Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie na zimnym silniku - Megan 2 1.6 16v


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z renault Megane 2 1.6 16v 2004r 170tys przebiegu . Samochód mam rok . Jest problem na zimnym silniku z reguły jak jest chłodniej na dworze to się tak dławi jak by kontrola trakcji się włączała ale to nie jest to. I trochę telepie nierówna praca . Na biegu jałowym. Praktycznie wszystko wymieniłem . Cewki rozrząd kmp. Z kadr. Zawór kzfr też wymieniony , pompa paliwa czujnik temperatury. Uszczelniony korektor przepustnica wyczyszczona. Chyba coś z sondami paliwa jest nie tak i z korektom wzbogacenia . Świece są czarne . Dodam że praktycznie po 2-3km jak się rozgrzeje wszystko mija .

Na biegu jałowym i rozgrzanym silniku na 2 kresce.  Sonda lambda przed katalizatorem oscyluje od około 70 do 750mv druga stoi na 750mv korekta wtrysku wzbogacania 38%

Parametry na biegu jałowym przy obrotach około 2tys są takie 

Pierwsza strona od 50 do 800mv

Druga stoi 740mv 

Wartość korekty wzbogacenia od 38 do 44%

 Jeżeli ktoś wie jakie powinny być parametry to proszę o napisanie

1 film obroty jałowe

2 film przy obrotach 2tys ale bez jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podajesz parametry, które nam niewiele mówią.

Potrzebne obroty biegu jałowego dla silnika rozgrzanego do 80-90 stopni

Potrzebne położenie przepustnicy, i wyprzedzenie zapłonu.

Czarne świece to zapłon i rozrząd. Pomiary wykonać przy zasilaniu benzynowym, jeśli auto ma LPG. Ważna informacja, bo druga sonda jest za wysoko.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję szczegółowe informacje z odczytu parametetrów przy zasilaniu z mapy benzyny. Mam samochód z Twojego rocznika z przebiegiem ok  174 kkm od nowego. U mnie druga sonda na ok. 650 mV. Przy silniku robię sam. Pracuje jak pszczółka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz napisane powyżej. Do tych trzech odczytów dołuż ciśnienie dolotowe. Wyprzedzenie zapłonu będzie falowało. Napisz w jakim zakresie. Sonda regulacyjna nie budzi zastrzeżeń, a druga kontroluje stan katalizatora. Nic więcej nie można powiedziec nie mając pewności, że mieszanka paliwowo-powietrzna jest prawidłowa. Istotną informacją ile jest przejechane na  świecach, bo zwykle zwiększają szczelinę.  

W ubiegłym roku robiąc rozrząd wymieniałem tylko naprężacze i paski olej filtry i świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dławienie na zimnym silniku - Megan 2 1.6 16v

Jutro zobaczę na takim super zimnym . No ale jest różnica możesz rozjaśnic co masz na myśli . I czym to jest spowodowane?

Czujnik też wymieniony był

Edytowane przez rafica1993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie kołysze w układzie zapłonowym. Jaka masz szczelinę na świecach. Napisz coś więcej. Koło ustawione prawidłowo i elektrozawór trzyma, ale odchyłka +- 1,5 stopnia przekroczona. To powoduje drgania silnika. 

Godzinę temu, rafica1993 napisał(a):

Tylko dławi się na zimnym. A chyba 40 stopni miała temperatura płynu chłodniczego na zimnym silniku

Odczyt tego czujnika, po nocnym postoju musi mieć wartość temperatury zewnętrznej. On precyzyjnie określa dawkę paliwa. Przepustnica również ok. Ciśnienie minimalnie przekroczone, ale jest ok. Sonda regulacyjna jest za nisko.

Jeśli czujnik temperatury płynu wskaże prawidłowo to pozostaje zrobić wykresy dwóch sond w tych samych warunkach.

Ten czujnik nie został przegrzany ( powietrze w kolektorze)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

1 Nie pamiętam . Ale to już 3 zestaw świec więc świece dobre NGK. A o co chodzi z tą odchyłką przekroczoną jak mogę to zmniejszyć żeby nie drgał?

2. Chyba nie ma powietrza. Dobrze grzeje nie gotuje się .

 

3 czyli jak czujnik będzie ok to znaczy że sonda zepsuta i przez to się dlawi na zimnym? A wczoraj pisałeś że sonda jest ok . 

Mi musisz jaśniej tłumaczyć żebym ogarnął temat. Ale dzięki za odpowiedzi które już udzieliłeś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!