Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Krzychos

Użytkownik
  • Postów

    299
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Samochód

  • Auto
    Talisman 1.6 Energy ZEN 160 grandtour
  • Silnik
    1.6 dCi 160KM
  • Przebieg (tys.km)
    20

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Krzychos

Znawca

Znawca (8/14)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Tydzień pierwszy skończony
  • Miesiąc później
  • Po roku

Najnowsze odznaki

10

Reputacja

  1. Dokładnie kolego. Nic nie zrobisz Talisman to jakby IV generacja więc Scenic III jest nieco inny i nie będzie to gadać. W ramach III generacji ze Scenica do Meganki czy Lalki pasuje ale do Talismana już nie.
  2. Jeżeli jesteście zainteresowani to dysponuję do odstąpienia elementami, które z jednej strony łączą kanał nawiewny z mieszalnikiem klimy i dalej jak piszecie trzeba przewodem "harmonijkowym" przeprowadzić nawiew w tunelu do kratek zamiast schowka. Wiem co piszę bo dopiero co rozstałem się z Meganeczką, w której zacząłem ale nie skończyłem tej modyfikacji. Jestem w kontakcie z nabywcą i jeśli ktoś z Was chciałby faktycznie zrobić to u siebie to mogę odzyskać od Niego ten tył z kratkami - w zamian oddam Mu schowek, który pakuje fabryka. Zainteresowanym mogę przesłać zdjęcia elementów, o których piszę.
  3. Jeśli te szarpania przy ruszaniu nie będą się powiększać to spokojnie do marca dojeździj. Do pomarańczowej lampki na desce też można się przyzwyczaić wiedząc z jakim błędem wiąże się jej światło.
  4. wuj33k nie komplikuj sobie maksymalnie prostej czynności. Żadne zdejmowanie kół tylko wizyta u mechanika z prośbą o profilaktyczne rozruszanie tłoczków - zrób na wszelki wypadek w obydwu kołach. Błędu nie da się skasować inaczej niż clipem (jeśli piszą Ci inaczej tzn, że nie sprawdzali). Na bank obstawiam, że masz do czyszczenia (jest rozbieralny) bądź do wymiany czujnik/potencjometr, który jest zapięty na pedale sprzęgła. Wiem co piszę bo miałem identyczną sytuację w swojej "nieodżałowanej pamięci Meganeczce".
  5. Piszesz "po opuszczeniu ręcznego" - masz na myśli po ręcznym zwolnieniu przycisku hamulca czy po ruszeniu i automatycznym zwolnieniu hamulca? Pytam bo miałem po przeszczepie tego ustrojstwa do swojej MIII podobny problem i wynikało to z tego, że tłoczek jednego z zacisków był lekko przytarty (towar kupowałem z demontażu) i nawet jak to takim trzasku zwalniał hamulec to koło lekko sie grzało. Potrzebne było przeczyszczenie i rozruszanie tego zacisku i objawy ustąpiły i nigdy nie wróciły. REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  6. Tak czy inaczej nie przejmuj się tym zupełnie. Poza irytującym, pomarańczowym kluczem niczym to nie grozi - hamulec działa perfekcyjnie zarówno w trybie automatycznym jak i przy ręcznym włączaniu i wyłączaniu.
  7. No to dobrze Ci wywróżyłem. Błąd jak się pojawił to będzie wracał bo można go dezaktywować tylko doraźnie. Rozwiązaniem najpewniejszym jest wymiana tego czujnika - na alledrogo kupisz go od rozbieraczy renówek za ok 100 zł. Nowy w ASO ok 300.
  8. wuj33k problem może mieć tę samą przyczynę co w mojej MIII. Hamulec elektromechaniczny jest podwójnie "oczujnikowany". Jeden czujnik znajduje się przy pedale hamulca a drugi tzw potencjometr przy pedale sprzęgła. U mnie było podobnie, hamulec działał jak trzeba a klucz świecił po oczach. Okazało się, że pomogło przeczyszczenie ścieżki i wędrującego po niej styku przy tym potencjometrze na sprzęgle. Ten czujnik jest rozbieralny więc po fizycznym odłączeniu i wydobyciu go na zewnątrz można stosunkowo łatwo to ogarnąć. REGULAMIN 5.10 Zabrania się również pisania tematów i całych postów (...) czcionką pogrubioną [BOLD] - mireczek01
  9. Trudno mi jednoznacznie oceniać te ogłoszenia ale osobiście od 4 lat jeżdżę Meganką, która przyjechała z Francji. Kupiłem ją jako trzyletnie auto i powiem jednym słowem - rewelacja i strzał w 10-kę! Dbam o okresowe przeglądy i wymiany płynów i elementów eksploatacyjnych i nic ale to nic się nie dzieje. Auto ma 7 lat i w tym czasie naprawiłem latem tego roku klimę, która odmówiła posłuszeństwa - zużyty parownik. Wymieniony na nowy wraz ze skraplaczem i płukaniem całego układu z gwarancją na usługę na 1 rok. Piszę Ci taki elaborat bo niestety muszę się z nią rozstać - przy służbowym aucie i niechętnie prowadzącej auto Żonie samochód stoi marnie wykorzystany i po 7 latach "uciułałem" 100 tys km. Auto jest w bardzo bogatej wersji a dodatkowo stylistycznie doinwestowane. Kilka zdjęć znajdziesz w profilu użytkownika. Jeżeli Cię zainteresuje to odezwij się na priv i prześlę Ci aktualne zdjęcia z pełnym doposażeniem i szczegółowe informacje o stanie auta.
