Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wielkie Bum. Wycena szkód. Co sądzicie?


Yataman

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

---------------------------------------

---------------------------------------

Zaczniemy historie od nowa.

---------------------------------------

Przed wczoraj i kilka dni wczesniej jezdzilem na rezerwie.

Dolalem ropy, postawilem auto na parkingu.

Wrocilem z marketu i auto jakby chodzilo na dwo zaworach.

---------------------------------------

Przegazowalem, i bylo OK. Pojezdzilem troche, chodzilo idealnie po czym znow zaczelo chodzic na dwoch garach..

---------------------------------------

---------------------------------------

Jadac bardzo kiepsko pracowal silnik po czym pojawila sie za mna biala chmura dymu i auto zgaslo.

---------------------------------------

Otwierajac maske zauwazylem dziwny wyciek ,,ropy" <ok>

Zacholowalem auto to dobrego mechanika, stwierdzil on ze pasek rozrządu jest luźny.

---------------------------------------

Jutrro wezmie sie za robote i rozlozy wszytsko, twierdzi ze mogą byc zawory i tloki pokrzywione.

---------------------------------------

Co sadzicie???????

Przy okazji napraw klawiaturę bo enter robi jakieś dziwne przerwy a i polskich znaków ci nie wstawia. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem poprostu zalamany, facet ktory ma o tym pojecie i mi to naprawia powiedzial ze jak zawory i toki sie pokrzywily to startujemy od 2500zł w gore!!! Malo nie usiadlem:(

---------------------------------------

Kurde ze meganka nie ma bezkolizyjnego silnika <ok>

---------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------

Czekam na wypowiedzi innych forumowiczów.

---------------------------------------

pozdrawiam

 

Podobnie jak wyżej - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yataman, szczerze??? Nie naprawiałbym silnika,ta cena 2500zł to tylko na dzień dobry :-( W trakcie roboty pewnie się okaże,że jeszcze coś tam przy okazji i jeszcze coś itd.Nie lepiej poszukać silnika?Z tego co wiem to dobrzy handlarze dają na takie silniki gwarancje.Zreszta doradzac jest łatwo,nie wiem co bym zrobił na Twoim miejscu :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yataman, spokojnie niech rozbierze i zobaczy co i jak - mnie też straszyli że zawory wałek głowica tłoki a może i korbowody.. - skończyło sie na komplecie zaworów i szlifowaniu głowicy. Jeżeli facet tak jak piszesz ma pojęcie to szybko powie Ci co i jak. Głowa do góry i czekamy na dalsze info.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, lepszy silnik nawet "uszkodzony" niż kupiony na aledrogo ponoć bezawaryjny. wg mnie oba do roboty więc lepiej robić ten uszkodzony. Jeżeli rzeczywiście przestawił się rozrząd to nie koniecznie poszły zawory, trzeba rozebrać i będzie widać. Ale wg mnie ten mechanik coś drogo chce, mnie się zamknęło w 2100 razem z częściami(+pasek rozrządu , kółka, pompa). Fakt inny silnik, może części droższe, ale robota podobna.

Jakby Ci jednak zdejmowali głowicę niech Ci od razu wymienią uszczelniacze zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie siedzialem dzis na stronie intercarsu ( hurtownia z cześciami )

---------------------------------------

Powiedzcie mi wiec co jest takie drogie przy kolizji silnika.

Nie wiem w jakiej cenie są tłoki ale zawory są średnio po 22zł za wydechowy i za ssacy.

Napinacz kosztuje okolo 250zł, pasek dobry okolo 120zł do tego planowanie glowicy itp.

---------------------------------------

---------------------------------------

Powiedzcie mi co jest takie drogie ze cenia to powyzej 2000zł???

KOLEGO Przemo <ok> chcialbym zauważyć że masz silnik benzynowy a to pdobno kolosalna różnica . . .

---------------------------------------

Czekam panowie na wypowiedzi. Z gory dziekuje .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuć jeszcze: uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworów, być może wałki rozrządu, klawiatura. Roboty też nie mało. W dieslu spotkanie tłoków z zaworami skutkuje znacznie większymi konsekwencjami niż w benzynie (duży stopień sprężania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego ja bym kupil drugi silnik ale nie jak kolega P_r_z_e_m_o, pisal z Allegro.Mam zaufanego handlarza ktory ciaga auta na czesci i na pewnio bym sobie cos ciekawego znalazl za te same pieniadze.Tym bardziej,ze porzadne firmy daja gwarancje na silniki.

Ale wg mnie ten mechanik coś drogo chce, mnie się zamknęło w 2100 razem z częściami(+pasek rozrządu , kółka, pompa).
nawet nie ma co porownywac,calkiem inne ceny :-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale bez przesady z tymi różnicami w cenie, czy to diesel czy to benzyniak to elementy do wymiany dużo sie nie różnią (poza ceną) i z tego co sie orientuje to podobnie stopień kompresji nie daje różnicy.. To nie silniki wyścigowe gdzie od zaworu do powierzchni tłoka jest dziesiąta część milimetra.

To nie jest tak że zawory pogięte są w "S". Mierzy sie szczeline pomiędzy wałkiem a końcówkami zaworów w określonych dla silnika pozycjach i widać że zawór sie nie domyka.

Z uwagi na nieduże koszty zaworów warto wymienić wszystkie - ale oznacza to że trzeba szlifować wszystkie gniazda planować głowice, wymiana uszczelek, elementy do wymiany rozrządu no i robocizna im lepszy mechanik tym więcej zgarnie.

