Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka czasem nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam - czasem zdarza się, że po wciśnięciu "start" wszyskie kontrolki zapalają się i potem gasną - czyli normalka, ale rozrusznik milczy. Dzieje się to sporadycznie. Rozwiązaniem jest odpalenie na popych. Zapala z łatwością, po przejechaniu jakiejś odległości gaszę silnik i potem już normalnie zapala. Ostatnio zauważyłem, że dzieje się to podczas wilgotnych dni, gdzie po całej nocy zapala, a po przejechaniu np. 10 km i wyłączeniu silnika na kilka minut już nie zapala. Potem biorę go na pych - zapala i jak podjadę pod garaż to już pali za każdym razem. Czytałem wiele wątków na tym forum i trochę zaskakują mnie rozwiązania tego problemu. Osobiście uważam, że są tylko dwie możliwości: szczotli na rozruszniku, a a faworytem jest zimny lut na przewodzie doprowadzającym napięcie do rozrusznika - ale dopiero mam zamiar to sprawdzić. A piszę o tym ponieważ mamy rozruszniki Valeo, a trzech kolegów ma Xsary i w nich też są te rozruszniki i w każdym stwierdzono zimny lut. Ale w najbliższych dniach to sprawdzę, bo pchanie auta takiego jak Megane II- "Auto roku 2003"!!! trochę zawstycza i użytkownika i firmę - proszę o kontynuowanie wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam stawiam, że kabelek sterujący na rozruszniku się poluzował i nie ma styku.

Przeleć przewody od rozrusznika do skrzynki z bezpiecznikami, być może jest tam jakiś przekaźnik. Wyczyść wszystkie styki na połączeniach, spryskaj jakimś kontaktem.

Daj znać, czy pomogło.

Zawsze możesz też wyjąć rozrusznik i sprawdzić na sucho czy kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniedziałkowe popołudnie spędziłem w kanale - sprawdziłem szczotki i wyczyściłem styki przy automacie rozrusznika - nie chcę zapeszać, ale jak ręką odjął - do dziś autko pali za każdym razem. A jedyny koszt to 3 piwka, które wypiłem <ok> - pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2008-11-05, 20:12 ]

Minęło półtora tygodnia i dalej pali - to pewnie sukces. Szukajcie najprostszych rozwiązań :)))))

 

[ Dodano: 2008-11-25, 19:20 ]

Za dwa dni minie miesiąc jak usunąłem awarię i co??? - autko znowu mnie zaskoczyło po kilkuminutowym postoju rozrusznik milczał - teraz to już zgłupiałem, może szczotki, może elektromagnes, może jeszcze raz styki??? Po ostatnim czyszczeniu styków ewidentnie ustało na miesiąć, choć przed naprawą nie zakręcał już nagminnie. Wniosek: to było to, ale teraz to już nie wiem - co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Miałem podobne problemy. Objawy takie same silnik ciepły, a nie odpalał. Po odczekaniu 30 minut do 2 dni wszystko było ok. U mnie taki stan trwał około 1,5 roku (problem pojawiał się raz na 3 - 4 miesiące). Po dużej ilości straconych nerwów w końcu udało się wyeliminować usterkę po wymianie włącznika elektromagnetycznego przy rozruszniku (wymienił mi go ojciec :mrgreen: ) koszt ok. 100zł . Od tego czasu minęło 1,5 roku i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!