Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

gulek01

Scenic II phI Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)

Recommended Posts

witam serdecznie

Jestem posiadaczem Scenic II 1.5 dci 2003-11.Od poczatku kupna auta,nie dziala przelacznik nawiewu powietrza na biegu 1 i 2...na 3 i 4 dziala.Co moze byc przyczyna?Czy trzeba kupic nowy przelacznik,czy mozna naprawic ?...i jesli trzeba wymienic,prosze(jesli to mozliwe) napisac co trzeba wymienic(z nazwy) i ile to m/w kosztuje?

Moze sam poradzilbym sobie w naprawie,jesli ktos moglby mnie poinstruowac.

...obojetnie,bede wdzieczny za wszelkie rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opornik dmuchawy VALEO do wymiany. Częściej wymieniaj filtr kabinowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

również padł mi nawiew tyle że całkowicie - nie dmucha w ogóle (mam climatronic) i nie wiem czy do wymiany tez jest ten opornik rezystor czy coś więcej? jak uważacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to niedawno. Do wymiany tranzystor w module sterowania. Sam tranzystor z wysyłką ok. 18pln. Używany moduł na allegro - ok. 250pln. Więc nie ma sensu przepłacać za używkę.

Przy wymianie tranzystora kup też pastę termoprzewodzącą do zastosowania na styku: tranzystor-radiator.

Robota bardzo prosta - najwięcej czasu zajmuje wymontowanie schowka, aby dostać się do modułu.

Tutaj trochę do poczytania i linki gdzie i jaki kupić tranzystor:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...&highlight=

i tu ze zdjęciem tego ustrojstwa:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1670729.html#8091929

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo ze padl mi nadmuch w srodku. Tu wszyscy piszecie ze to modul albo rezystor...a czy nie ma szansy ze to tylko zwykly bezpiecznik...boje sie az o koszty;///

poprostu przestal mi dzialac nagle ( wczoraj dzialal rano juz nie).

 

 

Przy pisaniu postów używa się klawisza "alt"-popraw post.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scesu, bezpiecznik pada jak jest zwarcie. Drugi bezpiecznik to termik umieszczony w module rezystora - po prostu przy większym prądzie jaki płynie (albo tez niedostatecznym chłodzeniu (umieszczony w kanale powietrznym) pali się zabezpieczając bezpośrednio wirnik wentylatora wnętrza kabiny).

Możliwa jest też sytuacja kiedy to zły kontakt (zaśniedzenie wtyków) powoduje wypalanie złącza rezystora - wtedy już musisz kupić nowy (inny) rezystorek.

W przypadku modułu eletronicznego (klimatronik) prawdopodobnie ograniczenie prądowe jest zrobione elektronicznie więc termika chyba nie ma a ograniczający prąd płynący przez tranzystor mocy przegrzewa się i ulega uszkodzeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam to samo ze padl mi nadmuch w srodku. Tu wszyscy piszecie ze to modul albo rezystor...a czy nie ma szansy ze to tylko zwykly bezpiecznik...boje sie az o koszty;///

poprostu przestal mi dzialac nagle ( wczoraj dzialal rano juz nie)

 

Sorry - ale 18pln za tranzystor (gdy masz klimatronik) lub podobnie za rezystor - to są KOSZTY O KTÓRE SIĘ BOISZ????? Nie przesadzaj!

Wymiana tranzystora to ok. 15 minut. Osobną sprawą jest wymontowanie schowka - aby się tam dostać. Ale to i tak musisz zrobić: czy chcesz wymienić tranzystor za 18pln czy kupić w ASO nowy moduł za 800pln. No chyba, że i wymontowanie schowka chcesz zlecić do ASO :-|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Optima ja naprawde jestem tylko pełen podziwu że wy to robicie sami. Ja musze odstawic auto do mechanika bo na codzień zajmuję sie muzykowaniem i to co czytam co wy tu robicie to dla mnie abstrakcja:) tylko czy ja mam teraz sugerować mojemu zaufanemu mechanikowi ze to może byćtylko wymiana tranzystora czy czekać aż mi wymieni nowy modul bądź ten rezystor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak. Bo przecież nie musi się znać na wszystkim. Na pewno jest w stanie wskazać, że awarii uległ moduł (np. mierząc napiecie go zasilające) - ale nie musi wiedzieć, że wali się w nim tranzystor za kilkanaście pln. Wydrukuj mu dyskusję z tego forum - i nie będzie też tracił czasu na szukanie przyczyny. Dla mnie wymiana takiego tranzystora z wymontowaniem schowka itd. to 1 - 1:15h roboty.

