Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)


Rekomendowane odpowiedzi

witam !!!! Wrzucam link jak dostac sie do rezystora , moze sie komus przyda. Pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=szMPmBxudWQ

 

Dodano: 13 cze 2013 - 17:24

Jeszcze raz sie wlacze :D , ja z moja Renowka mam taki problem ze moj nawiew dzialal tylko na trzech pierwszych biegach, w ostatnich dniach nastapil cud i naprawil sie czwarty bieg , z tym ze po paru minutach uzytkowania zauwazylam dym i poczułam zapach spalonego (cos wrodzaju spalonych kabli), dodam ze nadmuch dziala w dalszym ciagu na wszystkich czterch biegach.W warsztacie powiedzieli mi koszt naprawy okolo 300 funtow :D. Czy mozliwe ze jest spalony silniczek, czy tylko rezystor? Dodam ze mam wersje z AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie dziś dopadł podobny problem ,wczoraj klimatyzacja, nawiew działały wzorowo ,dziś po ulewie nagle nadmuch zamilkł ,bezpiecznik w kabinie jest dobry .Rozebrałem podszybie i okazało się, że oba odpływy są zatkane ,po ich udrożnieniu woda odpłynęła. Filtr przeciwpyłkowy cały mokry ,postanowiłem dostać się do rezystora dmuchawy ,wbrew pozorom wyjęcie schowka zajęło mi jakieś 15 minut-7 wkrętów do odkręcenia ,fotek napstrykałem może się przydadzą ,jednak do rzeczy ,rezystor cały jest mokry ,wody w aucie w środku nie widziałem ,wtyczki od rezystora obie całe nienadpalone .Jak ten rezystor sprawdzić mając miernik ? Po wysuszeniu tego ustrojstwa podłączę do auta i zobaczę czy działa .Podczas poworotu w tej ulewie nadmuch jeszcze tylko raz się odezwał po czym do teraz nie daje oznak życia .Wyjmując licznik w europejskiej wersji nie widzę możliwości by się dostać do rezystora ,chyba,że coś przegapiłem .

 

po wysuszeniu rezystora ,wyczyszczeniu płytki i podgrzaniu opalarką ,rezystor działa i wrócił nadmuch :) teraz to w pół godziny spokojnie się uwinę z wymianą tego wynalazku .

Poskładałem całą instrukcję w całość, może komuś będzie pomocna :

Przed demontażem rezystora odłączamy minusową klemę akumulatora ,wiadomo po tym zabiegu trzeba będzie sobie ustawić radio ,zegarek i przyuczyć szyby ,ale lepiej to zrobić jak wywołać niechcący jakieś zwarcie .

1.Następnie otwieramy prawe drzwi i wyciągamy boczny panel kokpitu razem z wyłącznikiem poduszki powietrznej pasażera .Wyłącznika nie trzeba wyciągać ,ani odłączać niema takiej potrzeby .

thumb_hosting_zdjec_1372262023__dsc00066.jpg

2.Po wyjęciu bocznego panelu odkręcamy pierwszy z siedmiu wkrętów mocujących schowek:

thumb_hosting_zdjec_1372262112__dsc00067.jpg

3.Otwieramy schowek i w jego górnej części odkręcamy kolejne 3 wkręty

thumb_hosting_zdjec_1372262262__dsc00053.jpg

4.Po prawej stronie schowka w dolnym rogu jest kolejna śrubka ,którą trzeba odkręcić

thumb_hosting_zdjec_1372262446__dsc00052.jpg

5.W dolnej części schowka od spodu jest zaślepka ,którą trzeba zdjąć ,jest na zatrzask schodzi łatwo bez wysiłku ,a pod nią przedostatnia śrubka mocująca schowek .Przy okazji można wyjąć kołek mocujący dolną obudowę konsoli .

