Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem koła na letnie z czujnikami ciśnienia, pojechałem do serwisu aktywować funkkcję w samochodzie, ale cały czas mam informację, żeby sprawdzić czujniki. Koła nie są od tego samochodu i przeczytałem gdzieś, że trzeba spisać ID z czujników w kołach i wprowadzić ID do komputera, ale to było odnośnie laguny ll. Czy w nowym Scenicu jest tak samo? Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak to jest z tymi czujnikami? Wymieniałem opony nie dawno. Dzisiaj schodzę do auta patrzę, że mam mało powietrza w jednym kole. Wsiadam do auta, ale komputer pokładowy siedział cicho. Dla pewności podjechałem na kompresor. Okazało się, że w kole miałem 0,7 bara... Pytanie do innych posiadaczy meganek III. Czy Wam te czujniki działają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Tak to już jest...

Zapraszam na stronę

www.renault.fr tutaj widać z czego zrezygnowano w polskich wersjach by było taniej. Nie wspomnę o wersjach silnikowych...

katalog polski po prawej stronie

Katalog francuski

plus parę innych detali ....

1f962340.jpg

33d2e741.jpg

806394f5.jpg

3597c6ab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Muszę kupić i wymienić uszkodzony czujnik ciśnienia w kole. Czy jest konieczność programowania, przypisania nowego czujnika. Niektórzy pisali że czujniki same

się przypisują do ecu. Jak jest dokładnie? scenic z 2009r hand free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupisz używany, który był zamontowany w scenicu III to po zamontowaniu powinien sam się aktywować po przejechaniu około 1 km. Natomiast nowy, z tego co wiem (a uszkodził mi kiedyś wulkanizator i dzwoniłem do serwisu) wymaga zaprogramowania. Za nowy w serwisie krzyknęli mi 350 zł z programowaniem, a za używkę zapłaciłem 100 + 20 zł za zdjęcie i założenie na nowo opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Miałem na myśli nowe czujniki S180052064Z VDO za 130zł. z używkami gdy stan baterii decyduje to jestem ostrożny. u mnie pewnie bateria się wykończyła.

Moje oryginalne czujniki są niedokładne, zawyżają pomiar około 0,2 do 0,4 bara.

 

Komputer sygnalizuje mi (od pewnego czasu gdy jest zimno) niskie ciśnienie w oponach.

Wskazania z czujników 2,3 bar. Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego progu alarmu.

 

Dodano: 18 sty 2017 - 12:46

Czy ktoś jest w stanie na to odpowiedzieć ?

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pompowane powietrzem w temperaturze +20, w temperaturze 0 będzie miało ok 0,2 Bara niższe ciśnienie, a przy -20 niższe o kolejne 0,2 Bara.

Są dwa rozwiązania:

1. Przy spadkach temperatury dopompować koła o 0,2 Bara co powinno wystarczyć, ale trzeba pamiętać o upuszczeniu przy wzroście temperatury.

2. Pompowanie kół azotem, który jest mniej wrażliwy na zmiany temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że spadki na zimnym są to oczywiste. problem w tym że komp wyświetla wartość 2,2 bara i sygnalizuje że to za nisko. Co jest błędnym alarmem. Czy istnieje sposób ustawienia tej wartości? ( w M4 robi się to przy użyciu manetki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba je skasować/przywrócić ustawienia czy jakoś tak na kompie.

Miałem "fabrycznie" 2.8 z przodu, jak zmniejszyłem do 2.2/2.3 to był alarm, teraz już mam spokój od 1,5 roku, byłem w ASO z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progi wskazań czujników/alarmów ustawia się w Clipie lub DDT - dokładnie tak samo jest w Lagunie II.

Jeśli z zegarów znika jakieś koło i zaczyna się pojawiać komunikat "sprawdź czujniki" (w języku jaki jest ustawiony w ECU) - to jest zazwyczaj objaw "końca baterii". Chociaż w mojej LIIPhII miałem tak że potrafił się taki komunikat pojawić (missing sensor cośtam i pokazywało jakie powinno być ciśnienie)- wystarczyło wtedy dowalić w koło 3bary, spuścić prawie do 0, napompować do prawidłowego ciśnienia i w 95% pomagało od ręki, czasami po kilku godzinach.

 

Czujniki nowe (jak i używane z innego auta) - dopisuje się do ECU auta - od nowa Clip albo DDT.

Jeszcze nie spotkałem się z czujnikami które dopisane kiedyś do MIII/SIII/LII - wsadzone do innego auta same by się dopisały - takie rzeczy tylko w Erze.

 

Muszą być dopisane do ECU - wielokrotnie przerabiane na forum Laguny. - widzę że i tu jest to standardowe pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!