A może jakiś forumowicz z Twojej okolicy mógłby Ci pomóc za przysłowiowego 6-paka? Mieszkałbyś bliżej mnie - to mógłbyś podjechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też nie mam początkowych biegów dmuchawy, jak ten moduł wygląda? Jest osobno?

Czy może jest częścią wentylatora?

Czy jak spaliłby się bezpiecznik od dmuchawy to nawiew nie działałaby całkowicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szewos, co do bezpiecznika to gdyby sie spalił to z tego co pamiętam to na jednym bezpiecnziku poza dmuchawą jeszcze coś jest więc kilka rzeczy by nie działało.

Co do tego jak wygląda przeszukaj www.elektroda.pl - tam powinny być zdjęcia, a jeśli nie tam to na allegro. O tym czy masz rezystor czy moduł elektroniczny decyduje czy masz wersję z klimatronikiem (moduł elektrniczny) czy bez (rezystor).

Nie jest częścią wentylatora i dostęp do niego jest po demontażu schowka pasażera, tak źe leżąc na podłodze auta patrząc w górę mamy do niego dostęp po wyprostowaniu rąk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wersje z klimatronikiem.

Mam jeszcze jedno pytanko, jak włączam nawiew na przednia szybę "dobra widoczność” to dmuchawa nie działa. Załącza się przy tym kontrolka klimy (AC), ale nawiewu brak.

Czy to wina mrozu? Czyli co? Jak jest zimno to ten przycisk nie działa? Musze ręcznie ustawić nawiew na szybę? Śmieszne albo cos jest nie tak. Oczywiście w lato ten przycisk działa.

Dziwie się, bo w passacie ten przycisk zawsze działa bez względu czy jest + 30 czy -30 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O tym czy masz rezystor czy moduł elektroniczny

Chyba we wszystkich II-kach jest już moduł elektroniczny, ale pewny nie jestem.

tam powinny być zdjęcia

Na forum są również zdjęcia i opis naprawy wystarczy opcja :).

Moduł znajduje się w konsoli centralnej, zamontowany na układzie nawiewu. Również są opisy jak się tam dostać.

 

Prawdopodobnie przyczyną jest to że nie masz 1-go biegu dmuchawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szewos, Przycisk na pewno działa bo załącza się kontrolka AC. Gdyby nie działał to by nie wyświetliło się AC. Temperatura nie ma nic do rzeczy. Nawiew też ustawia się na przednią szybę, tylko tego nie czujesz bo dmuchawa nie chodzi. Masz klimatronik to i masz moduł z tranzystorem, bez oporników. Wersja ze zwykłą klimą wykorzystuje oporniki do regulacji prędkości nawiewu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OPTIMA, dzwoniłem dziś do mechanika i opowiedziałem mu że to może być tylko tranzystor, także mam nadzieję że mi to zrobi w dobrej cenie. Pytanko czy ten tranzystor to jest część modułu??? to siętam wkłada:P

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam są dwa tzw. tranzystory mocy, które sterują pracą dmuchawy.

Naprawa polega na wyjęciu modułu, wlutowaniu uszkodzonych tranzystorów i wlutowaniu nowych. Jakie to mają być tranzystory szukaj na elektrodzie lub na forum. Jest to podane.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-nawiew-z...r&start=120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak. Bo przecież nie musi się znać na wszystkim. Na pewno jest w stanie wskazać, że awarii uległ moduł (np. mierząc napiecie go zasilające) - ale nie musi wiedzieć, że wali się w nim tranzystor za kilkanaście pln. Wydrukuj mu dyskusję z tego forum - i nie będzie też tracił czasu na szukanie przyczyny. Dla mnie wymiana takiego tranzystora z wymontowaniem schowka itd. to 1 - 1:15h roboty.

A może jakiś forumowicz z Twojej okolicy mógłby Ci pomóc za przysłowiowego 6-paka? Mieszkałbyś bliżej mnie - to mógłbyś podjechać.

 

Optima .tez mam ten sam problem.Widze ze mam blisko do ciebie.Moze sie dogadamy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK. Tylko jak te mrozy trochę się zmniejszą bo łapki nam zamarzną. No i (całuj po rękach - żart :-) ) mam taki tranzystor bo profilaktycznie kupiłem zaraz dwa. Tylko nie wiem gdzie wrzuciłem pastę termoprzewodzącą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ty masz climatronika.?

to byłby do wymiany tylko tranzystor?a nie cały moduł?Pytam bo chce sie upewnić czy mamy tego samego problemika.

Wczoraj nawiew działał,dzis wsiadam i znów nie działa.juz mnie szlak trafia.

