Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MeganeII szarpanie przy ruszaniu.


Grodzik

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś rozwiązał ten problem z szarpaniem przy ruszaniu ? Ja mam wymienione sprzęgło i nową skrzynię biegów (teraz po 20kkm) a szarpanie od prawie 10kkm. Na zimny silniku jest ok, zaczyna szarpać jak się mocno rozgrzeje. Już rozkładam ręce.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i temat powrócił, przez jakiś czas było fajnie, ale po kolejnych ok 15kkm znowu szarpało. ASO podchodziło jak pies do jeża. Twierdzili że Francja ustala rozwiązanie i ma być ono na początku 2010 roku. Jako że nie miałem ochoty przez pól roku jeździć takim autem to zażądałem naprawy tymczasowej do czasu rozwiązania problemu. Tymczasowa naprawa to w tym przypadku może być tylko ponowna wymiana sprzęgła. Tym razem wymienili na zestaw firmy Sachs ( czy jak się to pisze). Na razie jest Ok, zobaczymy co będzie jak przyjdzie lato. Samo reno zauważyło że sprawa się pojawia kiedy wzrastają temperatury zewnętrzne, przynajmniej w moim przypadku. Pożyjemy zobaczymy. Na razie zrobię chyba dla świętego spokoju ten przegląd po dwóch latach co by przypadkiem nie marudzili później.

 

[ Dodano: 2010-04-04, 20:53 ]

No i sprzęgło Sachs'a też szlag trafił, znowu po około 15 kkm. Jestem załamany. Teraz znowu mówią że nic nie będą robić i że Francja opracowuje rozwiązanie. Jak dla mnie to ściema.

I co tu robić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam niestety ten sam problem i sam już nie wiem co robić <ok> Przez jakieś kilka - kilkanaście kilometrów jazdy zanim wszystko się porządnie nie nagrzeje jest w porządku, a potem się zaczyna. Szybsze puszczanie sprzęgła przy ruszaniu jest w zasadzie niemożliwe bez tej charakterystycznej delirki. Mam nadzieję, ze ktoś w końcu wymyśli skuteczne rozwiązanie tego problemu, a na razie przymierzam się do kolejnej zmiany sprzęgła - boję się ze to szarpanie wpłynie negatywnie na inne podzespoły, skrzynię biegów no i poduszki w układzie napędowym, ehh :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem bardzo podobne objawy i bardzo pomogła wymiana końcówki drążka kierowniczego. zauważyłem ze samochody te są bardzo wrażliwe na zawieszenie, wszelkie luzy przynajmniej u mnie, objawiają się właśnie w ten sposób, ze podczas ruszania czuć szarpnięcia. teraz planuje zmienić sworzeń wahacza bo też luzy :/

ale co do sprzęgła to też bardzo możliwe, tzn u siebie też zmieniałem i u mnie bardzo zniszczone były tłumiki drgań na tarczy sprzęgła, to te sprężynki. i po wymiania właśnie kompletu sprzęgła|( tarcza+docisk) + uszczelnienie skrzyni, niestety pojawiły się wycieki, ale już ok <ok> no i po wymianie właśnie wspomnianej końcówki było naprawde przyjemnie. więc sprawdźcie zawieszenie dokładnie. u mnie pomogło. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U siebie stawiam na sprzęgło, szczególnie że już raz było wymieniane z tego samego powodu ... Przejechałem może 15 tys. km i znowu jest to samo. W ogóle nie wiem jak to jest możliwe żeby przy normalnej eksploatacji wychodziły takie rzeczy. Na szczęście mam w planach sprzedaż tego nieszczęsnego samochodu więc problem sam się rozwiąże ;)

 

Tak z ciekawości zapytam, udało się komuś ustalić co jest przyczyną tak szybkiego wykańczania sprzęgła? Myślę, że wielu osobom by to pomogło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam podobny problem co przedmówcy. Renault Megane 1.6 benz, prod. koniec 2005r.

 

Przy zimnym silniku podczas ruszania na jedynce, przekraczając 8-10km/h czuć szarpnięcie, lekki terkot. Na rozgarznym silniki tego nie ma. Myślałem, że to zmienne fazy rozrządu - wymieniono koło zmiennych faz i nadal to samo.

 

Może to jest faktycznie coś z układem kierowniczym - jak wjeżdżam go garażu podziemnego, wyłożonego kostką brukową ułożoną "schodkowo" auto poddane jest równomiernym uskokom i całe się trzęsie jak przy przejeździe przez tarkę. Słychać i czuć wtedy na kierownicy lekkie luzy.

