Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepustnica nie reaguje na gaz-Otwarta. 004517 /226322


DawidEcoNEST

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, 

 

Nie znalazłem identycznego problemu na forum więc może ktoś coś doradzi. 

 

Silnik 1,5DCI 80km. 

Samochód całkowicie utracił moc. Jezdzi nic nie klekocze. Nic nie szarpie ale mocy nie ma. 

Cały czas kontrolka ryzyko awarii silnika... 

Po usunięciu błędów i spokojnej jezdzi wyświetla się i gaśnie komunikat - Skontroluj układ wtryskowy paliwa

Dwa błędy

* 226322 Obwód ciśnienia doładowania. 

* 004517  Obwód sterowania zaworem elektromagnetycznym turbodoładowania. 

 

Po sprawdzeniu komputerem mamy informację iż przepustnica jest na 96% i to stale. Nie reaguje na gaz. 

Przy gaszeniu silnika widzę iż przepustnica pracuję czyli zamyka się i otwiera. 

 

Turbina niedawno była regenerowana więc wątpię aby była problemem. 

Zastanawia mnie co z tą przepustnicą EGR. Jeżeli byłby walnięty silnik krokowy to chyba w ogóle by jej nie zamykało? 

 

Sprawdzałem przewody wstępnie nic nie znalazłem ale jutro będe rozkręcał osłony sprawdzał pod cybantami itp. 

 

jakieś pomysły ?:) 

 

Pozdrawiam 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, DawidEcoNEST napisał(a):

Po sprawdzeniu komputerem mamy informację iż przepustnica jest na 96% i to stale

No i co od niej chcesz. To diesel, przepustnica nie jest mu do życia potrzebna.

 

9 minut temu, DawidEcoNEST napisał(a):

* 226322 Obwód ciśnienia doładowania. 

* 004517  Obwód sterowania zaworem elektromagnetycznym turbodoładowania. 

 

Na tym się skup.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, DawidEcoNEST napisał(a):

004517  Obwód sterowania zaworem elektromagnetycznym turbodoładowania. 

Tu jest odpowiedź.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DawidEcoNEST napisał(a):

Po sprawdzeniu komputerem mamy informację iż przepustnica jest na 96% i to stale. Nie reaguje na gaz.

To jest diesel i przepustnica nie może reagować na dodanie gazu, służy do gaszenia silnika. W czasie pracy ma być ciągle otwarta w zakresie 90-98 %.

 

Godzinę temu, DawidEcoNEST napisał(a):

Przy gaszeniu silnika widzę iż przepustnica pracuję czyli zamyka się i otwiera. 

Prawidłowo, robi test położeń skrajnych.

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. 

Głupio na drugim reno-benzynka :D Porównałem przepustnicę i myślałem że tu jest problem. 

Aniewa zapoznałem się z regulaminem :)

 

Mam jeszcze jedno pytanko. Wujek google kieruje mnie do dwóch czujników. 

Za cholere nie wiem który dokładnie wymienić :D 

Nie znalazłem żadnych sparciałych przewodów. 
Wrzucam fotkę. Byłbym rad za informacje który czujnik odpowiada za sterowanie zaworem elektromagnetycznym turbodoładowania. 

Pozdrawiam 

Zrzut ekranu 2025-02-21 143834.png

Zdjęcie WhatsApp 2025-02-21 o 14.37.38_0792fd3f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zdjęcie.

Dodatkowo przed wymianą sprawdzić, czy połączenia wężykami są szczelne i czy pompa podaje podciśnienie.

Na chwilę możesz spiąć wężyki pomijając elektrozawór i sprawdzić, czy gruszka wyzwala turbo.

W normalnej pracy elektrozawór na wolnych obrotach cicho brzęczy.

Z błędu wynika, że może brakować sterowania do pracy elektrozaworu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry, 

Pierwsze zdjęcie czyli ten biały :D No ja oczywiście obstawiałem ten drugi czarny i to własnie ten jest zamówiony^^ 

Ale dzięki. 

Hmmm czyli sugerujesz abym odpiął ten biały czujnik czy jak tak się zwie. Spiał dwa wężyki ze sobą i używał gruszki która pompuje paliwo. 

Wtedy turbina winna dać więcej powietrza. 

Sprawdzę to z rana i zamówię ten biały czujnik czy coś. 

 

Wielkie dzięki :)

 

PS: jak tak sobie przypomnę to faktycznie mi się wydawało (Nie wiem skąd iż ten biały to termostat:D) I on wydawał takie dziweki przy otwartej masce na biegu jałowym a teraz siedzi cicho. Sprawdze te węzyki bez niego:) 

Dzięki !

Edytowane przez DawidEcoNEST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, DawidEcoNEST napisał(a):

używał gruszki która pompuje paliwo. 

Nie - sprawdził reakcję gruszki turbiny poruszającej sztangą.

Błąd wskazuje na przerwany obwód zaworu, który przestał brzęczeć.

Sprawdzić elektrycznie przed zakupem.

Może przestał przewodzić jeden z dwóch przewodów ( występują drgania i niekorzystne warunki pod maską ).

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, nie będę udawał iż wiedziałem o co chodzi:) 

Poczytałem już rozumiem o jakiej gruszce mówisz.

Widziałem ja pod maską! więc połowa sukcesy. Rano to sprawdze.

Sprawdzić elektrycznie przed zakupem czyli sprawdzić czy wtyczka idąca do zaworu działa prawidłowo. 

No to jestem w stanie sprawdzić tylko ciekawe jakie tam mają być napięcia ale sprawdzę. 

Zapewne jakieś wartości google mi pokażę. 

Dobra rano działam dam znać jak poszło.

Dzięk :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest stały plus względem masy i impulsy prostokątne ze zmiennym wypełnieniem zależnym od pedału gazu lub obciążenia silnika od strony minusa. Multimetr musi pokazywać niska wartość na biegu jałowym. Nie może być zero. Mierząc między pinami.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podciśnienie w ogóle masz? Hamulce mają wspomaganie? Sprawdź wężyk do gruszki. Na forum Hyundaia bodajże gość miał po prostu dziurę w gruszce. Też turbinę miał regenerowaną i co z tego. Zeby było śmieszniej pierwsza kupiona też była nieszczelna, druga była ok.

Nie kupuj niepotrzebnie zaworu.

Edytowane przez Pepone
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie? Nie mam pojęcia o jakie podciśnienie chodzi :)

Hamulce działają normalnie- Płynu nie ubywa. 

Wspomaganie również jest ok. Ok czyli wężyk do gruszki i sama gruszka. sprawdzę to dzisiaj dam znać. 

 

Generalnie samochód odpala i jezdzi normalnie tylko mocy nie ma. Żadnych drgań nic się nie dzieje. 

Na razie żadnego czujnika nie wymieniłem. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem przepływomierz i stwierdzam co następuje:

Silnik jak drżał tak drży. 

Słychać ewidentnie że idzie mniej powietrza. 

Słychać tak jakbym część funkcji odłączył. 

Nie wiem czy dla testów mam się tak przejechać. Są pewne obawy z mojej strony. 

 

Jednym z objawów których nie opisałem to auto miało tendencje do nagłego gaśnięcia przy hamowaniu do zera. Bez żadnego ostrzeżenia. 

 

IMG_20250224_141928850.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!