 

ps.moze po rękach całować nie bede ale dogadamy sie.:-)))hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak mam klimatyzację automatyczną. Gdy nie działa nadmuch - do wymiany jest tranzystor w module (pomijając przepalony bezpiecznik). Sam u siebie wymieniałem. Ale nie wiem czy uszkodzony tranzystor może powodować takie coś, że raz działa a raz nie. Czytając na ten temat - ktoś pisał tez o wypalających się gniazdach w tym elektronicznym module (za bardzo obciążone).

Piszesz: znów nie działa (czy to oznacza właśnie tak jak rozumię, że raz działa a raz nie?) - więc nie wiem czy objawem może być padnięty tranzystor. Czy może byc taki efekt, że raz działa raz nie. Można go profilaktycznie wymienić.

A czy jak nie działa Ci nadmuch to tylko w trybie AUTO? Ręcznie mogłeś go włączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie nie wiem czy to bedzie tylko traznystor do wymiany.Np dzis nie działa wogóle nadmuch.

Ale wcześniej miałem cos takiego ze nie zaleznie jaką predkość nastawiłem on dmuchał tak sobie.czyli np raz na 2 predkości a raz na maxa potem znów wogóle.Zmiejszanie i zwiększanie prędkości nadmuchu nic nie daje.

To dziwne bo jakis czas jeżdziłem i działał ok to dmuchał ale mimo zwiekszania predkości nadmuchu np z 1 na 4 łopadke i odwrotnie nadmuch dalej dmuchał tak samo.

To chyba nie powinno tak być.Wiec sam juz nie wiem co to takiego do wymiany bedzie.chyba wszystko sie okaże jak sie do tego ustojsta dostaniemy.I wtedy sie okaze czy to tranzystor ,czy styki czy cazły moduł.

Bede jeszcze próbował jak bede jeżdził co sie bedzie działo.Bo teraz moze te mrozy tak działają że sie nie chce włączyć.

 

I teraz jesli to bedzie tranzystor to bedzie tak jak mówisz ok 20 zł.

A jesli nie to mamy cos takiego

http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchaw...1370120618.html

i wtedy to całe sie wymienia i z głowy?Potwierdz czy miałes takie samo.

 

[ Dodano: 2010-12-18, 07:39 ]

Przez 2 dni wogóle nie działał nadmuch.Więc dzis znów walczyłem rano.Sprawdziłem bezpieczniki i nagle za któryms razem po odpaleniu zadziałał ale tylko na 2 biegu.Po kolejnym odpaleniu tez zadziałał ale juz tylko na 1 biegu(chyba bo słabo dmucha).I narazie tak dmucha.

Więc co bedzie ?opornik dmuchawy do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

No cóż też w końcu mam szczęście mieć problemy z nawiewem i ogólnie pojętą klimatyzacją -mam klimatronic- tzn. objawy jak wyżej wymienione raz działa raz nie czasem dłużej powiedzmy 40 minut czasem wyłącza się po 3 minutach!!!

poczytałem wątki na forum i podejrzewam już co się mogło popsuć ale pytanie : czy po podłączeniu do kompa z programem serwisowym pokaże co tak naprawdę jest do wymiany/naprawy czy też trzeba na podstawie postów wymienić to i owo?????

Ps. tak z ciekawości czy u Was też tak jest że pomimo świecenia pulpitu z klimy tj. sygnalizacji świetlnej że klima jest włączona, i pokazaniu na jakich obrotach działa wentylator, pomimo przełączania w różne pozycje nawiewu nic nie działa totalne zero wiaterku???

pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez tak jest.przesuwam zwiekszam i zmniejszam nawiew a efektu zadnego .Albo nie działa wogóel albo chodzi wentylator ale tylko np na 2 biegu i pomimo regulacji nawiewu nic sie nie dzieje.i jest tak i na klimie bez niej.

Cudak -obstawiam ze mamy ten sam problem.

Jak bys cos wiedział czy ci cos pokazało na tym kompie to daj znać.I gdyby udało ci sie naprawić-również.

Ja myśle ze to opornik dmuchawy bedzie do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

mam nadzieje że w poniedziałek będę już coś wiedział, tylko kwestia czy znajomy mechanik będzie miał czas żeby to sprawdzić. postaram się wszystkiego dowiedzieć, bo jazda z otwartymi szybami przy -10 stopniach to żadna frajda :-))

pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja myśle ze to opornik dmuchawy bedzie do wymiany.

 

Muszę się wtrącić - darkside80 - pisałem Ci też na priva o tym (może nie wprost). W tym module nia ma żadnego rezystora (opornika) - który występuje tylko przy manulanej klimatyzacji i tam faktycznie się może przepalać.

Ja Ci proponuję profilkatyczną wymianę tego tranzystora. Jak to nie będzie jednak tranzystor - to nic. Będziesz dalej w punkcie wyjścia, ale przynajmniej z jedną przyczyną wyeliminowaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×