Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
MagTito

Megane I phI problem z meganka

Recommended Posts

MagTito    0

witam serdecznie potrzebuje pomocy poniewaz nikt mi nie potrafo pomoc tylko wy jestescie w stanie.moja meganka z 97r 1.6e benzynka po rozgrzaniu zaczynaj falowac obroty'zaczyma szarpac i wlacza sie kontrolka od ssania taki zolty prostokat z zygzakiem nie da sie jechac.bylem na kompie i wykazalo ze jest oki ale wielki mechanik powiedzial zebym sprawdzil takie cos??zalaczam zdjecia bo nie wiem co to jest i prosilbym zeby ktokolwiek mi napisal co to jest i jak sie nazywa.

post-25299-1273247867_thumb.jpg

post-1-1273247867_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrzej27r    47

możesz sprawdzić czujnik temperatury (rezystancja czujnika jest podana na forum) i przeczytać pozostałe tematy odnośnie falowania obrotów .Sprawdź wężyk idący do czujnika MAP (czujnik ciśnienia powietrza,lubi pęknąć ),gdy silnik łapie lewe powietrze obroty mogą falować .Nie zaszkodzi wyczyścić silniczek krokowy .

na drugim foto masz kostkę do której ktoś przyczepił czerwona izolację,kostka jest wpięta do MAP sensora 3,do którego dochodzi gumowy wężyk 1 .Uszkodzony czujnik ciśnienia powietrza też będzie się obiawiał zaświeceniem żółtej kontrolki z zygzakiem ,czujnik bez problemu kupisz w sklepie,dobrze by było jakbyś mógł od kogoś go podmienić . ;-)

8e5c31342aae4f1amed.jpg

czujnik ,pasuje od daewoo 8-)

czujnik ze zdjęcia to czujnik temperatury zasysanego powietrza (rezystancja: przy 0 st C 7470-11970ohm,przy 20 st C3060-4045 ohm,przy 40 st C 1315-1600 ohm ),czujnik zamocowany do przewodu doprowadzającego powietrze z filtra do obudowy przepustnicy .Jego elementem jest termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji-wedle wielkiej księgi WKŁ

wracając do kontrolki,zaświeca się ona jeśli:jest niesprawny czujnik cisnienia zasysanego powietrza,lub położenia przepustnicy,oraz uszkodzenia wtryskiwacza,ewentualnie brak sygnału z czujnika prędkości ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagTito    0

a gdzie jest ten wezyk jakas mala podpowiedz bo ja nie mam pojecie gdzie ona sie znajduje

 

[ Dodano: 2010-05-07, 18:06 ]

a silniczek krokowy mam nowy i przepustnica byla czyszczona dzieje sie tak jak troce pojezdze i zaczyna sie cyrk na zimnym oki

 

[ Dodano: 2010-05-07, 18:14 ]

aha ta izolacje to ja przykleilem a ten czujnik map mialem wymieniany jakies 4 miesiace temu ale uzywany byl moze juz na niego przyszedl czas ale jak to nie duzy koszt to kupie nowy a powiesz mi co to wogole jest za zrecz na tym zdjeciu wiem ze to wujalem z rury pomiedzy filtrem powietrza a przepustnica mechanik mowil ze to moglo sie popsuc ale nie wiem jak to sie nazywa przeplywomierz to to nie jest chyba..

 

[ Dodano: 2010-05-07, 18:39 ]

a ta 2 to czujnik czego??ile moze kosztowac?a ten czujnik temperatury zasysanego powietrza orientujesz sie mniejwiecej cenowo??wiem tyle ze na tym kompie jak bylem to wyskoczyl blad cisnienia powietrza a zaraz potem juz nic i stwierdzil ze jest wszystko oki a powiedz mi jeszcze jak mozesz co to za czujnik pod silniczkiem krokowym bo nie jestem pewien czy to nie czujnik polozenia walu korbowego

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrzej27r    47

2 to silniczek krokowy :) czujnik położenia wału korbowego ,jest na połączeniu silnika i skrzyni biegów,nad wieńcem zębatym koła zamachowego .

jak nie będzie sygnału z czujnika koła zamachowego to ,auto nie zapali .Na zdjęciu masz pokazany czujnik-to z niebieską końcówką ;-)

7a43d28e2953ced2med.jpg

w pobliżu silniczka krokowego przy przepustnicy jest jeszcze czujnik położenia przepustnicy-zasilany napieciem 5V

Dodam,że wszystkie te informacje masz w książce sam naprawiam,warto sobie ściągnąć . ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagTito    0

a ten czujnik pod?? he

 

[ Dodano: 2010-05-07, 18:53 ]

no narazie puki co pali ladnie tylko wkurza mnie to szarpanie i zamula jak dodaje gazu.tylko dziwi mnie to ze rano jak zimny to wszystko jest oki a pozniej sie zaczyna najpierw obroty pozniej czujnik map i szarpanie i w konsekwencji straszna zamula

to ja kupie te 2 czijniki o ile nie beda duzo kosztowaly i dam znac jak i co a powiedz mi bo mam jeszcze problem z przeciwmgielnymi nie dzialaja ani kontrolka sie nie zapala i przekaznik przestal pykac przy wlaczaniu wiesz co to moze byc??

 

[ Dodano: 2010-05-07, 18:55 ]

aha wiesz moze jak naciagnac linke gazu bo mam jakas taka luzna czy ma byc taka

 

[ Dodano: 2010-05-07, 18:58 ]

skad moge scignac??

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrzej27r    47

co do świateł,zacznij od bezpieczników .Sprawdź żarówkę w liczniku,może spalona .U mnie linka nie jest luźna ,jakaś tam regulacja jest,ale ja tego jeszcze nie ruszałem :->

Na forum masz linki do instrukcji,są też na torrentach jakieś 75 mb,więc chwila ściągania

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagTito    0

oki oki a co z ta ksiazka gdzie moge ja sciagnac lub kupic??

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagTito    0

sprawdzalem te 2 czujniki sa tanie wiec kupie i odezwe sie jak i co bardzo ci dziekuje za wszystkie rady przymanmniej poznalem troche swoj samochod.trzymaj sie jeszcze raz dzieki za wszystkie rady :)

 

[ Dodano: 2010-05-07, 20:06 ]

czy moglbys mi powiedziec jeszcze gdzie jest przeplywomierz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://megane.com.pl/kontrolka-usterki-ele...kiem-vt5063.htm

To jest dowód, że na forum jest już bardzo dużo napisane. Najpierw szukamy, później pytamy.

postaraj się korzystać z szukajki bo nie każdy wszystko poda na tacy

Radzę się zastosować do rady kolegi, który już i tak bardzo Ci pomógł.

:) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×