Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MeganeII szarpanie przy ruszaniu.


Grodzik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Auto Megane II rocznik 2007 przejechane 15 kkm. 1.6 benzyna

Objaw : przy ruszaniu z jedynki w ostatniej fazie puszczania sprzęgła gdy przktycznie juz odrywamu noge z pedału nastepuje kilka szarpnięć. Nie szarpie całym autem do przodu ale jakby zestaw silnik + skrzynia. Nie ma tez wejśca na obroty jak by było przy slizgającym się sprzegle. Auto pomimo kilku szarpnięc cały czas ciągnie do przodu. Dalej jedzie już normalnie. Czasami objaw zanika ale wystarczy trochę pojeżdzić po mieście(start i stop ) i wraca. Serwis jak na razie nie wie jak do tego podejść. Może macie jakieś sugestie.

Pozdrawiam

Grodzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam to samo , co prawda w modusie ale silnik ten sam 16 16V , od ok. trzech tygodni tj jak zrobiło się zimno , rano lub po dłuższym postoju podczas ruszania i zwalniania sprzęgła na 1-szym biegu - dziwne szarpniecie/cia/ może żle to określiłem gdzyż bardziej przypomina to przenoszenie się na pedał gazu jakby sprzężeń zwrotnych lub drgań . Poduszki silnika sprawdzone i jest OK , na ciepłym silniku objawów opisanych wyżej - brak.

Mechanik powiedział ,że przyczynąmogą być świece - ale Po odpaleniu zimny silnik na biegu jałowym pracuje równo więc świece są chyba OK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam problem dotyczy i mojej megi 1.6 16v 2004. Na początku próbowałem męczyć serwis jednak po iluś próbach powiedzieli, że ten problem dotyczy większości meganek II z tym silnikiem i jest to niby jakaś wada, której nie da się naprawić. Jeżeli jednak ktoś znajdzie rozwiązanie tej przypadłości to prosiłbym o podzielenie się więdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już śpieszę z odpowiedzią. Wczoraj odebrałem auto z serwisu. Naprawione!!!

Wymieniono kompletne sprzęgło siłownik sprzęgła i dwumasowe koło zamachowe. Ślady na kole i sprzęgle świadczą jakby sprzęgło nierówno brało. Jakby przypalenia ale nie na całej powierzchni tylko w części. Wniosek że albo wada materiałowa albo Któraś z części nierówno dociskała. Jak na razie jest OK. Mam nadzieję że nigdy nie powróci. Koszt oczywiście 0 zł bo to gwarancja.

 

 

Pozdrawiam

Grodzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A teraz Cię pocieszę. Miałem to samo. WYmiana sprzęgła. Po ok. 10kkm zaczyna wracać :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-02-11, 16:46 ]

U mnie wymienili ponownie sprzęgło, koło, wysprzęglik. Zobaczymy na ile starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mi też już raz "naprawili". Teraz przygotowuje się do drugiej wymiany. Poprzednio trzymali samochod przez tydzien - po wymontowaniu czekanie na zgode Renault, czekanie na czesci ...

Załamka !!!

Ktoś z kolegów może wie jak podejść do tematu?

Jak można rozwiązać problem raz na zawsze? - Pomijajac sprzedaż :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zwykłe koło zamachowe to po pierwsze

a po drugie w modelach od 2006 zdarza się że sprzęgło nazwę to szarpie, buksuje, Renault nie wie co z tym zrobić bo jest to problem fabryczny nie dzieje się to we wszystkich autach ale jak to zjawisko się pojawiło to wymiana nic nie pomoże problem i tak po pewnym czasie powróci, nie dzieje się to w każdym modelu tylko w nektórych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

no i 3 komplet sprzęgła trafił szlag. Po około 8kkm od wymiany kompletnego sprzęgła z wysprzęglikiem temat jest grany od nowa. Znowu szarpie przy ruszaniu.

Ja mam juz dosyś RENOOOoo.

Skończyła się gwarancja i ciekawe co zrobia z tym problemem.

 

Jadę do ASO, zobaczymy co Panowie na to powiedzą.

 

Reklamacja uznana, 4 komplet sprzęgła od stycznia. Winna jest tarcza sprzegła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie takie pytanie: aco to może byc jak silnik jest zimny a szarpanie jest dokładnie przy 2500 obrotów i to nie tylko podczas jazdy ale na postoju i na luzie? Wystarczy chwila lub przejechać 500 metrów i szarpanie znika? cewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!