Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Większe felgi do Megane IV


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem świeżym użytkownikiem RM i pytanie praktyczne do użytkowników w sprawie zakupu nowych felg i opon . Kupiłem przed paroma dniami hatchbacka na felgach 15" stalowych z  oponkami  zimowymi , ale raczej do wymiany na nowe po tym sezonie. I jest teraz konieczność zakupu nowych oponek i letnich i jesienią zimówek  i jest możliwość wyboru - zmiany rozmiarów. Przeczytałem cały materiał z forum i widzę że prawie wszyscy zakładają większe felgi niż 15". I teraz pytanie do Kolegów którzy eksploatują RM , bo nie mam doświadczenia ,  dotychczas jeździłem fokusem na 15" i było prowadzenie OK w fokusie jak na moje odczucie  , ale podobno w RM ma to wpływ , bo ma miękkie zawieszenie i odbija się to na prowadzeniu samochodu przy większych prędkościach i zakrętach. I teraz jak kupię felgi 16" alu. lub stalowe jakie zalety i wady na lato  i co z czujnikami ciśnienia ?

Felgi 15" zostawił bym na zimę . Mam nadzieję  nie przekroczyłem jakiegoś punktu regulaminu i nie dostanę znowu ostrzeżenia , bo strasznie srogo tu jest , nawet piszę ciągłym tekstem . 😏

Edytowane przez buggy11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki warto mieć w oponach - kupisz na allegro lub na alie.... taniej. Zmiana kompletu kół: reset ciśnienia na Rlinku i po kłopocie - nie dać się naciągnąć na programowanie czujników.

17 calowe, wg. mnie są mało komfortowe - bo mam.  Zawieszenie  MIV względem MI czy MII to twardy wóz drabiniasty. Optymalny balon opony to 55 czyli 16", bo 50 to już 17".

Bieżnik opony na zimę polecam Dunlop Wintersport 5 (oprócz fantastycznych właściwości to mają bieżnik wyższy niż konkurencja - 16" to 10 mm, 17" to 9 mm), na lato Bluresponse (są lepsze na wodzie niż na suchym).

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2025 o 10:28, Qbak napisał(a):

 Podaj numer VIN to zobaczę jakie rozmiary masz w homologacji auta.

Podaje VIN VF1RFB00562627385 , będę wdzięczny za informacje 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie homologowane masz:
195/65 R15 (91)H, 6.00 J 15 - 35

 

Ja mam za to:

205/50 R17 (93)V, 7.00 J 17 - 43
205/55 R16 (94)H, 6.50 J 16 - 41
225/40 R18 (92)W, 7.50 J 18 - 46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie są zalecane większe felgi przez producenta  . 🙂 Chociaż drugiej połowy homologacji producenta , to znaczy symboli  cech oznaczenia producenta   6.00 J 15-35  , nie rozumiem co one oznaczają i nie znalazłem w necie.

Wobec powyższego dyskusyjny jest sens zakupować felgi 16" z oponami i chyba zostanę przy 15" , tym bardziej , że raczej rzadko jeżdżę  po autostradach z dużymi prędkościami , a subiektywnej oceny miękkości  zawieszenia RM  nabiorę jak więcej będę użytkował auto  i na dzisiaj dalej nie wiem , chyba że koledzy bardziej obyci z "magankami " mnie przekonają , że jednak warto .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, ale 15 to jakieś przykurcze do tego auta. Ja mam 17 na zimówki, a 18 n lato. i to jest ok. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia kopiowałem z homologacji. 

A znaczą one:

195/65 R15 (91)H,

6.00 - szerokość felgi dla  J 15 15 cali  - 35 ET felgi 35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!