Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana świec żarowych DCI


tomekt

Rekomendowane odpowiedzi

Cięcie

 

heh..no to ja mam dokladnie tak samo -mimo wymiany swiec - albo musi zakrecic dwa razy zanim zapali - i kopci po zapaleniu, po dodaniu gazu - po chwili wszystko wraca do normy. No i kilka razy jak zapalam auto -zapala mi sie kontrolka SERV i check injection - wiec to by potwierdzalo teze o padajacych wtryskach :/

 

Radzę zapoznać się z regulaminem forum odnośnie cytowania. <ok> Zapoznanie się z całością nie zaszkodzi.

Na forum piszemy z polską czcionką - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Odgrzewam temat, bo właśnie wróciłem z parkingu, gdzie sprawdzałem świece w moim Scenicu. Wszystkie 4 spalone. Ciekawe, że auto odpala dobrze, nawet gdy było ostatnio -15 też odpalił, co prawda za 2 razem, ale chodził równo i stabilnie. Nie wiem, jak koledzy wymieniali w dci te świece, choć czytałem posty. Tam nie ma podejścia - przeszkadza szyna wtrysku i czujnik ciśnienia na niej. No i oczywiście ta świeca od rozrządu to zupełny koszmar.

Pytanie moje, czy ktoś demontował szynę wtryskową? Wygląda, że bez niej znacznie lepiej jest dostać się do świec. Czy w tej szynie cały czas jest wysokie ciśnienie? No i jak auto zareaguje na zapowietrzenie układu wtrysku od strony tej szyny.

Pozdrawiam

Lombardi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lombardi, ja sobie zrobiłem klucz do wykręcania świec żarowych, tylko nie miałem okazji ich kupić. Świece odkręciłem tym kluczem bez problemu i nie trzeba nic wykręcać przy silniku (oprócz szarej osłony). Jak chcesz to się umówimy gdzieś w Wawie i spróbujemy Ci wymienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
wybrałam EYQUEM G28, TYLKO CZY G28 BĘDĄ PASOWAĆ ?
chyba nie kupowałaś ich w sklepie samoobsługowym...ktoś musiał chyba przed sprzedażą je sprawdzić w katalogu?Nie rozumiem skąd ta niepewność co do świec 8-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja ich nie kupiłam ,wybrałam w sensie marki ,wybierałam z bosha,beru i innych. Czytałam że te są b.dobre tylko nigdzie nie mogę sprawdzić czy będą pasowły do mojego silnika.

dzięki za odpowiedź choć mi nie pomogłeś :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl,,,...amochodowe.html

może to coś pomoże.Z tego co się orientuję będą pasować do silnika 1.5 dCi (K9K).

dzięki za odpowiedź choć mi nie pomogłeś

a niby jak miałem?Nie każdy z nas ma katalog Intercarsu w głowie :-/ Jak brałem do swojego też nie byłem pewien ale odkręciłem jedną i sprawdziłem..było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chcialbym sie podlaczyc poniewaz mam zamiar zmienic u siebie swiece, tylko mam pewne obawy bo to moj pierwszy diesel choc chyba wiekszej roznicy nie ma z podmianka jak w benzyniaku, ale nie o tym. Kupilem sobie komplet swiec Boscha Duraterm model 0250202022, zrobilem pierwsze ogledziny i zastanawia mnie pierwsza swieca ta od rozrzadu, z tego co widze to chyba ciezko podejsc, tzreba tam cos wykrecac?? ta oslone od rozrzadu?? Kupilem sobie taki klucz rurkowy, ale jeszcze nie probowalem czy podejdzie, narazie wole zasiegnac opini na forum , zanim sie "cos stanie"<czerwona> Prosze o pomoc.

P.S.

Aha, moze ktos cos powiedziec o tych swiecach Boscha??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mortek, dasz radę odkręcić tą świecą, aczkolwiek ja miałem łamaną rączkę i było dużo łatwiej, ale mimo wszystko się da.

Jeżeli nie zrobił się nagar na świecach odkręcisz bezproblemowo.

Ja założyłem Boscha, mechanik mi polecał, ponieważ biorąc pod uwagę cena/jakość chyba są najlepszym rozwiązaniem <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uważajcie przy wymianie świec, zwłaszcza ta przy rozrządzie, mi dziś własnie przy wyciąganiu wpadła spowortem tak niefortunnie że mam teraz rozrząd do roboty, jest tam taka szczelina między blokiem silnika a rozrządem i pier.... świeca tam wpadła, poźniej chciałem przepchnąć auto na kanał ale kierownica zblokowana, więc chciałem odblokowac i z rozpędu odpaliłem auto przez przypadek na ułamek sekundy, w efekcie pęknięty pasek rozrządu, auto unieruchomione na święta(jak tu się cieszyć ze świąt) i wydatki liczone na grube stówki przez głupią świece, poprostu ta sytuacja jest tak absurdalna że aż mi się wierzyć nie chce. Pisze to ku przestrodze :UWAŻAJCIE PRZY WYMIANIE ŚWIEC, zachowajcie szzcególną ostrożność zwłaszcza przy tej przy rozrządzie. Przepraszam ale musiałem sie wyżalić i chciałem ostrzec, bo mimo tego że wymieniłem już wiele świec niczego nigdy nie można być pewnym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!