Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Swego czasu nawiew przestał działać, ale już działa.

Ostatnio przyszedł czas na wymianę płynów (olej, chłądzący) i od czego czasu nawiew wieje, ale nie leci ciepłe powietrze nawet na zamkniętym obiegu powietrza.

 

A było tak:

Ojciec wziął auto i pojechał do znajomego mechanika. Ten wymienił olej i płyn chłodzący i podobno odpowietrzył układ, tak przynajmniej twierdzi ojciec. Podobno też zbiorniczek od chłodnicy był zanieczyszczony jakąś mazią.

 

Czy jest możliwe, żeby nagrzewnica / termostat się zapchał od tego 'czegoś'? Da się to jakoś wyczyścić? Może jakieś inne sugestie?

 

Po przejechaniu 46 km powinno już lecieć ciepłe, jak nie gorące, powietrze.

 

Megane I 1.6 (silnik K7M, BOAF)

1996 rok.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno też zbiorniczek od chłodnicy był zanieczyszczony jakąś mazią.

 

To "coś" w zbiorniczku wyrownawczym chłodnicy, to najprawdopodobnie olej, ktory przedostał sie do płynu chłodzącego z powodu pękniętej uszczelki pod głowicą. Radze szybko tym się zainteresowac, bo skutki dla silnika moga być tragiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "coś" w zbiorniczku wyrownawczym chłodnicy, to najprawdopodobnie olej, ktory przedostał sie do płynu chłodzącego z powodu pękniętej uszczelki pod głowicą. Radze szybko tym się zainteresowac, bo skutki dla silnika moga być tragiczne.

Dzięki za radę - szybko to sprawdzę.

A da się jakoś oczyścić nagrzewnicę z tego 'czegoś'? Zakładając, że nagrzewnca jest winna zimnemu powietrzu w kabinie.

 

UPDATE: Uszczelka pod głowcą jest ok. Być może poprzedni właściciel wymienił ją, ale nie wymienił płynu.

 

Poza tym syf ten był w zbiorniczku jak już auto kupiłem. I zrobiłem jakieś 2tyś km z nim. Do tego czasu to pewnie olej by 'wyparował' albo stanąłbym na drodze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podoby problem do wcześniejszego użytkownika

chodzi o układ chłodzenia , a właściwie nagrzewania :mrgreen:

dmuchawa działa poprawnie i wpycha powietrze do auta ale ma dość duże problemy z ciepłym powiertrzem,

(przy przekręceniu ogrzewania na maxa leci śrdnio ciepłe powietrze, przy skręceniu do połowy leci ciepłe z bocznych wlotów, ze środkowego zimne)

nawiew na nogi nie działa wogóle,

czy coś się zapchało ?

czy trzeba sprawdzić ten zbiorniczek o którym było wyżej pisane? i gdzie się on znajduje?

proszę o pomoc

(muszę powiedzieć że ostatnio wtopiłem się w dużą kałużę) i przez 2 min chłodnica była do połowy zalana w wodzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam tens sam problem w Megane Scenic '98: nawiew działa dobrze, ale leci chłodne powietrze - jest to dokuczliwe kiedy trzeba szybko odmrozić szybe :-( .

Bełem dziś u mechanika żeby znalazł przyczyne problemu i po podgrzeniu silnika do temperatury załączenia wiatraka przy chłodnicy rezultat był tem sam - no może poza tym, ża tuż po włączeniu nawiewu pierwsza fala powietrza była w miarę ciepła.

 

Diagnoza mechaniaka: zapchane kanały w nagrzewnicy

Rozwiązanie problemu: wymiana nagrzewnicy na nową ( Używana może mieć podobny problem)

 

W związku z powyższym mam 2 pytania:

1. Ile może kosztować nowa nagrzewnica?

2. Czy jest gdzieś dostępna instrukcja wymainy nagrzewnicy w Scenicu I i czy rzeczywiście trzeba rozbierać całą deske rozdzielczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to jest problem odpowietrzenie układu chłodzenia i zarazem wentylacji?

też taką interpretację znalazłem...

 

spróbuję dziś tego, tm bardziej że ostatnio miałem wyciek płynu całego wiec to chyba prawdopodobne że dostało się tam powietrze,,,,???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki problem miałem jak żle odpowietrzyłem układ. Poprawa nastąpiła dopiero jak zrobiłem to krok po kroku. Mianowicie wylalem caly płyn sprawdziłem przelot przez nagrzewnice bo myślalem ze się zapchała. przelot ok. poskładałem wszystko do kupy i zalalem układ.

Wlewasz płyn przy otwartych na max lub wyjętych korkach odpowietrzników do momentu az zacznie płynąc z pierwszego płyn, zakreęcasz wlewasz dalej i sytuacja ta sama kolejny odpowietrznik zakręcasz i tak z kolejnym. następnie wlewaszz do zbiorniczka tyle płynu żeby było troche ponad max i nie zakręcasz korka. załączasz silnik rozgrzewasz do czasu az termostat się otworzy i pociągnie płyn do chłodnicy. gasisz silnik odpowietrzasz o najsniżej położonego odpowietrznika. zakręcasz korek na zbiorniczku i odpalasz silnik rozgrzewasz do czasu aż załączy się wentylator. pokrętło ogrzewania kabiny na max ciepłego dmuchawa też od samego początku kiedy uruchomisz silnik. u mnie pomogło a juz obawiałem się ze nagrzewnica się zapchała.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez swój odpowietrznik ukręciłem ten blizej termostatu. zakręciłem śrubą z podkładką gumową ale nie pomogło zapowietrzał się. Dokupić nie moge ale wpadłem na pomysł aby zmienić z tym na weży za silnikiem. zdało egzamin chula do tej pory.

pozdrawiam. zycze sukcesów w działaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn w chłodnicy niedawno wymieniałem i bynajmniej nie w serwisie więc spóbuje jeszcze raz odpowietrzyć układ choć wiatrak się załącza. Mam nadzieje, że pomoże bo nagrzewnica w serwisie ~ 590PLN :mrgreen:

Poza serwisem od 90 zł do 170 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy trzeba sprawdzić ten zbiorniczek o którym było wyżej pisane? i gdzie się on znajduje?

proszę o pomoc

 

Ten zbiorniczek to pojemnik z "żóltego" plastiku wielkości małej piłki. Znajduje sie pod maską, obok skrzynki z bezpiecznikami. Jak podniesiesz maske to odrazu go zobaczysz.

 

Koledzy...sprawdzcie moze termostaty. Może nie całkiem sie otwierają? Układ chłodzenia nie jest hermetycznie szczelny. Oddycha poprzez korek zbiorniczka wyrównawczego i praktycznie to nie potrzeba go odpowietrzac, bo obieg płynu robi to automatycznie.

 

Jeżeli cały układ chłodzący jest OK, to brak ciepłego powietrza w kabinie spowodowany jest najczęściej zapchaniem lub zapowietrzeniem nagrzewnicy. Odpowietrzamy w/ wskazówek podanych przez Kolege Frachu w poscie wyżej. Ważne jest, aby nagrzewnica była cały czas otwarta na max /pełne grzanie/. Płyn musimy nagrzac do momentu, aż sie włączy wentylator, a z odpowietrznika zacznie wypływac tylko płyn. Apeluję o ostrożność, bo można sie poparzyć.

 

Sa specjalne płyny do płukania układów chłodzących. W przypadku zanieczyszczen dobrze jest je zastosowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!