Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Podstawa to sprawdzajcie czy macie juz wyprowadzone przewody od komputera , czyli trzeba wiedziec jakie piny powinny byc zajete jesli beda wychodzily to kostka powinna byc gdzies ukryta pod deską z lewej strony

Kolega cos pisze w pierwszym poscie ze w kierownicy sa 2 przewody wlasnie od tempomatu i w te dwa przewody podpinamy 4 przyciski z odpowiednia rezystancja

czyli + km, - km , 0 chwilowe wylaczenie , R -pamiec ,przywrocenie do poprzedniej ustawionej predkosci

Wiadomo ze pisze jak to wyglada w lagunie ale tak jak pisze dstorm (a gosciu jest naprawde dobry i obcykany) powinno byc podobnie jak w lali

Poczytajcie ,warto sie zalogowac ,duzo rzeczy jest podobnych wiec mozna skorzystac z innych ciekawych bajerow na forum lali

Temat tempomatu

http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?sh...amp;hl=tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelecialem cale allegro i nie znalazlem zadnego przelacznika tempomatu do meganki , czyli towar jest deficytowy i widocznie malo aut wychodzilo z tempomatem ale mozecie kupic przelacznik od laguny i wstawic go wlasnie kolo regulacji swiatel

http://photos01.allegroimg.pl/photos/orygi...88/44/566884498

w lagunie ten przelacznik tak wyglada (to ten przelacznik z zegarkami kolo manetki radia po lewej )

http://photos01.allegroimg.pl/photos/orygi...08/24/590082420

Ogolnie moze byc ciezko z kostką w negankach bo chyba nie macie nawet zaslepki na przycisk no chyba ze sie wycina plastik i jest cienszy ale moze to swiadczyc ze nie zalozyli nawet kostki albo schowana jest gdzies glebiej pod deską

 

Pisanie z polską czcionką nie boli a lepiej się to czyta, polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj stojąc na postoju stwierdziłem że sprawdze czy mam ową kostkę przy potencjometrze natężenia oświetlenia wnętrza. Rozebrałem i .... MAM!! Jest tam luzem taka wtyczka 3x2 do której z wiązki kabli wpięte jest 5 przewodów :P Czyli wychodzi że teoretycznie mam instalację gotową :-P

 

Zrobilem tak:

 

"Do testu wystarczy drucik, zaświecają się funkcje na panelu jak się zewrze te styki. Oczywiście przy włączonym silniku. Czyli przed kupnem przełącznika można w ten sposób sprawdzić."

 

I niestety nic sie nie dzieje - czyli chyba <piwko>

post-6565-1238569951_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest kostka za potencjometrem oświetlania to macie na 100% tempomat.

To że nie chce się włączyć to wina konfiguracji LICZNIKA, bo w nim domyślnie jest wyłączony tempomat.

U siebie już śmigam z pól roku z tempomatem i jest ok <piwko> Przyciski umieściłem z tyłu na pilocie od radia :P

Czyli podsumowując jak jest kostka wystarczy aktywować CLIP'em tempomat dołożyć przyciski i wszystko będzie działać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malykubek, zobacz sobie jak to jest zamontowane w lagunie,kolega domingos, zapodał nawet linka.Jest tam świetny manual,sam sie przymierzam do montażu ale jakoś zawsze brak na to czasu.Tu na forum megane niewielu montowało tempomat,tak,że na wielką pomoc nie licz. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tej fotce masz podpisane piny ktore ida do kostki, ktora sie wpina we włącznik tempomatu <piwko>

Mialem instalacje i kostke.

Tak jak kolega radzi popatrz na forum laguny tam jest to ladnie wyjasnione.

Jesli nie miales intalacji do sterownika silnika to jest szansa że też trzeba będzie w sterowniku silnika włączać tempomat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Athlon64x4 a które styki złączyłeś? Z którego roku meganke masz i jakie wyposażenie?

te które są opisane na stronie laguny - teraz juz dokladnie nie pamietam ale chyba A2/A3 i A2/B1 - nieststy nic sie nie dzialo. Moja megi to grudzień 2005 wersja SportWay

 

Duzo na ten temat rozjasnil mi kolega dstorm którego troche na ten temat pomęczyłem <piwko> W ASO robią straszne problemy żeby włączyć tempomat CLIP'em - w Jaszpolu nawet twierdzą że się nie da - w Ksawerowie również :shock: Na szczescie dstorm dokładnie opisał mi co i gdzie trzeba wlączyć (CF150 Regulator / ogranicznik-prędkości: Z/BEZ + konfiguracja modułu wtrysku - LC121 Ogranicznik prędkości: Z/BEZ) oraz co uczestniczy w pracy tempomatu (komp wtrysku, przepustnica, czujniki na pedałach, panel instrumentów i przyciski sterujące, komp ABS).

 

Reasumujac w pn jestem umowiony na komputer poza ASO wiec zobaczymy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelecialem cale allegro i nie znalazlem zadnego przelacznika tempomatu do meganki , czyli towar jest deficytowy i widocznie malo aut wychodzilo z tempomatem

Fakt trudno, ale przełącznik w ASO kosztuje ok 50 zł + ramka na niego ok 40 zł <piwko>

ale mozecie kupic przelacznik od laguny i wstawic go wlasnie kolo regulacji swiatel

Niestety nie można bo w lagunie sa inaczej piny, dokladnie tak:

W lagunie :

A1 + oświetlenie

A2 + Po wyłączeniu zapłonu

A3 Cruise control On/Off switch

B1 Speed limiter On/Off switch

B2 Masa

B3 puste

 

W meganie:

A1 Masa

A2 + Po wyłączeniu zapłonu

A3 Cruise control On/Off switch

B1 Speed limiter On/Off switch

B2 + oświetlenie

B3 puste

Ogolnie moze byc ciezko z kostką w negankach bo chyba nie macie nawet zaslepki na przycisk no chyba ze sie wycina plastik i jest cienszy ale moze to swiadczyc ze nie zalozyli nawet kostki albo schowana jest gdzies glebiej pod deską

Nic sie nie wycina :P zakłada sie inna ramke z miejscami na guzki od ESP/ASR i od włącznika tempomatu.

Kostka nie jest schowana głęboko.Naogół jest spięta razem z kablami do regulacji podświetlania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to ze nie wiem jak te symbole A1 A2 A3 B1 B2 przekładają się na piny w kostce komputera. Kurcze coś francuska stronka od montażu tempomatu mi nie działa:/

 

Ciekawe czy w wersjach bez instalacji trzeba aktywować to CLIPem <piwko> żabojady nic o tym nie pisały.

 

P.s Ja nie mam kostki będę na dniach puszczał kable czekam na auto od lakiernika.;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!