  10. Panie i Panowie proszę o poważne rady. Zadurzyłem się w kolejnej MIII. Czeka na mnie w Holandii. Wołają za nią 9000 euro. Pytanie czy warto, czy będzie to prawdziwe spełnienie marzeń czy zawód miłosno-finansowy. Załączam link do strony sprzedawcy: https://www.mobile.de/pl/Samochod/Renault-Mégane-Estate-2.0-GT-220-Turbo-BOSE/vhc:car,ms1:20700_17_gt220,frn:2010,ful:petrol,mlx:70000,vcg:estatecar/pg:vipcar/249791698.html Kontaktowałem się ze sprzedawcą w Holandii i otrzymałem info, że uszkodzona jest (złamana) prawa tylna tarcza hamulcowa, zgięta jedna z felg (na zdjęciach stoi na zapasie), urwana prawa półoś napędowa, podgjęty prawy próg z przodu (widać na zdjęciach), lekko wgnieciona po środku klapa bagażnika, brak znaczka i podgięta klapa przednia, uszkodzony zderzak i .... Bóg raczy wiedzieć co jeszcze. Podali mi VIN: VF1KZY30648543871 i jak sprawdzałem w zaprzyjaźnionym ASO to też jakiś meksyk - auto z Holandii a część wpisów w jeżyku polskim. Nie wygląda w sumie na "szkodę całkowitą" ale pytałem o drugą kartę i już nie dostałem odpowiedzi. Podoba mi się jak nie wiem co , po 4 latach w dCi chciałbym trochę poszaleć. Proszę przeanalizujcie inforamcje, które są dostępne w przekazanych przeze mnie materiałach a jako pasjonaci i znawcy materii megankowej pewnie jeszcze się czegoś dopatrzycie. Z góry dzięki za pomoc.
  11. Powinny pasować bo fluence to brzydsza ale rodzona siostra Megi. Tylko pytanie po co Ci to? Lepiej przyciemnij dobrą folią tak na 70% i masz lepszy efekt a nie instalujesz "kurzołapki" w tak zacnym wnętrzu.
  12. Podpinam się pod temat. U mnie sytuacja następująca: prawidłowo używana klima (staram się by zawsze była włączona wiedząc jak ważne jest dla kompresora jest systematyczne smarowanie) z dnia na dzień zdechła. Kompresor się nie załączał - pierwsza diagnoza z clipa : uszkodzenie, brak ciągłości obwodu elektrozaworu (uszkodzona cewka elektrozaworu- wkręcony w sprężarkę). Sam układ szczelny bez istotnych ubytków czynnika. Znajomy serwis niezrzeszony wymienił mi ten elektrozawór, do układu dobił nieco czynnika UV by po kilku dniach od naprawy skontrolować szczelność, dodatkowo wymienił bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika bo po naprawie układ również nie startował. Radość z odzyskanej klimy trwała ledwie 2 dni - przestała działać jak poprzednio. Wróciłem do serwisu, Chłopaki sprawdzili poziom czynnika twierdząc, że gdyby było go za mało ciśnienie by się zmniejszyło i również z tego powodu klima może nie działać. Poziom OK, UV też nigdzie nie pokazał śladów wycieku i okazało się, że wywaliło bezpiecznik. Włączyli kolejny po chwili również go wywaliło a doświadczalnie włożyli zamiast 10A 15A i niestety ten również się pali. Ich diagnoza to zatarty kompresor. Boje się pomyśleć, że to faktycznie to bo oznacza to istotne wietrzenie portfela. Proszę doświadczonych forumowiczów o opinię, może jest jeszcze jakaś bardziej błacha przyczyna tego stanu. Autko zadbane, bezawaryjne a tu taka muka.
  13. Zupełnie do niczego. Ich główna= jedyna funkcja to zabezpieczenie mocowanie podsufitki. Znaczy jeśli chciałbyś zdemontować lub tylko odpiąć podsufitkę z tyłu to musisz zwolnić te dwa zaczepy. Odpowiadam na ewentualne pytanie po co odpinać z tyłu podsufitkę. Ano po to by np zmienić fabryczną antenę na antenę Twin Car od Sirio gdzie masz dwa baciki: jeden radiowy a drugi konwojówka CB.
  14. To wersja jak wyżej piszecie Generation. Bida z nędzą, auto flotowe dla firm, które "podcierają .... szkłem". Silniki dCi 85KM. Kolega jeździł tą "bidą" w skądinąd światowym koncernie ABB.
  15. To nie jest żadna imitacja wydechów tylko pakiet stylistyczny, na który składają się: nakładka na tylny zderzak (dolną jego część) oraz nakładki na progi. Wszystko w kolorze aluminium. Jest to produkt oryginalny Renault i jak poznasz cenę to ... ostygniesz. Łącznie te trzy "pierdoły z plastyku" kosztują ok 1800 zł. Zdecydowanie nie znajdziesz tego na alledrogo czy u rozbieraczy bo zwyczajnie jest to mega niepopularne więc podaż znikoma. Konkretny numer katalogowy gdybyś jednak to chciał kupić znajdziesz w pdf-owej wersji katalogu Megane III.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!