Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.9 dCi 2001, problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem nowy na forum, a kwestie samochodowe to raczej też nie jest mój atut, ale do rzeczy.

W moim Scenicu (ostatnimi czasy) gdy temperatura zejdzie poniżej +5 stopni nie jestem w stanie odpalić samochodu za pierwszym razem, udaje się po około 4-5 razach, czasami więcej ale to zależy od temperatury. Rozrusznik kręci, zapala się kontrolka od świec żarowych (zawsze na około 3 sekundy). Z kontrolką immobilisera jest różnie, czasem zaświeci się i wtedy w silniku słychać takie burczenie jakby się coś elektronicznego załączyło, czasami się wogole nie zapala. Nie ma różnicy, przy czym zauważyłem że jak się nie świeci to nie uruchomi, jak się świeci to też nie jest kolorowo <ok>

 

Myślałem że to świece żarowe, więc pojechałem do mechanika żeby wymienił, powiedział że może to też być związane z jakimś czujnikiem temperatury - więc też go wymienił, akumulator jest świeżynka więc odrzucam.

 

Ale tak jak mówię, nie zdarzyło się to nigdy gdy temperatura przekraczała powiedzmy te 6-8 stopni C.

 

Proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj odłączyć kostkę przepływomierza i wtedy odpalać. W przepływomierzu jest chyba czujnik temperatury powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Trochę diagnostyki z mojej ręki:

Więc winowajcą albo w całości, albo po części jest immobiliser. Jeżeli jest niska temperatura to nie zapala się kontrolka od immo i kontrolka grzania świec zapłonowych, w momencie kiedy się zapali - poczekam około 20 sekund az zagrzeje świece to auto pali od ręki, ale zanim się zapali kontrolka od immo to ładnych parę razy trzeba kręcić stacyjką -> czy miał ktoś taką usterkę?

I przy okazji inny temat, czasem podczas jazdy - szczególnie w warunkach podwyższonej wilgotności powietrza zapala się kontrolka grzania świec, kiedy dam mniej gazu gaśnie, jeżeli będę go utrzymywał na tym samym lub wyższym poziomie to będzie się ciągle świecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Istnieje druga strona medalu. Mój scenic też nie palił i okazało się że to bezpiecznik od świec żarowych, a zonk jest taki że kontrolka od świec gasła normalnie a świece nie grzały więc można tu spróbować. Przejeździłem tak dwie zimy niestety trzeba było trochę rozrusznikiem pokręcić. Kumpel w Vencie miał to samo. To chyba coś tu jest nie pomyślane:) pozdrawiam mam nadzieje że mój wpis się przyda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka grzania świec, kiedy dam mniej gazu gaśnie

Ja miałem taka samą sytuację i wine za to ponoszą dwie rzeczy . W moim autku był walnięty przepływomierz i zawalony zawór egr ale również przyczyna takiego stanu7 może być zapchany katalizator. A powiedz mi czy podczas jazdy z równym gazem autko nieznacznie traci prędkość i moc po czym następuje świecenie kontrolki (przy prędkościach od 90 do 120) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

posiadam Megane I ph II silnik 1,9 dci, moja historia z problemem z zapalaniem zaczęła się w październiku....

 

objawy:

nie pali się grzanie świec, można kręcić nie zapali

pali się grzanie świec, nie zapali

 

wspólny objaw: brak charakterystycznego bzzzzzzzzzzzzzzzzzz po przekręceniu kluczyka, czasem co kilka przekręceń kluczyka ( bez rusznia rozrusznikiem) słyszałem bzzzzzzzzzzz, wtedy odpalał.

 

od tamtego czasu wymieniłem:

 

sterownik grzania świec - rada z małego warsztatu pod Wrocławiem, po kontroli "komputerem"

pompkę paliwa - rada serwisu Renault

akumulator - bo mu się już należało

świece żarowe - bo były popsute

 

do tego 3 diagnostyki komputerowe i podejrzenia immo oraz pompy wtryskowej.

