Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawór EGR, ciężko pracuje - Megane III


kingu80

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałem Was podpytać o jedną rzecz. Megane III 2.0dci, przebieg 284tys. Mechanik podejrzewa uszkodzenie zaworu egr ponieważ na wykresie z jego pracy, widać że bardzo dziwnie pracuje i tak jakby nie reagował albo reagował z późnieniem na sygnały sterowania. Zawór posiadam taki ja na zdjęciu. Zdemontowałem go. Był nawet stosunkowo czysty jak na taki przebieg. Oczyściłem go, zamontowałem, zrobiłem adaptację ale dalej tak dziwnie pracuje. Natomiast moje pytanie jest inne. Czy ta klapka która się obraca otwierając go i zamykają, powinna pracować stosunkowo luźno jak się chce ją ręcznie przestawić? Pytam bo ta w moim zaworze pracuje bardzo ciasno. Trzeba ją dość mocno palcami gnieść aby się przekręciła. I nie wiem czy to tak ma być i to silnik stawia opór czy ona po prostu się zaciera. Będę wdzięczny za pomoc. 

RENAULT-SCENIC-LAGUNA-III-2-0DCI-ZAWOR-EGR-OE-Numer-katalogowy-czesci-147105543R.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza trafiona. Musiałem wymienić przy ok. 270 kkm bo zacierała się na osi przy domknięciu (0-2 stopnie). Początkowo myślałem, że to się dzieje na przysłonie, ale byłem w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo podejrzewam że po zgaszeniu auta, sterownik ten zawór pewnie otwiera i zamyka. A u mnie chyba on nie ma siły tego zrobić i ten zawór dość głośno piszczy i to przez jakąś minutę. Na 100% jest to zawór bo jak odłączę kostkę, piszczenie ustaje. Nie wiem, może nie zwróciłem uwagi wcześniej ale wydaje mi się, że ten zawór nie powinien piszczeć. I to piszczenie słychać nawet na zamkniętej masce. Nie jest to żaden dźwięk klikania czy otwierania/zamykania. Jest to stały, jednostajny pisk. No i mówię, ta klapka która puszcza spaliny bardzo ciasno chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, bo słyszałem pracę silnika. Piszczenia nie miałem. U mnie czasami nie domykał do zera. Brudna przepustnica spalin nie miała zgorzeliny, czyli nie była taka brudna  Nawet prędzej wymieniłem sprężynę domykającą przepustnicę , ale ogólnie było tylko gorzej. Dopiero wymiana na nową zlikwidowała losową utratę mocy przy dużym przyśpieszeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Przy tym przebiegu;

  - to tylko wymiana,

  - zawór Pierburg  

 

A czemu zawór pierburg też wymieniać? EGR jest sterowany elektrycznie, nie podciśnieniowo. Podciśnieniowo mam sterowaną tylko chłodniczkę egr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Zawór EGR, ciężko pracuje - Megane III

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!