Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 K4M 848 - wypadanie mieszanki.


figurel

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Pepone napisał(a):

450 milibar???

A co w tym nadzwyczajnego? Może włączona AC, może drobna nieszczelność, wypalone gniazda zaworowe np. To nie jest coś z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach, jest chyba dobrze. Silnik gorący, pedał w podłodze, od 13 do 15 bar. Tutaj więc nie ma problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiłkuję się i Torque, i PyClipem, odczyty porównywalne bardzo. Zaglądam poprzez Ecutweakera, na lapku mam ddt4All, którym to programem sporo już sobie pozmieniałem, aktywowałem (np. dołożyłem tylne szyby elektryczne w drzwiach)

Męczy mnie ta mało kulturalna praca silnika i gdyby nie to nie miałbym do niego żadnych zastrzeżeń. Pali od dotyku, oleju nie bierze, spalanie w normie, moc... taka jak na 101 koni. Trochę przy nim pogrzebałem już (i dalej będę jak się ociepli) i teraz żadnych błędów nie ma w sterowniku, nawet tych o wypadaniu mieszanki.

Do wymiany rozrządu niewiele zostało, 10 tys. km, może pójść w tym kierunku? Kupiłem go gdy miał 11 tys. km po wymianie rozrządu w Niemczech, jest rachunek ale... Nagrałem to co mnie boli, posłuchacie?

RDYCJA:

W dniu 14.02.2025 o 08:28, Andrzej-2010 napisał(a):

1/ Wszelkie pomiary wykonywać;

       - silnik nagrzany do  ok;90 C ; 

       - obroty  biegu  jałowego, 

       - wszelkie urządzenia wyłączone

Tak mierzę.

 

W dniu 14.02.2025 o 08:28, Andrzej-2010 napisał(a):

2/ Rano przed uruchomieniem zimnego silnika pomierzyć;

        a/ temperaturę cieczy chłodzącej,

        b/ temperaturę powietrza wlotowego,

        c/ temperaturę otoczenia,

Temperatury bez mała identyczne, czujnik w lusterku wymieniłem.

 

W dniu 14.02.2025 o 08:28, Andrzej-2010 napisał(a):

3/ Zmierzyć PR429- pozycja przepustnicy

PR429 - pozycja przepustnicy zmierzona 1,85%

 

W dniu 14.02.2025 o 08:28, Andrzej-2010 napisał(a):

4/ Przeczyścić czoła czujników ; wału i wałka

Czujnika wałka nie mam czujnik wału przeczyszczony.

W dniu 13.02.2025 o 18:27, Andrzej-2010 napisał(a):

II- ga sonda koniecznie do wymiany- tylko oryginał, 

Mam już nową sondę, Bosch ale...  Jeszcze nie wymieniłem, waham się. Dzisiaj dokonałem pomiarów podczas jazdy. Sonda pracuje. Podczas przyspieszania napięcie dochodzi do 700 mV, w trakcie ustalonej jazdy 300, 400, natomiast podczas hamowania silnikiem 0 mV, co by miało uzasadnienie, bo w tym momencie nie ma spalin w wydechu, nie ma więc i tlenu to i 0 mV. Mylę się?

W dniu 13.02.2025 o 18:27, Andrzej-2010 napisał(a):

5/ Termostat - powinien utrzymywać temperaturę cieczy w czasie jazdy  -  ok;89 C

 

Temperatura 87 stopni.

W dniu 14.02.2025 o 08:28, Andrzej-2010 napisał(a):

5/Po wymianie zalecanych elementów;

                  - konieczna kontrola poprawności ustawienia rozrządu

Zrobiłem sobie blokadę wału i wałków rozrządu, czekam na nasadkę E14, jutro ma być.

Zrobiłem "dymiarkę" i szczelność dolotu sprawdzałem. Wyniki... Może trochę za mało wydajna ta moja maszyna do dymu. Jakby mi lekko dymiło ze złącza przewodu wychodzącego z przepustnicy do pochłaniacza par paliwa (który przeczyściłem). Jutro kupię simmering do tego złącza.

