Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci, 2003 - rozważania nad zakupem


Unforgiven_87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przymierzam się do zmiany samochodu (do tej pory Astra II z 1998, 1.6 8V z gazem).

Wśród ofert samochodów klasy Golf IV, Focus, Megane - znalazłem takie ogłoszenie:

Link - allegro

 

Zdjęcia nie są najwyższej jakości - ale tak się składa że wystawca mieszka w moim mieście, widziałem już autko na własne oczy. Oglądałem je ze znajomym, który ma niezłe doświadczenie w używnych samochodach - stwierdził, że na pewno nie był bity, blachy w b. dobrym stanie, bez żadnych uszczerbek poza kilkoma odpryskami od kamyków na zderzaku przednim, tylna lampa prawa z małym pajączkiem.

Wymieniona przednia szyba - na oryginał w serwisie. Wizualnie - kameleon bardzo dla oka przyjemny, felgi też fajne, tylko opony na szrot, ze 3mm bieżnika.

Wnętrze zadbane, skóry bez zadrapań, no słowem tytuł aukcji można serio potraktować.

Widziałem książkę serwisową - naklejki z serwisu Renault, regularnie wpisane wszystkie przeglądy, gość miał też dowody sprzedaży od salonu, poprzez I i II właściciela w Niemczech aż Megi znalazła się w jego rękach.

Jeśli chodzi o silnik - brzmi OK, był robiony rozrząd przy 112kkm - też w ASO.

 

Znajomy powtarza, że cenowo to nie jest zbyt dobra okazja (opuści z widocznej ceny ok. 2000, 'na opłaty)

 

Mój osąd chyba stracił już trochę obiektywizmu - auto po prostu ujęło mnie za serce i podoba mi się 8-)

 

co o nim sądzicie? i co sądzicie o cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena wydaje mi się wysoka jak na ten rocznik - pewnie, że za dobre auto warto zapłacić trochę więcej, ale musiałoby być naprawdę idealne i nie budzić najmniejszych podejrzeń. Jedyne, co mnie nieco dziwi w tych zdjęciach, to brak tempomatu (miała być pełna opcja) i radio kasetowe. Polecałbym sprawdzenie, czy na desce rozdzielczej po lewej stronie od kierownicy znajduje się przycisk do włączania tempomatu i ogranicznika prędkości. Jeśli tak, to mogłoby sugerować, że wymieniana była kierownica. Ale na pierwszy rzut oka auto super...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez potwierdzam - takiego radia nie bylo w opcji - byly tylko z CD. Ktoś połakomił sie na 100 zł przy aucie wartym 30 000 zł. Przypatrzyłbym się drzwiom od strony kierowcy (przerwa) - (chyba, że na zdjęciu są one otwarte, żle widać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w Polsce w żadnej wersji wyposażenia tempomat nie był w standardzie, ale w wyższych wersjach wyposażeniowych kosztował grosze i dziwię się, że go nie ma. No ale, może pierwszy właściciel nie lubi takich zabawek <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Autko wygląda super !! Cena faktycznie mogłaby byś mniejsza o jakieś 2 tys... Bardzo ładnie wyposażone odnośnie tempomatu to zastanów się czy jest Ci potrzebny ja osobiście posiadam tempomat i ani razu z niego nie skorzystałem <ok> zastanawia mnie fabryczny sprzęt na kasety ? i do tego 8 głośników ? W mojej Megi mam cabasse i mam 6 głośników hehe może być też tak, że sprzedający podmienił radio najlepiej jedź do Renault niech sprawdzą po nr. Vin jakie było faktyczne wyposażenie auta. Jeżeli będzie OK to bierz chłopie :)

Pozdrawiam

Rabcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza linijka z opisu w aukcji: "Świeżo sprowadzony z Niemiec !!!"

 

Właśnie dlatego zaznaczyłem, że w Polsce - nie chciałem sugerować, jakobym cokolwiek wiedział na temat wersji wyposażeniowych oferowanych w innych krajach <ok>

 

[ Komentarz dodany przez: gojgien: 2008-11-06, 22:42 ]

W takim razie Twój poprzedni post jest bezcelowy, gdyż opisujesz sytuację jakby auto było kupione w Polsce a kupujący ze sknerstwa nie dokupił tempomatu. Nawet podsumowujesz, że chyba nie lubił takich dodatkowych zabawek. Coś kolego motasz zamiast przyznać się do niedoczytania oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać że nie zwróciłem wcześniej na radio uwagi - głośniki i owszem mnie zainteresowały, zauważyłem 2 'syki' zamontowane tuż przy szybie tylnych drzwi (tam, gdzie bywa kołek od zamykania), pozostałe 6 jak sądzę to będą zwykłe w drzwiach + 2 syki z przodu.

A jeśli chodzi o samo radio, to mam z poprzedniego autka Sony na mp3 i wejście jack z joystickiem w komplecie, także brak porządnego sprzętu tutaj jakoś przeboleję, ramkę DIN za stówę, dwie pewnie wyhaczę - no ale to już temat do innego działu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeżeli sprzęt jest standardowy to ma 6 maskownic <ok> dwa twitery pod szybą potem kolejno dwa głośniki w drzwiach przednich i dwa w tylnych... Jeżeli popełniłem gafe to sorry lecz ja posiadam wersję 3-drzwiową. Odnośnie montażu radia to najpierw poczytaj o tym na forum :) ponieważ Megi ma wyświetlacz zewnętrzy oraz sterowanie przy kierownicy i trzeba to będzie jakoś zgrać... Jeżeli jesteś pewno zakupu to niema się co zastanawiać sam bym się skusił :) Chociaż mam w podobny wypasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli pomge doradzić to powiem tak :

ojciec miał tego 1.9 120 konego

fajna zabawka

ale czeba uważać 1 rzeczto to ze ten jest sprowadzony ja juz sie 3 razy naciołem na sporowadzonych a potem zostaje tylko ... :evil: tak wiedz wiesz ostrorznie

a 2 rzecz to to ze jest to disel a tu czeba uważać i to bardzo za granica nie dbaja bo maja kase szczegulnie niemcy tak wiedz jak nim szarżował po szosie i go nie słodził to silnik bedziesz miał do wymiany

a wiem coś bo wujcio dobra rada pracuje w salonie Renault

tak wiedz powodzenia życze ale ostrożnie

i z mojej strony polecam MEGANE

Golf sztywny i nudne wnętrze

Ford - dziwne rozwiazania ( nie przekonują mnie ich silniki )

pozdrawiam 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ładniejszych aut
no tak skoro tak twierdzisz ale o gustach się nie dyskutuje bo każdemu podoba się coś innego. Po 1000-kroć wolał bym jeździć fordem niż pancervagenem nawet jak by był najcudowniejszym autem świata,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!