Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie na zimnym silniku - Megan 2 1.6 16v


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie podejrzany jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Pomiar rezystancji grzałki da jakiś pogląd na temat sprawności sondy. 

Im szczelniejszy kolektor tym podcisnienie wyższe. Nieszczelność może objawiać się domykaniem przepustnicy czyli niższy procent otwarcia, ale za niższy procent może być winny rozrząd, fazy. 

Pytanie jaka jest sprawność cewek zapłonowych, które w tych silnikach niestety mają konstrukcje wadliwą.  Funkcjonuje przekonanie że cewki beru są dobrymi zamiennikami, choć ja nie podzielam tego zdania. 

Screenshot_20200910-195416.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szwagier24a napisał(a):

Zużyta z tego co pamiętam będzie miała niższą rezystancje.

Śama grzalkę można porównać do świecy żarowej. Przewęża się spirala grzewcza, rośnie opór, a ona sama wydziela mniej ciepła. To jest odpowiedź na wzrastającą bezwladność ( 

Tak naprawdę jest to rodzaj termoogniwa.

Z obserwacji rombów flotowych wynikało, że sondy leciały między 250, a 300 kkm. Tu na forum jest narracja 150 ( chyba w odniesieniu do importu). 

Jako ciekawostkę podam, że sprzedałem lagunę 2,0 /136 przy przebiegu 235 kkm i nic z sondami się nie działo.

Praktycznie pomiar multimetrem nie  daje wiarygodnosci, bo są to ułamki ohma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czegoś może nie zrozumiałem, wy chcecie mierzyć element półprzewodnikowy multimetrem, sprawdzać rezystancję? Ok, możecie sprawdzić grzałkę ewentualnie ale to nie wpływa na pracę. Po drugie problem jest na zimno a sterownik nie bierze wskazań sondy pod uwagę do momentu rozgrzania sondy. To z reguły pierwsze dwie minuty pracy. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carsik

Czyli to nie sonda jest problemem? Czujnik sprawny sekundę po włączeniu silnika nagrałem a po 10 sekundach jechałem

 

Samochód w garażu na dworze około 11 czujnika temperatury zewnętrznej w samochodzie 14 a temperatura płynu około 16. 

Edytowane przez rafica1993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem nową pompę i jest bez zmian . Więc to też wykluczam. 

Wychodzi na to że ten samochód jest na lato. Ale tak na poważnie to jest fakt że jest za bogata mieszanka . 

Edytowane przez rafica1993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyjeżdżaniu z ciepłego garażu na zimne powietrze udział bierze czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym. Sprawdziłeś odczyt z niego. Nie jest on awaryjny, ale poobserwować nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!