thumb_hosting_zdjec_1372262538__dsc00054.jpg

6.Ramkę dźwigni zmiany biegów razem z mieszkiem ,ostrożnie ciągniemy do góry i wyjmujemy z zaczepów, następnie to samo robimy z obudową w której znajduje się przycisk od świateł awaryjnych .Odpinamy wtyczkę od przycisku ,by było nam łatwiej zdemontować resztę i mieć wygodny dostęp .

thumb_hosting_zdjec_1372264993__dsc00081.jpg thumb_hosting_zdjec_1372265034__dsc00082.jpg

7.wykręcamy 2 wkręty mocujące dolną obudowę konsoli i jeden mocujący wkręt od strony podłokietnika.

thumb_hosting_zdjec_1372262864__dsc00055.jpg thumb_hosting_zdjec_1372262905__dsc00056.jpg

po wykręceniu tych wkrętów wyjmujemy kołek znajdujący się obok pedału gazu mocujący dolną obudowę i możemy całą obudowę wyjąć, ewentualnie odsunąć w stronę podłokietnika ,ale mniej miejsca będzie

thumb_hosting_zdjec_1372264946__dsc00080.jpg

8.Odkręcamy 2 wkręty mocujące konsolę środkową i lekko ją odchylamy by mieć dostęp do ostatniego wkręta mocującego schowek

thumb_hosting_zdjec_1372263214__dsc00057.jpg

9. Odkręcamy wkręt mocujący schowek od strony konsoli

thumb_hosting_zdjec_1372263134__dsc00068.jpg

10.Teraz pozostało nam usiąść na fotelu pasażera i ciągnąć schowek do siebie ,nie jest zamocowany jakoś specjalnie mocno ,u mnie wyszedł bez użycia siły .

thumb_hosting_zdjec_1372263336__dsc00069.jpg

11.Po wyjęciu schowka odłączmy rurkę od chłodzenia .

thumb_hosting_zdjec_1372263441__dsc00072.jpg

Kiedy mamy już wyjęty schowek ,czeka nas już tylko wykręcenie rezystora dmuchawy .Rezystor znajduje się na środku konsoli w górnej części jak na zdjęciu

thumb_hosting_zdjec_1372263561__dsc00074.jpg

12.Odkręcamy wkręt mocujący rezystor i wyjmujemy go z obudowy filtra przeciwpyłkowego ,u mnie był on cały mokry z racji tego, że woda z podszybia nie miała ujścia i trochę zalała filtr .

thumb_hosting_zdjec_1372263825__dsc00075.jpg

Po wysunięciu rezystora z obudowy ,odpinamy 2 widoczne zielone wtyczki ,u mnie akurat były w super stanie i nie nadpalone .

thumb_hosting_zdjec_1372263913__dsc00076.jpg thumb_hosting_zdjec_1372263966__dsc00077.jpg

Jeśli mamy drugi sprawny rezystor podłączmy go i skręcamy wszystko spowrotem uprzednio sprawdzając po podłączeniu akumulatora czy nadmuch działa .Swój rezystor zabrałem do domu ,osuszyłem ,wyczyściłem ,i poprawiłem kilka lutów .

thumb_hosting_zdjec_1372264134__dsc00078.jpg thumb_hosting_zdjec_1372264161__dsc00079.jpg

Po rozmowie z elektronikiem dowiedziałem się,że naprawa tego ustrojstwa u niego to 50 zł jakby padł całkowicie to wymieni mi jakiś tranzystor i będzie działał, akurat moje zabiegi pomogły i obyło się bez kosztów .

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wydzielono z tematu dla Megane II i scalono z tym.

Witam

Mam pytanie o Renault Scenic II 2004 1,9 , problem z nawiewem . Dostałem się do opornicy , sprawdziłem ją i na 100% jest dobra ( przełożyłem ze Scenica brata i działa a moja u niego też ) . Sprawdziłem napięcie z opornicy wychodzi . Przyłączyłem na krótko akumulator do wtyczki z żółtym kabelkiem (ten szerszy , plus do czerwonego minus do czarnego ) i dupa . Wentylator nie zastartował . Mam pytanie czy w tej chwili to 100% wentylator czy może jakiś inny jeszcze skłądnik ( optycznie wtyczka jest w pożądku nie widać nic popalonego ) , trochę mi się nie uśmiecha kupno nowego i demontaż deski .