Trochę to trwało bo i pogoda, i czasu mało, no i motywacja nie za duża bo fura jeździ :)

Niebawem będę wiedział jak wygląda ustawienie rozrządu. Szczerze mówiąc chciałbym żeby się okazało, że jest przestawiony. Takie szukanie przyczyn jest upierdliwe a tu byłby konkret :) No i miałbym powód do wymiany rozrządu (mało do planowanej wymiany zostało). Teoretycznie jestem już do wymiany przygotowany :)

W dniu 12.02.2025 o 22:53, szwagier24a napisał(a):

Trzeba obejrzeć szczotkotrzymacz czyli regulator napięcia. Szczotki są wymienne

Tym muszę się też zająć. Jasność świateł lekko faluje, tylko czy nierówne obroty to przyczyna falowania świateł, czy efekt nieprawidłowej pracy regulatora napięcia. Obadam temat.

Edytowane przez figurel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.02.2025 o 10:09, figurel napisał(a):

Męczy mnie ta mało kulturalna praca silnika i gdyby nie to nie miałbym do niego żadnych zastrzeżeń.

Pali od dotyku, oleju nie bierze, spalanie w normie, moc... taka jak na 101 koni.

Parę parametrów jest nie do zaakceptowania;

  1/ kosmiczna ilość spalań stukowych

           Spalaniestukowe.thumb.png.b0ebb0f2af796df5b49be3860d329dfd.png

  2/ zbyt duże podciśnienie; - rzędu 450 mbar,

  3/ zbyt wysokie obroty biegu jałowego; 784 obr/min,

  4/ niewłaściwe położenie przepustnicy; PR429 ; 1,85%

3 godziny temu, figurel napisał(a):

Sonda II pracuje. Podczas przyspieszania napięcie dochodzi do 700 mV, w trakcie ustalonej jazdy 300, 400,

   5/ II- sonda lambda pracuje poprawnie;

            - jeżeli w trakcie jazdy trzyma napięcie ok; 0,6 – 0,8V,

        sondy-wykresy.thumb.png.171f90e672b2a6fc8f34f38a08516f38.png

 

Czekamy na poprawne ustawienie rozrządu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 II- sonda lambda pracuje poprawnie;

            - jeżeli w trakcie jazdy trzyma napięcie ok; 0,6 – 0,8V

To by się zgadzało, sprawdzę te 300-400 (pisałem z pamięci), mam zrzuty ekranu w samochodzie w radiu Android. Znalazłem filmik z pracy sond lambda. Wypisz wymaluj moja tak się zachowuje. Na zrzucie zwolniony pedał gazu -  hamowanie silnikiem, obroty spadają i u mnie dwie sondy też pokazywały 0 mV.

Sprawdzenie rozrządu to teraz number one :)

praca sond lambda.jpg

14 minut temu, jabrze napisał(a):

spójrzcie co się dzieje z położeniem przepustnicy. Tylko poprawnie startuje, a dalej ...

Przyglądnę się dokładnie położeniu mojej przepustnicy. Sprawdzić na gorącym, na wolnych czy też w trakcie jazdy? Przepustnicę czyściłem niedawno, igła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz wielkości napięcia istotna - jest też częstotliwość sinusoid; 

 

     1/ częstotliwość sygnału na biegu jałowym powinna wynosić ok;0,5 Hz,

     2/ częstotliwość powinna płynnie wzrastać wraz ze wzrostem obrotów silnika,

     3/ w przypadku nieprawidłowości - należy sondę wymienić,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, figurel napisał(a):

Przepustnicę czyściłem niedawno, igła

To nie nie chodzi o czystość przy przesłonie. 