 

W końcu miałem dość i wychodząc z założenia że najlepiej zrobisz jak się za coś sam weźmiesz, a inni potrafią tylko spratolić i kasę wyciągać :mrgreen: własnymi rękami znalazłem przyczynę moich problemów.

 

U mnie wymianie wymagał przekaźnik w skrzynce koło akumulatora o nr 7700414484.

 

Uwaga! tam są trzy identyczne, ten pierwszy od kierowcy jest odpowiedzialny właśnie za grzanie świec oraz uruchomienie pompki paliwa żeby paliwo podała. U mnie wystrczyło po przekręceniu kluczka gdy brakowało bzzzzzzzzzzzz dosłownie lekko ruszyć nim i pojawiało się to bzzzzzzzzzzzzzz po czym odpalał od razu.

 

po wymianie problem się rozwiązał.

 

Pan Grzegorz z serwisu Renault stwierdził, że te przekaźniki lubiły się popsuć, więc może i to jest jakieś rozwiązanie przynajmiej w części Waszych przypadków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 2 tygodnie później...

Witam ,ja miałem ostatnio ten sam problem, w momencie przekręcenia kluczyka zero reakcji ze strony rozrusznika.

W moim Scenicu 1,9dci z 2001r są cztery takie przekażniki. Czy ten pierwszy jest równiez odpowiedzialny za świece i pompe paliwa.A reszta za co jesli moge uzyskac takie info z góry dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zaświecajacy się znaczek świec to faktycznie potrafi się pojawić. Ja zauważyłem coś takiego. Przepływomierz wygląda OK, zmierzony, czysty, EGR też.

Czasem mi sie pojawi ale wiecie kiedy? Gdy autko stoi dłużej tzn nie robi tras. Facet z serwisu powiedział mi, że zygzaczek potrafi się zaświecić gdy jeździmy kilka kilometrów na dzień, auto stoi, nie dostaje odpowiedniej temperatury itd,zwłaszcza teraz.Coś w tym jest.

A co powiecie na temat oleju w silniku. Gość z serwisu ale innego, mówił że jak mało jeździmy, nie damy odpowiedniej temperatury tzn olej nie jest rozgrzany na maxa to taki olej może wyglądać dość dziwnie, zwłaszcza na mrozie. Mieliście coś takiego? Pierwszy raz słyszę, ale różnie bywa.

Tak czy inaczej trzeba jeździć :l: aby było OK.

 

Koledzy a z ciekawości. Mierzyliście akumulator? Ile macie poboru prądu jak przekręcacie stacyjkę, ile w momencie zapalania. Tak pytam z ciekawości celem porównania z moim.

--------------

Specjalnie zajrzałem do auta. Jak kupiłem to w schowku leżał jakiś przekaźnik. Teraz mam przed oczami i widzę, że ma numerek 7700414484.Znaczy zmieniany, chyba że jeźdżę bez ;) Nie chce mi się zdejmować osłonki, ale w wolnej chwili zajrze jak to tam wygląda z przekaźnikami.

No to czekam na odpowiedź na pytanie kolegi Daaroosa bo też nie wiem o co lata i który czym kieruje. Tak na szybko bo gdzieś widziałem opis, któy przekaźnik do czego ale na to muszę poświęcić wieczór na forach.

 

Dodano: 11 lut 2012 - 20:04

Panowie dobry pomysł na poprawienie odpalania to założyć grube kable doprowadzające prąd z akumulatora. Niestety nie jestem gotowy na eksperyment. ;) W innym aucie, przy naprawie silnika mój ojciec(konkretnie jego mechanik) założył kable od ciągnika. Grube jak diabli, ale ważne, że jest efekt. Auto ma kopa przy odpalaniu. Te nasze kabelki w seryjnych autach to żart.Przy grubym kablu to nawet słaby akumulator daje radę. Dowodem jest auto mojego ojca, Gruntownie odmłodzony nastolatek.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!