 

Dodano: 07 paź 2013 - 22:33

Witam ponownie .

Poprzedniego posta pisałem dziś rano w pośpiechu w czasie pracy ( szef poganiał ) i wkradła się mała nieścisłość . Pisałem iż opornicę brata sprawdzałem u siebie co nie jest prawdą - swoją sprawdzałem u brata i chodzi . Ponawiam pytanie skoro opornica jest dobra , podłączenie na krótko nie załączyło wentylatora , a wtyczka wygląda na nienaruszoną to już na 100% wina wentyaltora ? Czytałem na różnych forach iż przyczyną może być też zanieczyszczony wentylator - potrzeba dostać się do niego od zewnątrz od strony silnika i spróbować przeczyścić . Miał ktoś może taki przypadek i czy jest choć najmniejsza szansa iż jest on zapchany czy raczej nastawić się na kupno nowego . I jeszcze jedno pytanie , gdybym kupował nowy wentylator to jedyną drogą do niego jest od góry deski rozdzielczej - czytałem gdzieś iż można się do niego dobrać od " dołu kierownicy " - ale tu też nie mam pewności czy w tamtym temacie chodziło o Scenica czy o Megane . Tu także prosiłbym o odpowiedź .

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź omomierzem silnik - powinno być przejście wtedy będziesz miał pewość, że nie jest spalony. Co do zablokowanego to miałem coś takiego. 2 lata temu w zimie żona jechała i dzwoni do mnie że coś łupnęło i przestał chodzić wentylator. Po powrocie do domu sprawdziłem i faktycznie nie kręcił się. Wkurzony że kolejnej zimy problemy z wentylem włączyłem nagle obroty na 4 bieg i puścił i odtąd zaczął chodzić, ale jak tylko się ociepliło w lecie kupiłem nowy i założyłem. Po demontażu starego nic w zasadzie nie zobaczyłem co jest powodem, po prostu przebolałem strate zakupu nowego wychodząc z założenia iż skoro autko ma 8 lat a elektryka taka delikatna to należy się wymiana i odtąd święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumieme , dziękuję za odpowiedź . Raczej wątpie by poprzedni właściciel wymieniał wentylator więc po prostu kupię nowy . Ale mam pytanie , piszesz iż po demontażu starego ... - wymieniałeś go samemu czy zleciłeś komuś . Chodzi mi o dostęp do niego , gdybyś mi powiedział którędy się do niego dostać ( od góry deski rozdzielczej czy jest może dostęp od spodu kierownicy ) byłbym Ci niezmiernie wdzięczny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

 

Mam podobny problem dlatego też chciałbym podpiąć się pod ten temat...(Autko Grand Scenic 2004r 1,5dci climatronic)

Problemy z nadmuchem zaczęły się jakieś 2 tygodnie temu - raz na jakiś czas kiedy nawiew chodził na full siła nawiewu na chwilę potrafiła spaść po czym znowu rosła. Zignorowałem jednak ten problem. Ostatnio po odpaleniu autka wentylator dmuchawy zaczął bardzo głośno chodzić. Odkręciłem półkę od strony silnika, w samym wentylatorze żadnych śmieci nie widziałem jednak wypsikałem wentylator sprężonym powietrzem - nie pomogło. Po odczepieniu filtra kabinowego czuło się pęd powietrza. Nawiew działał mimo że strasznie głośno. Następnego dnia nawiew padł jednak całkiem. Dlatego też moje pytanie...czy przyczyny szukać w padniętym wentylatorze ( który chodził bardzo głośno ) czy też w rezystorze? Po przeczytaniu tego tematu przyczyną braku działania wydaje się rezystor jednak jak go połączyć z jednoczesną głośną pracą wentylatora?Od czego według was zacząć? Od wykręcenia rezystora czy pierw dostać się do wentylatora? Obecnie nawiew nie pracuje w ogóle mimo widocznych zmian na wyświetlaczu, brak "pędu" powietrza w otworze po odczepieniu filtra kabinowego...Z dostaniem się do rezystora nie będzie problemu - już kiedyś wykręcałem schowek- jednak czy to tam tkwi problem?

