Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie z okolicy pokrywy rozrządu,


Robak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

po odpaleniu silnika usłyszałem Buczenie natychmiast osłuchałem autko stetoskopem i dźwięk wydobywa się z okolicy pokrywy rozrządu lub gdzieś zza silnika z prawej strony.

Teraz pytanie

czy to może być 1. pompa cieczy chłodzącej

2. napinacz .... sam w to nie wierzę

3. alternator???

pompa wody i napinacz były wymieniane w październiku 2005 roku w serwisie przy przebiegu 96 400 km teraz jest 122000 km czy jest to możliwe (chyba że nie wymienili pompy a tylko ją wpisali w książkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki masz alternator ale w moim jest rolka ze sprzęgiełkiem, które lubi się wyrobić. Powinno sie sprawdzać co parę tysiecy czy nie ma luzów albo wymienić na sztywne. Ale może masz inny powód buczenia choć warto sprawdzić bo jak się wysypie to masz rozrząd wysiekany a to jest poważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie sprawdzam auto stoi na kanale do jutra

inne propozycje?

 

[ Dodano: 2007-03-19, 22:36 ]

po zdjęciu paska i wykręceniu alternatora sprawdzeniu go na specjalistycznym stole elektryk stwierdza wszystko ok, po założeniu paska buczenie ustało czyżby za mocno naciągnięte? (no troszkę był naszpanowany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

jakiś czas temu pojawił się u mnie następujący problem z dziwnym "buczeniem" Meg:

- dzwięk słyszlany jest w zakresie obrotów ok 1200-1800 i dobiega tak jakby od strony obudowy rozrządu (na pewno prawa strona pojazdu, z przodu), ma lekko "basowy" pomruk;

- słychać go głównie przy hamowaniu silnikiem, kiedy obroty zaczynają spadać. W momencie wciśnięcia sprzęgła - odgłos znika

- gdy rozpędzam auto powyżej 1800 rpm, niezależnie od biegu - wszystko pracuje OK;

Z tego co sobie przypominam, auto po raz pierwszy "zabuczało" jakieś 6000 km temu, po wymianie rozrządu oraz napinacza i paska alternatora (z tym, że napinacz kupiłem używany...). Później "pomruk" pojawiał się sporadycznie, zazwyczaj przy rozgrzanym silniku. Teraz sytuacja wygląda tak, że niemal przy każdej jeździe da się słyszeć ten dość nieprzyjemny pomruk (coś jakby rezonans, stukanie jakiegoś elementu).

Czy winien może być (zużyty) napinacz paska alternatora?

Proszę o jakieś sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam to samo w benzynie przy schodzeniu przez 3800 obr/min

Próbowałem wszsytkich możliwości. Tak jak u ciebie na odciążonym silniku znika.

Między czasie padła mi skrzynia, którą wymienili ale dźwięk pozostał.

Tylko na gorącym silniku. Na pewno któreś łożysko, tylko pytanie które ...???

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!