 

W renault Poznań przy 3minutowych oględzinach też powiedziano, że silniki 1.6 tak mają i szarpią podczas ruszania. Spróbuje dać auto do wyceny naprawy i jak będzie wiadomo co jest przyczyną to dam znać. Być może u mnie coś jest ze sprzęgłem bo zimą przy zmianie biegu potrafiło piszczeć. Od wiosny jest ok więc pewnie temperatura robi swoje. Chyba należy kupować auta ze Skandynawi, żeby było odpowiednie dla naszego klimatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód ma różne dziwne przypadłości ( słynne kzfr, cewki i łożyska w kolumnach ), ale to szarpanie jest chyba najbardziej uciążliwe i co tu dużo gadać kosztowne. Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem co może być tego przyczyną i wskazywał tarczę sprzęgła, która zdecydowanie za szybko się zużywa. Ale dlaczego tak się dzieje? Tego nie wie nikt. Ja podejmuje jeszcze jedną naprawę tego stanu rzeczy, ale patrząc po doświadczeniach swoich i innych użytkowników widzę że problem i tak powróci. Dlatego naprawiam i sprzedaję grata w cholerę, niech inni się martwią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

I jako nałogowy wymieniacz sprzegła wymieniłem wczoraj na gwarancji kolejny raz sprzęgło. Wymienione starczyło na jakies 7kkm. To po prostu jakas masakra. Wg. serwisu to sprzęgło wystarczy lekko przypalić (wg. mnie jest to nieuniknione w korkach - jazda na półsprzęgle) i zaczyna sie jazda. Generalnie potwierdzili to co jużwszyscy wiedzą jest to wada tego silnika i tej skrzyni.

Jest to mój pierwszy samochód, który przy przebiegu 78kk ma 5 komplet sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam i przepraszam za takie odkopanie tematu.

Mam taki sam problem jak wszyscy ale w silniku 1.4 i niestety wymiana sprzegla nie wchodzi juz w gre bo jest akurat po gwarancji. Mam 38 000 przebiegu i okolo 3000 km temu pojawilo sie wlasnie charakterystyczne szarpanie. Z poczatku myslalem ze to wina polosiek ktore chyba sa uszkodzone (auto przy predkosciach ok. 70 i wyzej bardzo dziwnie popiskuje i przy dodawaniu gazu w zakrecie tez potrafi czasami szarpnac)ale teraz w sumie nie wiem co sie moze dziac. Jest jakis skuteczny sposob na wyeliminowanie tego problemu bo wymieniac co chwile to samo to do dupy a nie na sanki.

Nie chcialem zakladac nowego tematu bo chyba mie ma sensu ale jesli ktos uzna ze tu nie pasuje to prosze o przeniesienie. A i przepraszam za brak polskich znakow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich,

mam ten sam problem. Podczas ruszania z jedynki po staniu w korku, najlepiej jak jest jeszcze gorąco na zewnątrz (ruszanie 1-dynka->luz->1-dynka->luz...) pojawia się efekt tak jakby ślizgało się sprzęgło (dziwne szrpanie podczas odpuszcznia padału sprzęgła). Po ruszeniu dalsze biegi są ok. Auto ciągnie normalnie. Dziwna sprawa jak zaciągnę ręczny i chcę ruszać to auto chce jechać (tyłek siada przód do góry). Auto jest u mnie od nowości ma w tej chwili 2,5 roku przejechane 50 tyś, stram się nie jeździć na pół-sprzęgle ani ruszć tak aby było wszędzie słychać.

proszę o ewentualne wskazówki gdzie szukać.

Renault Megane II 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witam wszystkich

 

mam maly problem z moja renia czytalem wszystkie odpowiedzi ale caly czas mam problem

ogolnie jak ruszam z jedynki czy to zimny czy to cieply ( czasem po jezdzie w miescie jak jest bardziej goracy bardziej szarpie przy ruszaniu )samochod mi szarpie czytalem kiedys ze to kzfr albo dyfuzor w tamtym roku auto mi gaslo jak podjerzdzalem do skrzyzowania wymienilem dyfuzor i uspokojilo sie uspokojilo sie tez szarpanie bylo mniej odczowalne z tym ze teraz znowu daje o sobie znac rano tym bardziej czy to gaz czy benzyna tak samo jest a czasem ginie i jest ok jak jade i ciagne przyczepke zaladowana ( zdarzylo sie i 1,5 tony ) nie odczuwam poslizgu sprzegla dzieje sie ten objaw juz dobre 2 lata czyli dobre 40 000 mil to bedzie jakies dobre 60 000 km

i tu mam pytanie jesli sprzeglo pada jak to sprawdzic

jesli kfzr jak to tez sprawdzic czy jest na to jakis sposob

i jeszcze jedno jak wlacze silnik odrazu wlacza sie nawiew chlodnicy dzieje sie to od jakis 3 tyg czy moze to byc przyczyna termostatu na chlodnicy bimetal sie z meczyl i zalacza ???

 

przygotowuje auto na sprzedaz i chcialbym porobic je przed sprzedaza

 

z gory dziekuje za odp.

 

za brak polskich znakow przepraszam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Nowe zdania zaczynamy dużą literą. Co do polskich znaków to radze dokładnie przeczytać regulamin zaakceptowany podczas rejestracji na forum i się do niego zastosować. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!