi.

Mam go cztery lata i od początku wolne obroty falują, szukam. Nawet światła mi delikatnie na postoju na przemian przygasają i rozjaśnieją się ale to raczej wina regulatora napięcia jak sądzę. A obroty falują na tyle, że nawet wskazówka delikatnie się porusza.

Ociepli się to pomyślę o wymianie świec, koszt w sumie niewielki.

 

świeca.jpg

Edytowane przez figurel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, figurel napisał(a):

Czy to w stronę wtryskiwaczy się kierować?

1/ Świece i cewki - muszą być suche i czyste;

        - odstęp elektrod - 0,7 mm,

2/ Układ par benzyny;

        - szczelny i drożny,

3/ Wtryski 3 i 4 przełożyć w inny cylinder,

Godzinę temu, figurel napisał(a):

Nawet światła mi delikatnie na postoju na przemian przygasają i rozjaśnieją się, ale to raczej wina regulatora napięcia jak sądzę. A obroty falują na tyle, że nawet wskazówka delikatnie się porusza.

4/ Przeczyścić klemy akumulatora,

5/ Dokonać pomiaru napięcia sond lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

Ta świeca raczej ok nie była: elektroda centralna już nie ma ostrych krawędzi.

 

Zgoda, ale gdy wymieniłem komplet świec to kultura pracy ani na jotę się nie porawiła.

 

21 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

2/ Układ par benzyny;

        - szczelny i drożny,

3/ Wtryski 3 i 4 przełożyć w inny cylinder,

4/ Przeczyścić klemy akumulatora,

5/ Dokonać pomiaru napięcia sond lambda

Elektrozawór obejrzę, kupię chyba, nie jest drogi.

Z przekładaniem wtrysków poczekam, trochę śrubek trzeba odkręcić, czasu potrzebuję.

Klemy igła, akumulator nowy.

Mierzyłem napięcia sond lambda PyClipem ale wyników nie potrafię zinterpretować. Pomiary praktycznie na postoju, parę metrów na parkingu. Sonda przed katalizatorem, napięcie waha się od 70 - 700 mV, sonda za 380 - 400 mV.

Tam też widać, że niby nie ma wypadania mieszanki (ale błedy wypadania mieszanki są przedstawione w pierwszym poście) ale są błędy wypadania zapłonu i to po paru minutach działania silnika.

sonda1.jpg

sonda2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2025 o 17:28, figurel napisał(a):

Mam go cztery lata i od początku wolne obroty falują, szukam.

1/Istotne - jaki przebieg zrobiłeś przez 4-lata;

    - ilość spaleń stukowych jest kosmiczna,

2/Kiedy wymieniany rozrząd oraz kzfr?

3/ Dokonać pomiaru;

     a/ podciśnienia w dolocie,

     b/ kąta wyprzedzenia zapłonu,

1 godzinę temu, figurel napisał(a):

Sonda przed katalizatorem, napięcie waha się od 70 - 700 mV, sonda za 380 - 400 mV.

4/ Producenci sond lambda prognozują ich trwałość;

        - na około 100–160 tysięcy kilometrów przebiegu,

        - II- ga sonda koniecznie do wymiany- tylko oryginał, 

5/ Termostat - powinien utrzymywać temperaturę cieczy w czasie jazdy  -  ok;89 C

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 50 tys. km.

Rozrząd wymieniany przy 89 tys. km w 2019 roku w Niemczech, mam rachunek . K4M 848 nie ma KZFR.

Podciśnienie w dolocie  PR312 450mbar, kąt wyprzedzenia zapłonu PR448 szaleje; od -1,78 do 18. Sprawdzałem na biegu jałowym.

 

Sondy wymienię.

Temperaturę sprawdzałem podczas jazdy, książkowo, 87 - 89, termostat niedawno wymieniłem.

Zgodnie z radą zmniejszyłem odstęp świec z 0,9 na 0,7. Falowanie obrotów dalej, nawet jakby większe, ale po wykasowaniu, nie łapie już błędów wypadania mieszanki przedstawionych w pierwszym poście, a po parkingu się troszkę przejechałem.

 

Druga sonda to jest ta za katalizatorem? Taka jak na fotce? Nr 8200551743

 

podciśnienie.jpg

kąt.jpg

sonda lambda oryginał.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię ocenić czy dla 784.00 (tam jest kropka) obrotów wartość 450 mbar cisnienia w kolektorze to dużo czy mało. Wiedzy i doświadczenia brak. 

Jutro zamieszczę prawidłowo wykonane fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

450 milibar??? To pół atmosfery na biegu jałowym - bzdura. Tak więc albo:

- program źle interpretuje odczyt z czujnika (bo to nie clip),

- faktycznie tyle masz co jest niewłaściwe,

- masz uszkodzony czujnik ciśnienia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Wszelkie pomiary wykonywać;

       - silnik nagrzany do  ok;90 C ; 

       - obroty  biegu  jałowego, 

       - wszelkie urządzenia wyłączone,  

 2/ Rano przed uruchomieniem zimnego silnika pomierzyć;

        a/ temperaturę cieczy chłodzącej,

        b/ temperaturę powietrza wlotowego,

        c/ temperaturę otoczenia,

      Wartości powinny być zbliżone,

 3/ Zmierzyć PR429- pozycja przepustnicy,

 4/ Przeczyścić czoła czujników ; wału i wałka

 5/Po wymianie zalecanych elementów;

      - powtórzyć pomiaru markowym sprzętem,

      - jeżeli wyniki zawyżone się powtórzą;

            - konieczna kontrola poprawności ustawienia rozrządu

10 godzin temu, figurel napisał(a):

Zgodnie z radą zmniejszyłem odstęp świec z 0,9 na 0,7. Falowanie obrotów dalej, nawet jakby większe, ale po wykasowaniu, nie łapie już błędów wypadania mieszanki przedstawionych w pierwszym poście, a po parkingu się troszkę przejechałem.

 6/ Powinien się zmniejszyć;

       - PR427 -  parametr spalania stukowego średni       

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam więc pracę domową :)

To co od razu zrobić mogłem, temperatura zewnętrzna - odczyty z kosmosu. Zaczynam od wymiany czujnika temperatury zewnętrznej, jutro już będzie.  

Trochę to potrwa, pogoda za oknem nie sprzyja niestety robótkom pod gołym niebem. Dobrze, że furka w sumie bezproblemowo jeździ.

Odezwę się gdy zalecenia wykonam.

 

 

 

Edytowane przez figurel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!