Pozdrawiam Forumowiczów :blink:

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

 

Proponuję koledze dokładnie zapoznać się z regulaminem forum jaki zaakceptował podczas procesu rejestracji. Aston76

Edytowane przez TxoxT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor/regulator nie powinien powodować żadnych dźwięków. Sądzę że powodem są łożyska wentylatora. Gdzieś kiedyś coś czytałem że ktoś tam popsikał ale wiadomość nie została potwierdzona i sądzę że ktoś miał szczęście psikając w ciemno jeśli w ogóle to zrobił. Sądzę że należy się przymierzyć do wymiany wentylatora.

Co do samego regulatora to jeśli silnik się zaciera to na pewno pobór prądu wzrasta i nawet jeśli bezpiecznik w regulatorze nie zadziałał to jednak obawiam się że mogą być nadtopione wtyczki regulatora - generalnie tak czy siak warto go pooglądać i poprawić kontaktem w sprayu gniazdo i wtyk.

 

Co do dostępu to łatwiej ci będzie dostać się do regulatora bo to demontaż tylko schowka, aby się dostać do wentylatora należy zdjąć cały kokpit :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

W niedzięlę zabrałem się za wymianę wentylatora zakończoną suksecem . Bardzo dziękuję wszystkim forumowiczom za okazaną pomoc a w szczególności podziękowania dla użytkownika KIPI . Opiszę kilka moich uwag może przydadzą się komuś innemu .

Po pierwsze sprawdziłem wentylator czy działa - trzeba dostać się do modułu opornicy ( mam climatronic ) , jest on umiejscowiony za schowkiem pasażera bardzo wysoko praktycznie pod samą deską rodzielczą , wczodzą do niego dwie wiązki kabli . Zwykłym kablem 2 żyłowym załączyłem na krótko napięcie z akumulatora do wentylatora i nic nie ruszyło . W moim wypadku auto 9 letnie nie było sensu reanimacji wentylatora , kupiłem nowy oryginalny za 333 z przesyłką - jest trochę roboty przy rozkręcaniu i wydaje mi się iż warto było kupić nowy niż np za pół roku znowu wszystko rozbierać gdyż przestał działać . Rozieranie deski rozdzielczej nie należy do trudnych . Bardzo pomocny jest demontaż co najmniej kierownicy ( warto pamiętać aby przed robotą odpowiednio je ustawić aby był dostęp do śrub ) jeśli nie nawet manetek od kierunkowskazów - znacznie łatwiej jest wyciągnąć i włożyć z powrotem deskę . Szczegółowe opisy można znaleźć w internecie . Ja wspomnę tylko kilka moich uwag . Najpierw zaczynamy od demontażu skrytki pasażera , odkręcamy śruby po kolei do jakich mamy dostęp . Następnie zajmujemy się stroną od kierowcy i konsolą cetralną . Jak pisałem wszystko jest dość proste - jeśli nie widzimy żadnej śruby leciutko próbujemy podważać elementy gdyż część z nich jest na zatrzaski . Warto przygotować sobie jakieś miejsce , choćby na kartonie , gdzie będziemy odkładali śruby i je opisywali aby montaż poszedł sprawniej i żadna śrubka nie została :) . Ja napotkałem następujące problemy :

- demontaż osłony nad kierownicą , tą pomiędzy kierownicą a deską , należy przeprowadziś delikatnie gdyż są tam dość łamliwe klipsy - ja złamałem jeden