Wartość odczytana samoistnie (?) wzrasta do góry bez udziału pedału gazu. Najprawdopodobniej stoi w miejscu, bo obroty nie wzrastają. Nie wiemy w jakim rzeczywistym położeniu jest przepustnica, ale następstwem tego stanu rzeczy mogą być wypadające zapłony. Zakładam, że sterownik pracuje prawidłowo. Zagadką jest sama przepustnica ( jest mierzalna przez porównanie ) lub połączenie ze sterownikiem w obwodzie odwzorowania położenia. 

Praca sond jest poprawna.  Przypuszczam, że rozrząd jest ustawiony prawidłowo.  

@figurel przepustnica - wolne obroty po ich obniżeniu po rozruchu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wysokie podciśnienie na wolnych obrotach które skompensowane jest za pomocą przymknięcia przepustnicy czyli za mały procent otwarcia przepustnicy.

To świadczy o nieszczelnosci dolotu. Obejrzał bym pokrywę odmy (jest wyciek oleju na górze silnika? Tak jest uszczelka pierścień który może być twardy jak kamień. Jest ram też krótki wężyk gumowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, szwagier24a napisał(a):

Za wysokie podciśnienie na wolnych obrotach które skompensowane jest za pomocą przymknięcia przepustnicy

Hm, coś ci w tym zdaniu nie wyszło. Za niskie podciśnienie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

Obejrzał bym pokrywę odmy (jest wyciek oleju na górze silnika? Tak jest uszczelka pierścień który może być twardy jak kamień. Jest ram też krótki wężyk gumowy.

Silnik jest suchuteńki, żadnych śladów oleju. Ani przy cewkach, ani przy termostacie (wymieniony bo się spod niego lekko pociło, miałem zdjęty kolektor parę miesięcy temu i tam przy odmie też było sucho. Tę uszczelkę również parę miesięcy temu wymieniałem, wraz z kompletem uszczelek kolektora i przepustnicy. Dzisiaj wymieniłem też simmering na króćcu prowadzącym z rury filtr - przepustnica do zaworu par paliwa. Bo wszystkie uszczelki wymieniam.

Ale najistotniejsze, że sprawdziłem ustawienie rozrządu. Wał korbowy zablokowałem trzpieniem, długość 70 mm. Ewidentnie jest rozjechany. Uprzedzając ewentualne zarzuty; blokady choć samoróbki i z estetyką lekko się kłócą to jednak zrobione na wymiar, proste. Na fotce włożona we wcięcie na wałku wydechowym blokada i widać jak daleko jej do wcięcia na wałku ssącym. Jestem amatorem ale widać gołym okiem, że zaślepki były wydłubywane bo są na nich ślady i wewnątrz porysowane powierzchnie na zaślepki., wygląda, że ktoś wbijał twardy ostry przedmiot by je wydłubać. Rozrząd wymieniany wg papierów w Niemczech. Czy po tej fotce można ocenić jak mocno (o ząbek?) przestawiony jest rozrząd? Jeździ, bez problemu odpala, w cyklu mieszanym, 7,5 l/100km.

Do wymiany rozrządu pozostało 20 tys. Na tym zrobione 60 tys. Zamiast korygować chyba lepiej od razu wymienić. 

Czy przestawienie rozrządu może mieć wpływ na zbyt wysokie podciśnienie w dolocie?

IMG_20250227_204045.jpg

IMG_20250227_204136.jpg

IMG20250227185324a.jpg

Edytowane przez figurel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, figurel napisał(a):

Czy przestawienie rozrządu może mieć wpływ na zbyt wysokie podciśnienie w dolocie?

Zbyt niskie podciśnienie lub zbyt wysokie ciśnienie w dolocie. Tak, ma wpływ. W końcu wałki otwierają i zamykają zawory w niewłaściwych kątach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko sam rozrząd ale również elementy regulujące fazy tegoż. W EKG Auto na YT był fajny przypadek takiej paści BMW gdzie też szukał długo i okazało się że winien nie był ani rozrząd, ani vanos ale trzeci system regulacji - wzniosu walka rozrządu - walnięty sterownik. 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!