Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(Megane Grandtour 2003)Silnik trzęsie całym


pianim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem ze trzęsie mi sie silnik i nie wiem co to moze byc? Silnik zachowuje sie troche tak jakby sie dławił z powodu niskich obrotów, ale nie gasnie... wiec zakladam ze to nie to. Trzesie sie tak mocno ze czuc to w calym samochodzie.

Nie wiem czy to moze mic cos wspolnego ale ostatnio musialem wyciagnac akumulator bo sie rozladowal. Po naladowaniu dziwnie zachowywaly mi sie szyby elektryczne tzn: nie zjezdzaly calkiem na dol tylko tak po 2-3cm i stop i trzeba bylo znowu naciskac przycisk. Moze to nie ma nic wspolnego z trzesacym sie silnikiem ale wole opisac wszystko.

Czy ktos moze mi doradzic co moze byc powodem takiego trzesienia silnika? I jak to naprawic?

 

Mam Renault Megane Grandtour z 2003r

silnik 1.6 16V i zamontowana instalacje gazowa.

 

Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jagu, - właśnie tak cię ludzie rozumieją <czerwona>

Najlepiej patrzeć w miejscu mocowania tych poduszek - ruszając motorem góra dół i na boki - oczywiście w granicach rozsądku i obserwowanie czy gdzieś ta guma się nie uśmiecha lub już całkiem nie trzyma. Kanał wskazany i kawałek brechy też może być pomocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jagu, - właśnie tak cię ludzie rozumieją <czerwona>

Prezes- przecież wg. tego jak to kol. jagu określa, to kolejny który ma kłopoty z myśleniem. Przecież On pisze na tym forum dla myślących, a kto nie rozumie może włączyć ignorowanie Jego postów ;)

Silnik zachowuje sie troche tak jakby sie dławił z powodu niskich obrotów, ale nie gasnie... wiec zakladam ze to nie to.

A na jakiej podstawie tak twierdzisz ;) Masz obrotomierz to podaj gdzie oscyluje wskazówka w czasie tego trzęsienia. Innymi słowy- jakie masz te wolne obroty, może faktycznie za niskie i tu należy szukać przyczyny ;)

Po naladowaniu dziwnie zachowywaly mi sie szyby elektryczne tzn: nie zjezdzaly calkiem na dol tylko tak po 2-3cm i stop i trzeba bylo znowu naciskac przycisk

To normalne, po odłączeniu aku. szyby wymagają przyuczenia, było to już na forum opisane, polecam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym którzy próbowali pomóc serdecznie dziękuję ("jagu" i "Prezes"), a tym którzy próbowali pokazać jacy to oni są mądralińscy (wszyscy wiedzą o kogo chodzi) <czerwona> - niech będzie że też, może innym razem pomogą.

 

Okazało się że to jednak cewka a nie poduszki, więc jeszcze raz serdeczne dzięki koledze "jagu". Udało mi się ją wymienić samemu ;) i zaoszczędzić w ten sposób 300zł. Cewke kupiłem za niecałe 100zł a w ASO zaśpiewali za nią 300zł + 100zł wymiana.

Jeszcze raz dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj pianim, pianim, no to go....n sie obrazi, :-(

 

[ Komentarz dodany przez: gojgien: 2008-09-30, 22:03 ]

Jednak gojgien (po co kropkować skoro wszyscy wiedzą) się nie obrazi. Już sobie co nieco wyjaśniliśmy przez PW. Poza tym jak napisałem kol. pianim atrybutem moderatora musi być umiejętność zapanowania nad emocjami.

na tym zakończymy [OT] - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sczęście kol. "gojgien" się nie obrazil. Tak jak Napisał w poprzednim poście, wyjaśniliśmy sobie kilka rzeczy na PW.

Ewidentnie był to mój błąd - żle zrozumiałem jego intencje, myślałem że jest złośliwy w stosunku do mnie, a chodziło tylko wypowiedzi we wcześniejszych postach (w innych tematach) kol. "jagu".

Jeszcze raz wszystkim dziękuję i przepraszam za niedomówienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 4 lata później...

sprawdz (wynien) uszczeliki kolektora ssacego takie owalne

miedzy plastikiem a aluminium.

 

Cięcie

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, chciałbym troszkę odświeżyć temat. Moja Megi 1.6 16v 2004 zamieniła się wczoraj w jeden wielki "wibrator" do tego migajaca kontrolka Silnika i Esp... Dziś po podpieciu u elektryka wyrzucilo błąd z przerywanien zapłonu w stacji 1. Wszystkie cewki badane, to nie to.. świece również sprawdzane - brak efektu i nadal wibruje. Po bliższym przysunieciu głowy do silnika słychać pozyskiwanie, syczenie. Uszczelka kolektora ? Tak mi wyjaśnili. Co na ten koledzy Jeszcze podpowiecie ? Pozdrawiam

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Odebrana. Cewka byla na wykonczeniu i dzialala jak chciala... dodatkowo zmienilem uszczelke pod kolektorem bo byla sparciala. Zniknal blad esp/asr i przestalo "telepac" autem. Policzyl 220pln

Pozdro.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Potwierdzam, że szukanie problemu w poduszkach podczas biegu jałowego to totalna strata czasu. Ja miałem taki objaw jakby co 2 czy 4 cykl pracy szarpneło silnikiem ale olewałem to dopuki nie miałem błędu wtrystku i wypadania zaplonu na cylindrze 1. Naprawa dla silnika k4j 1.4 16V 98KM 72KW to wymiana 4 cewki na nowe beru, nowe świece dedykowane pod model (przerwa 0.9mm dla bęzyny a jak ktoś ma gas jak ja to 0.75mm) demontaż układu dolotowego powietrza celem wyczyszczenie z oleu przepustnicy, kolektora dolotowego. Wymiana 2 uszczelek przepustnicy oraz 5 uszczelek kolektora dolotowego. Do tego adaptacja przepustnicy i żegnaj wypadanie zaplonu, błąd wtrysku i trzesawki. Silnik Pracyję cicho i wogóle się nie trzęsienie wigruje(???).

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!