Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chip tuning w meg II 1.5 dCi


pol555

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tylko z ciekawosci zapytalem sie w warsztacie co robia takie rzeczy. Powiedzieli , ze bede mial ok 100- 105 koni po modyfikacji.

Oczywiscie na pytanie "a co z silnikiem, czy nagle wszystko sie w nim nie posypie?"

Odpowiedzieli "Oczywiscie, ze nie. Gwarantujemy, ze wszystko bedzie okej"

 

Moze jakbym dostal jakas profesjonalna, wyczerpujacą odpowiedz, to rozwazylbym mozliwosc modyfikacji. Jak na razie wole nie ryzykowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie sie tam wybiore, tylko troche pozniej :) Na razie mialem inne wydatki ; Alufelgi+opony,wymiana oleju i swozni... takze poszlo troche gotowki... Moze za kilka miechow "zchipuje" moja megi :)

W sumie przydaloby sie wiecej mocy, teraz zalozylem szersze gumy i troche ubylo na dynamice. Z checia bym to zmienil :)

 

Moze ktos z was ma doswiadczenie z chipowaniem silnika 1.5 dci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

widzę że nikt już długo nie odpowiadał na to zapytanie więc postanawiam wznowić temat.

Wie ktoś może coś odnośnie chip'owania tego silnika 1,5 dci 60kW?? Czuć różnicę w dynamice jazdy. A może jakieś inne modyfikacje nie dużym kosztem a z odczuwalnym efektem??

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem Clio dci z 86KM i panowie tunerzy z Dynosoft Wrocław określili bezpieczny pułap w okolicach 100KM - w niutonach z 200Nm na około 240Nm plus optymalizacja charakterystyki... co dało by do 1s w sprincie do 100km/h i troszkę lepszą już i tak niezłą elastyczność ... nie zdecydowałem się i Tobie też nie polecam...bo...oddajesz im 1500zł... dla bezpieczeństwa musisz przy tym zwiększyć częstość wymian oleju (co 10tyś) oraz dłużej po dynamicznej jeździe studzić turbinę... a zysk masz sumarycznie i obiektywnie niewielki... :/

 

To nie to co z 1.9 tdi 90KM 210Nm zrobić 118KM i 250Nm...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... co dało by do 1s w sprincie do 100km/h i troszkę lepszą już i tak niezłą elastyczność ...

Bardziej niż zysk w sprincie, interesowało by mnie możliwość dynamiczniejszego wyprzedzania, czyli czy dało by się odczuć wzrost mocy w prędkościach 80-120 km/h niż przed modyfikacją.

Pozdrawiam Tomek

 

PS. Mam nadzieję, że nie naruszam regulaminu cytując fragment wypowiedzi przedmówcy, jeśli tak to z góry przepraszam i ewentualnie proszę o zwrócenie uwagi tak już na przyszłość ;-)

z pozdrowieniami dla Adminów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej niż zysk w sprincie, interesowało by mnie możliwość dynamiczniejszego wyprzedzania, czyli czy dało by się odczuć wzrost mocy w prędkościach 80-120 km/h niż przed modyfikacją
na pewno da się to odczuć.Wzrost momentu wyczujesz od razu po chipie.
dla bezpieczeństwa musisz przy tym zwiększyć częstość wymian oleju (co 10tyś) oraz dłużej po dynamicznej jeździe studzić turbinę... a zysk masz sumarycznie i obiektywnie niewielki... :/
bla,bla,bla....w 1.9dCi przelatałem na zmodzonym silniku prawie 300tkm bez żadnego bawienia się w skracanie wymiany oleju i wydłużanie momentu schładzania turbiny.Panowie na hamowniach zasypuja nas masą nie zweryfikowanych informacji chcąc zapewnic nas o swojej głebokiej wiedzy i ko mpetencji <ok>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz jest prosta Warto

bylo blisko 90PS i 206nm - seria

obecnie realnie jest ok 110PS i pod 250nm

 

W tak lekkim aucie po odchudzeniu (1078kg)

Smiga AZ niedowiary -

Jedyny mankament to lekkie kopcenie przy mocnym duszeniu i tak jak ktos wspomnial wieksza dbalosc o podzespoly jak turbo i wymiana oleju max co 15 tys i po jezdzie chlodzenie na jalowym

Osiagi odchudzony

seria 0-100 = 11,4sek chip 0-100 = 10.2sek

60-100 na 4 = 7,3sek 60-100 = 6,1sek (tu dopiero czuc roznice w dynamice)

Nawiasem mowiac z tego silnika da sie i zrobic pod 120 i z 260-270 nm (tyle bez pierdniecia robi sie w 1,5 78KW) - niestety trza by wymienic niektore komponenty - bo seryjne by sie wysr..... niestety nie sa one zaprojektowane do wysokiego podnoszenia mocy :-( i z tego co rozmawialem z Tunerem podobnie jest w 1,9dCi tyle ze tam bezpiecznie da sie i pod 160/350nm

Z kolei 1,5 dCi wystepowaly az w 4 wersjach 63PS... 82PS(inne turbo plastikowe rury do i/c, wiekszy I/C, wtryski max dajace do ok 100-105ps) ,86km(inne turbo, stalowe rury i/c mocniejsze wtryski) 106PS (inne turbo , wieksze wtryski, zmienione dozowania paliwa)

Tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez żadnego bawienia się w skracanie wymiany oleju i wydłużanie momentu schładzania turbiny

chodziło mi o to - sam napisałeś, że nie studziłeś dłużej a to miałem na myśli

tommi napisał/a:

trudno mi uwierzyć aby bez studzenia turbiny aby ona dłuuugo służyła

nie pisałem nigdzie,że nie studziłem turbiny.Robiłem to tak samo jak przed modzeniem.

skoro robiłeś to tak samo (studzenie turbiny) przed modzeniem jak i po modzeniu (chodzi mi o czas studzenia)to uwierz mi, że na pewno to było za krótko....skoro u mnie przed modzeniem po dłuższym pałowaniu dochodziło do 300st na EGT a po chipie do 700 i wyżej wiec nawet skoro wcześniej po normalnej jeździe czekałem ok 30s to teraz już min 1km przed dojazdem do celu nie pałuje i czekam trochę dłużej, natomiast przy normalnej jeździe to kolo 20-30s. Póki co przebieg mam 170 tys i jeszcze nic z nią nie robiłem. Drugim warunkiem wpływającym na czas studzenie jest ciśnienie turbo-na ile ją masz podkręconą... seria w megi 1 ph 2 jest 0.9 bara (takie przynajmniej miałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!