Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie na zimnym silniku - Megan 2 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, rafica1993 napisał(a):

I czym to jest spowodowane?

Jeśli sterownik silnika widzi wyższą temperaturę silnika niż jest w rzeczywistości, to dawka paliwa nie jest wystarczająca do poprawnej pracy silnika. Mówiąc kolokwialnie, na zimnym trzeba więcej polać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sondę określilem przy 2 tys obr.  (że pracuje) Ona kończąc żywot (wyeksloatowania bez przepalonej grzalki) objawia się na wolnych obrotach jeszcze przed kontrolką.Ten odczyt jest zależny od prawidłowej proporcji paliwa do powietrza i sprawności układu zapłonowego . Można przyjać po przepustnicy i ciśnieniu, że powietrze jest ok. A paliwo ?. Jeszcze nie wskazuję, że jest do wymiany - na razie analizujemy.

Szczelina na świecy 1,1, czy 0,9?

W oryginale było Equiem 0,9. Stosuje je do dziś; nowe zbite do 0,8 na 30 kkm.

Uwierz, że drgania gorącego silnika są delikatne. Mamy ten sam przebieg. Zapłon jest w zakresie -1 do + 1. Cewki z awaryjnych oryginalów wymienione na Bosch.

Wiem, że na zimnym obroty i Ciebie spadają poniżej 550, a sonda dopiero się rozgrzewa.

Do wymienionego czujnika temperatury - nie ufam jakości współczesnych części, dopóki ich nie zmierzę. Dwa elektrozawory niby OE ze znakiem Romba reklamowałem. Po czasie nastąpił zwrot kasy, a już dobrze pracował Pierburg. Wymieniałem Mapsensor, który niestabilnie wskazywał- popracował miesiąc. Kolejny innej firmy jest dobry.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie: zasyspic świece ngk świecami bosch a najlepiej denso tt.

Odstęp elektrod 0,7 dla wujowych świec, tt 1,1 (będzie rakieta).

 Podciśnienie za wysokie - ma być 34-36 mbar. 

Wyprzedzenie zapłonu dziwnie skacze, oscyluje wokół wartości ujemnych - źle.

Temperatura cieczy niepoprawne.

Wygląda na :

- przestawiony rozrząd 

- zużyty zawór zmiennych faz

- wadliwe świece 

Sonda regulacyjna pewnie zużyta- wrzuć wykres jak wyglądają oscylacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor też wymieniłem. Przy wymianie rozrządu byłem i było ok na blokadach. Zawór nie jest zużyty kupiłem nowy markowy za 500ziko i nie potrzebuje bo stary orginalny był dobry . Tłumacze że świece już jest 3 kpl. Teraz są takie jak jest oznaczenie w serwisowce chyba . A z ciekawości to jaka przerwa 0.9 czy 1.1

 No tak na filmiku jest wykres jak oscyluje . Wiem że to jest jakaś głupota ale trzeba dojść co szwankuje . Bo już nie mam zamiaru wymieniać kolejnych części . 

Na zimnym na obroty powyżej 1000. I na zimnym są duże drgania . I nie wiem czy to jest objawem za dużej dawki paliwa raczej to bym obstawił.  To co mam jutro sprawdzić ? Faktycznie sąda czy coś innego . Wstawię jeszcze SC z swrwisowki i z tego co zrozumiałem to sąda powinna oscylować do 500mv i jak korekcja wzbogacenia mieszanki jest poniżej 50 procent to jest za wysoka dawka paliwa u mnie jest 30 procent więc po tym wnioskuje że jakiś czujnik sonda czy coś innego daje złą informacje do kompa. Tylko nie wiem czy to się między pod obciążeniem czy jak . Więc co mam sprawdzić ten samochód nie ma lpg

 

 

Screenshot_2025-10-22-13-35-37-953_cn.wps.moffice_eng.jpg

Edytowane przez rafica1993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgląda to na rozjazd map. Występuje to często przy lpg, za nim nastapi przełączenie na log a właściciel chce pokazać sąsiadowi że jest gość i rozgrzewanie silnika go nie obowiazuje. 

Jako ostatnie: uszkodzenie wtrysku.

Czas wtrysku jest za długi dla wolnych obrotów . 

Wgląda to na rozjazd map. Występuje to często przy lpg, za nim nastapi przełączenie na lpg a właściciel chce pokazać sąsiadowi że jest gość i rozgrzewanie silnika go nie obowiazuje. 

Jako ostatnie: uszkodzenie wtrysku.

Czas wtrysku jest za długi dla wolnych obrotów . 

