Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzęsie silnikiem i samochodem, brak mocy w


Los_Dawidos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam swoją Megankę prawie 4 miesiące, zrobiłem ponad 6,5 tys. km i niestety dziś nadszedł ten smutny dzień, w którym samochód dał znać o sobie. Cały czas odkąd posiadam auto nie było z nim najmniejszego problemu natury technicznej, sprawował się rewelacyjnie, a dziś podczas jazdy w pewnym momencie na biegu jałowym zaczęło bardzo trząść całym autem i włączyła się (mruga) kontrolka silnika (ta obok ABSu) oraz auto straciło sporo mocy, aby auto rozpędzić musi cisnąć gaz do podłogi, a chwilowe spalanie przy podjeździe pod górkę wzrosło w pewnym momencie aż do 25 l/100km. Ogólnie spalanie jest w normie, na ostatnim baku jest teraz średnia 10,5 l/100km, ale nie wywołało to we mnie obaw, ponieważ jeździłem przez cały czas po mieście, była zima, więc często też odpalałem samochód aby rozmrozić szyby i spalanie wzrastało, wcześniej było normalnie, średnia trzymała się na poziomie 8-9 l.

 

Samochód ogólnie jeździ, ale gdy trzeba się zatrzymać np. na światłach to całe auto bardzo się trzęsie, podobnie silnik. Jak obrotomierz przekroczy ok. 1,5 tys. obrotów przestaje nim telepać, ale gdy trzeba ruszyć to opornie to idzie, podobnie jak rozpędzanie, choć nigdy nie było z tym problemów. Z tego, co czytałem w podobnym temacie może być to cewka, ale u mnie nie ma problemu z obrotami, są one równe, ale w zamian jest sporo mnie mocy. Na jutro jestem umówiony z facetem, aby podłączył go pod komputer. Proszę was o jakąś wstępną diagnozę, czy ktoś miał podobne sytuację ze swoim samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co... Zaspy jako takie tylko przy wjeżdżaniu na parking, ale było to tylko to, co poszło na bok z pługu. Dziś, co prawda zjeżdżałem z krawężnika, ale nie był on jakiś wysoki, choć kto wie, czy nie od tego się coś nie stało.

 

A jaki byłby przybliżony koszt napraw?

 

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba sprawdzić czy to jest to. Może wystarczy zlutować kable. Koszt sondy jest różny, warto kupić oryginał (przejrzyj forum).

 

Ja po opisie podejrzewam sondę lub katalizator, bo jak padnie cewka to nie świeci kontrolka silnika. Czekaj też na opinie innych użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się ktoś śmiać z rozwiązania - miałem parę dni podobny przypadek w megance, którą córka na co dzień jeździ. Nie będę się wdawał w szczegóły, ale u mnie pomogło zmniejszenie przerwy na świecach z 1.0mm na 0,7mm i pomogło jak ręką odjął. Profilaktycznie zmniejszyłem jeszcze przerwę do 0,5mm.

Dokładnie nie wiem co było przyczyną. Jak kogoś to interesuje, to szczegóły opisałem w poście na forum corolla-club, a link do tego postu jest w moim poście w temacie "Pożar w sceniku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn nie do końca silnika - kontrolka to takie coś do silnika podobne, ale to jest chyba konkretnie kontrolka układu oczyszczania spalin czy coś takiego - widziałem już ją w innych samochodach, ale nigdy nie zagłębiałem się konkretnie, co ona oznacza, aż do dziś, chociaż to wynik szukania na forach, bo instrukcja jest po niemiecku.

 

Poczekam do jutra, mam nadzieję, że nie będzie to nic aż tak poważnego, żeby nie było też jakiś astronomicznych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów,

Ja miałem identyczny problem ze swoją Megane II 1.6 16V, tzn. silnik się trząsł na postoju (na niskich obrotach) a podczas jazdy szarpał jakby brakowało mu paliwa.

Podłączyłem pod komputer i zobaczyłem błąd: "nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu".

 

Pojechałem do mechanika i jedyne co zrobił to wymienił świece - podobno była gdzieś woda. Koszt 100zł i samochód nie do poznania.

Usterkę wykasował ale powraca. Sprawdził jeszcze raz i faktycznie KZFR do wymiany (ale póki się nie rozleci całkowicie kazał jeździć i się nie przejmować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzęsie silnikiem(jak takim ogromnym wibratorem z telefonu) przez co przenosi się to na całe auto.

Oddałem auto do elektromechanika i do wymiany cewka zapłonowa czy jakoś tak koszt około 230 zł więc dało się przeżyć :)

Edit. A co do spalania podczas awarii trzeba było troszkę bardziej kręcić silnik żeby wbić następny bieg więc dlatego spalanie większe ale i tak 8l nie przekroczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pobobny problem ze swoja meganka2 1,6v.Smochód nie ma mocy przy gwałtownym przyspieszaniu samochód zaczyna przerywac pedał w podłoge i srednie zuzycie 12,0l.Agdy chce powloli przyspieszyc tego problemu nie ma tylko czasem obroty silnika na postoju faluja i zaraz wraca do normy.Nie wiem ci jest grane widze ze jedna cewka jest nieoryginalna wiec moze ona lub inna .Mechanik proponuje bez diagnozy komputerowej wymienic swiece i filtr paliwa(nie wiem gdzie jest).

Chciałbym to zrobić sam wiec pomozcie:

jakie świece

jaki filtr

jaka cewke

Mam megank2 1,6 16v 2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Trochę odświeżę swój stary temat, bo zastanawia mnie jedna rzecz. Ostatnio wymieniałem poduszkę przy skrzyni, bo drgania z silnika przenosiły się na drążek zmiany biegów i karoserię, po wymianie owszem, jest lepiej, acz na lewarku dalej czuć to raz, a dwa czasem przy odpaleniu drążkiem trzęsie dość mocno - tak jakby cewka padała.

 

Dodam, iż dwie cewki także niedawno wymieniałem. Teraz 3 sztuki są Beru, a jedna niestety firmy nieznanej, nie ma na niej nic napisane, aż mechanior się zdziwił co to za cudo było.

 

Silnik jest mułowaty na niskich obrotach i odrobinę głośniej chodzi, trochę więcej pali, obroty czasem mniej, czasem bardziej falują i przy odpaleniu nie zawsze włącza się ssanie. Czasem jest tak, że odpalam zimny silnik, a tu od razu zaledwie 900 rpm.

 

P.S. Byłem z miesiąc temu podpiąć auto pod komputer, generalnie wszystkie parametry ok.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!