- dmontaż wyśćiułki słupka bocznego jest dość ciężki - wszystko wchodzi na nzw klik ale ciężko jest go zdjąć , ja powolutku ciągąłem te elementy ku dachowi auta

i wyskoczyły one z mocowań . Montaż jest dużo prostszy po prostu udeżamy pięścią i słyszymy CLICK. UWAGA ABY ROBIĆ MONTAŻ I DEMONTAŻ TYCH ELEMENTÓW CZYSTYMI RĘKAMI ABY NIE ZABRUDZIĆ ELEMENTÓW "ZAMSZOWYCH"

- tak jak pisałem warto zdemontować kierownicę

- przed wyciągnięciem deski rodzielczej pamiętajmy o odpięciu kabli od głośników i jeśli ktoś ma to od poduszki pasażera ( tu zaczepy są dość specyficzne , aby je otworzyć proszę nie ciągnąć na siłe tylko tak jakby odciąnąć samą część kolorową i dopiero wtedy leciutko wtyczki wyciągnąć )

I to chyba wszystko . Polecam zacząć rano aby nie było stresu gdyż zbliża się noc , no chyba że ktoś ma garaż . Robimy wszystko pomalutku i powoli aby nic nie połamać a suksec mamy zagwarantowany.

Proszę także pamiętać aby przed pracą odłączyć akumulator .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Dziś padł mi wentylator i dzięki Waszym instrukcją wymontowałem modół moduł(climatronik). Jednak troszkę się gubie gubię. Czy oprócz tego rezytora rezystora w tym module jest jeszcze coś ("jakiś tranzystor").

I jeszcze jedno wiecie jaki jest ten rezystor w tym module?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tranzystor ,który zazwyczaj pada i się go wymienia ,wylutować 3 nóżki ,dać pastę termoprzewodzącą na styku z radiatorem i przylutować do płytki

coś takiego się wlutowuje :

http://www.t-repair.com/pl/czesci-samochodowe/72-renault-clio-dmuchawa-huf75344g-75344g-oryginal-.html

ostatnio lutowałem u znajomego i dmuchawa już poprawnie działa .

w załączniku macie schemat płytki .

F657165W_Q rezystor scenic II.pdf

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czasami padają też styki złącza elektrycznego. Bezpiecznik jest ok ale styki są wypalone. Właśnie kilka dni temu też to przerabiałem. Kiedy już się przerabiało taki problem wtedy wymiana trwa góra 2 godziny.

Edytowane przez urbanek666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak wentylator popracuje na 4 biegu około 15 min to kable są delikatne ciepłe. Myślę iż Renault pokpiło sobie zastosowane rozwiązanie i niestety wtyczka będzie sie wytapiać. Dlatego najlepiej jak najrzadziej używać biegu 4 wentylatora.

A zdarzyło się komuś że w ogóle nie można było włączyć 4 trybu ? klikam klikam i maksimum to 3 tryb dalej jak by przycisk w ogóle nie działał.

Wina jakiegoś bezpiecznika ? Dodam, że na tych 3 trybach niższych grzanie i chłodzenie dmucha normalnie czyli ładnie. a 4 trybu w ogóle włączyć nie mogę :) a stało się to wczoraj. Co to może być ?? Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam Megane II PhII 1.4 16V z klima manualną. Opisy powyższych usterek z początku tematu sa zbliżone do mojego problemu, wiec pozwoliłem sobie tutaj napisać. Otóż nawiew w mojej Megi zaczął dziwnie działać. Jednego dnia normalnie działał na każdym biegu, to za to innego dnia na żadnym biegu nawiew nie chciał działać. I tak na zmiane co kilka dni, aż do wczoraj kiedy to nawiew wg przestał działać, bez wzgłędu zmienianie prekości pokrętłem. Czy uszkodzeniu mógł ulec rezystor/opornica? (nie wiem czy to to samo) Auta jeszcze dobrze nie poznałem. Mam je od nie co ponad miesiąca.

Jeśli to ta opornica to czy taka była by dobra? http://allegro.pl/renault-megane-ii-opornica-nagrzewnicy-wawa-i3966226665.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!