Fabryczne świece do silnika euro 4 to chyba 0,8-0,9. Natomiast  w euro 5 to świece irydowe z przewa 0,7. Wiem że ten silnik pracuje na 1,1 mm "jak rakieta na lpg", ale z silnikiem musi być wszystko ok.

 

Cena jsja zapłaciłeś za zawór nie ma znaczenia - ważne jaki to zwór. Stary dobry: na jakiej podstawie,  nowy wygląd na nie sprawny. 

Edytowane przez szwagier24a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wcześnie mówić o przestawionym rozrządzie. Bardzo sobie cenię wypowiedzi starego praktyka @szwagier24a, ale elektrozaworu również nie potwiedzę,

Zastosowałem japońskie Denso (nowsze tt dopasowane do Elantry i jest lepiej od oryginału-dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem i trudno się nie zgodzić dla parametrów dynamicznych. My analizujemy parametry statyczne - bez obciązenia. Moja sonda ma ok 720 mV dla 700 obr.

Masz tylko zmierzyć rano zaraz po rozruchu temperaturę płynu chłodzącego. Nie powinno być większej różnicy z temperaturą zewnętrzną jak dwa stopnie.

Proponuję wyszukać charakterystykę tego termoelementu żeby zrozumieć o czym pisał @carsik. To bardzo ważne dla zimnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz ze stażeniem sondy lambda, wykrywanie stężenia tlenu w spalinach jest coraz wolniejsze. Kiedyś czytałem że sprawna sonda powinna na 10 s przebiegu conajmniej 6 razy wykazać stan uboga i bogata mieszankę dlatego pytałem o wykres. To że wykazuje oscylacje 0,7-0,1 V nie świadczy o jej sprawności. Trzeba wziąć pod uwagę rezystancja grzałki, która w jej przypadku powinna wynosić około 10 Ohm. Zużyta z tego co pamiętam będzie miała niższą rezystancje.

Auto to Megane II około 20 lat, pewnie przebieg powyżej 200 tyś km. Więc w ciemno można byłoby powiedzieć że sonda nadaje się do wymiany.

Do tego silnika tylko sonda oryginalna, pomimo tego że producentem jest Bosch i występuje w zamienniku.

W kwestii ustawienia rozrządu: na tym forum zdarzały się przypadki że rozrzad niby nablokady a podcisnienie nie to.

Pozycja przepustnicy: chyba powinna być w okolicy 11-12%, u Ciebie 9.

Czujnik temperatury cieczy: silnik gubi temperaturę dużo wolniej i różnica może być kilka stopni względem otoczenia po postoju. 

Gdyby było lpg to ułatwiło by diagnostykę silnika. Ten silnik k4m861 ma czas wtrysku 3.2 ms (k4m860 ma 3.6 czyli przedlift)(miałem takie i takie auto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Jak dla mnie: zasyspic świece ngk świecami bosch a najlepiej denso tt.

Odstęp elektrod 0,7 dla wujowych świec, tt 1,1 (będzie rakieta).

 Podciśnienie za wysokie - ma być 34-36 mbar. 

34 ? A ja mam 103 skąd takie wysokie?

A mogę maxi ECU sprawdzić tą sondę ? Czyli żeby sprawdzić że sonda jest zużyta to tylko ohm? O ten wykres ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jabrze napisał(a):

Moja sonda ma ok 720 mV dla 700 obr.

 

Sprawna sonda powinna wykazać stan wysoki i niski z różnica 0,5 V. Także poziom max większego znaczenia nie ma. Ciekawostka bo 2.0 16V ma max nawet 0,9 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałeś od początku pisałem że mam przebieg 170tys km . Dzwoniłem i sonda jest właśnie marki Bosch jest zamiennik tańszy kilka dych a Bosch 210 około a co do przepustnicy to jej nie idzie chyba przedstawić na te 11 a czas wtrysku nie wiem jaki mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Maxiecu. U mnie dobrze sprawdzał się torque. Ma fajne wykresy.

I tu dalej kłania się jakość interfejsu diagnostycznego: elm327 raczej nie zapewnia dostatecznego odświeżania odczytów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik jest sprawny to zrób wykresy po jeździe. Jeśli się okaże bublem to znaczy, że wszystko wróci do normy.

6 minut temu, szwagier24a napisał(a):

Pozycja przepustnicy: chyba powinna być w okolicy 11-12%, u Ciebie 9

Jest 12, a powinno być 11,8, czyli uznajemy za prawidlowe

 

5 minut temu, rafica1993 napisał(a):

34 ? A ja mam 103 skąd takie wysokie?

Masz 38,5

 

2 minuty temu, szwagier24a napisał(a):

Ciekawostka bo 2.0 16V ma max nawet 0,9 V.

Tak jest, ale ciśnienie na 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!