Co do wymiany silnika to popieram kolege P_r_z_e_m_o, jaką ma się pewność że w nowym silniku pasek wytrzyma dłużej niż 25tys - więc warto go wymienić razem z rolką napinaczem i innymi zabawkami, płyny też do wymiany + robota za przełożenie i wszystkie niespodzianki z tym związane to duże koszta. A tak ma swój silnik o którym wszystko wie.

Może tylko warto zasięgnąc opinii innego mechanika - bo ta oferta nie wygląda atrakcyjnie - ale nie znamy do końca zakresu uszkodzeń.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Piok, hmm sam juz nie wiem. Rozmawialem ze znajomymi, kumplowi w volvo v40 chyba jesli sie nie myle, mial taki sam silnik jak w renault 1.9dci. Takie same rozwiazania, przynajmniej tak mowil, rozwalil mu sie rozrzad, zalacil 3.500zł <wow>

------------------------------------------------------------------------------

Jestem zszokowany jak mechanik powie mi cene.

Dzwonilem do Aso, powiedzieli ze kolizja rozrządu to koszt naprawy w granicach 10.000zł

SZOK!!!!!

Jutro bede mial opinie mechanika.

---------------------------------------

Oczywiscie zarzadam od niego faktury na wszystkie czesci zebym mial podkladke co wymienil <ok>

Fakture zamieszcze na forum :mrgreen:

Bedzie to przekora dla wzytskich ktorzy nie zrobili rozrzadu przed kupnem auta.

pozdrawiam i czekam na opinie.

Polecam też poczytanie jak i co napisałeś zanim to wstawisz na forum. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką ma się pewność że w nowym silniku pasek wytrzyma dłużej niż 25tys -
a jaka jest pewnośc,że po naprawie głównej silnika nie postawi znowu kolana za powiedzmy 15tkm??? Za taką robote powinien się brac doświadczony mechanik a tacy niestety kosztują.Mój kolega przy takiej awarii (laguna 1.9dci)ledwo się w 5 tys.zmieścił i przez miesiąc bez auta był.Ale każdy ma prawo do swojego zdania,ja bym zmieniał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka kolosalna różnica? Silnik to silnik, co z tego, że benzyna czy diesel to się nie liczy, a robota jest identyczna, choć w dieslu może być taniej. Co do części, też są porównywalne cenowo, jedne mogą być tańsze inne droższe. O ile dobrze pamiętam to za same części (w tym "rozrząd") zapłaciłem ok.1200zł. Zrobienie głowicy z planowaniem kosztowało 500 zł, wymienili uszczelniacze, dodarli zawory i jeszcze coś tam zrobili, reszta poszła na mechanika, który się tym zajął. Oczywiście "płyny" też poszły do wymiany.

Co do kosztów wszystko zależy od tego co się uszkodziło, w moim przypadku 4 zawory wydechowe :-? Ale niestety to jest taka usterka, że dopiero po rozebraniu wiadomo co i jak, nigdy wcześniej. Jak przy okazji doszło do uszkodzenia tłoków, ooo to rzeczywiście może być i 10 kzł za remont, a nawet więcej. Jeżeli natomiast pogięły się tylko zawory to koszt powinien się zamknąć w okolicach 2500 zł + wszystko co wyżej napisałem.

Policz czy Ci się to opłaca; silnik pewnie ze 2 - 3 tyś, trzeba by rozrząd zrobić, płyny wymienić, zapłacić za przekładkę i nadal nie masz pewności, że za chwilę coś się nie sypnie. Może silnik być wyjechany na amen, nie ma pewności. Co z tego, że sprzedawca twierdzi, że "nówka nie śmigana" z rozbitka po 35000 km nie wierzę w to.

Ale zawsze możesz zrobić jak zechcesz, Twoje pieniądze, Twoje auto, Ty się będziesz dalej nim bujał, albo sprzedasz i niech się inny martwi i w q... :-/

 

waldek708, ja też ma znajomego, który wozi takie auta, akurat on mi robił z autem, stwierdził, że to jedynie na złom się nada, a nie do jeżdżenia. Zresztą o czym tu mówić jak auto kosztuje 300 GBP i jest "bez prawa rejestracji", jakiś powód musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest pewnośc,że po naprawie głównej silnika nie postawi znowu kolana za powiedzmy 15tkm??? Za taką robote powinien się brac doświadczony mechanik

Przy takim myśleniu to lepiej rowerem jeździć - będzie taniej.

Ja po trzasniętym rozrządzie w dieselku (wszystkie 8 zaworków) pojechałem na wycieczkę przez danie-szwecje bez żadnej obawy - koszt remontu z cześciami zamknął sie w 2tys. Nowy silnik mogłem mieć za 1,5 + szacunkowo 550 za częsci do rozrządu +120 olej+filtr + 60zł płyn chłodniczy. Znajomy mechanik obstawiam że za robote zdarłby ze mnie z 500zł i z takim osprzętem niesprawdzonym na taką wycieczke bym sie już nie wybrał - za duże ryzyko.

Naprawa zajeła mu 4 dni - ściągnięcie nowego silnika + zabawek + montaż, przypuszczam że jednak dłużej.

Ja nikogo nie zachęcam tylko dziele sie moim zdaniem & doświadczeniem. Mój szwagier w scorpiu lubił zmieniać silnik zamiast naprawiać w ciagu roku zmieniał 2 razy - za pierwszym razem po porstu kiepsko trafił ale gwarancje rozruchową miał na miesiąc i tyle wytrzymał..

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!