Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
afroman

Scenic I phII lokalizacja silnika krokowego w Scenic I Ph II 1.6 16V 2002r.

Recommended Posts

afroman    0

Może to głupie pytanie, ale gdzie mogę znaleźć silniczek krokowy w swoim aucie? Załączam zdjęcie miejsca gdzie wg książki i schematu powinien być a wg mnie go tam nie ma.

 

opisy do oznaczeń na rysunku:

1 - wtyczka od (czujnik położenia przepustnicy????)... orientacja pozioma poprzecznie do osi wzdłużnej auta

2 - czujnik ciśnienia powietrza z wtyczką

 

pod numerkiem 1 jest taki dość duży czarny plastikowy element, jakieś 8-10cm wysoki

 

dodam, że zgodnie z rysunkiem:

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=3487

ani 1 ani 2 ani 3 nie ma tych elementów po prostu.

 

Dodam tak informacyjnie, że mam zamontowany wtrysk gazu typu Vialle LPi ale to chyba nie wymagało przez poprzedniego właściciela jakichś drastycznych przeróbek?

post-34382-0-06770600-1314117148_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nel    78

sprawdź czy przy pedale gazu masz linkę czy potencjometr (pedał wychodzi z czarnej skrzynki)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 2002 roku możesz mieć elektronicznie sterowaną przepustnicę.

Jak linka w pancerzu lezy na silniku tzn, że jest zwykła, mechaniczna.

Edited by meganecoupe02

Share this post


Link to post
Share on other sites
afroman    0

Odnośnie pedału gazu - wg mnie jest linka jak na zdjęciu 1. Od strony komory silnika wygląda to tak jak na zdjęciu 2.

 

Głównym powodem dla którego chcę zlokalizować ten silniczek krokowy jest pojawiający się problem z przygasaniem samochodu po dłuższej jeździe podczas hamowania. Np. zrobię kilkanaście km lub więcej (lub pojeżdżę kilkadziesiąt minut) i po tym czasie jak np. dojeżdżam do świateł i redukuję na luz to auto mi przygasa. Wydawało mi się, że to jest sprawa zasyfionego silniczka krokowego od wolnych obrotów.

Inna sprawa to że czasem zapłon też przerywa jak np. zredukuję i wcisnę mocniej gaz (np. trafia się górka) lub potrzebuję nagle szybciej przejechać jakiś krótki odcinek (np. zdążyć na żółtym). Nie jest to w 100/100 przypadków, ale zdarza się co kilka akcji.

 

Jesli jest za to odpowiedzialne jakieś urządzenie sterujące które nie jest opisane w książce WKŁ to proszę o jakiś namiar czego szukać i za co się wziąć z ewentualnym sprawdzeniem/czyszczeniem.

post-34382-0-52594100-1314263575_thumb.jpg

post-34382-0-63324900-1314263627_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
afroman    0

no właśnie nie wiem, przeglądnąłem ten temat. Zrobię wymianę świec najprawdopodobniej dzisiaj i napiszę czy to coś dało. Ale nadal nie wiem jak zlokalizować ten nieszczęsny silniczek krokowy lub inny typ regulatora biegu jałowego. Tam wszędzie jest opisany ten silnik z silniczkiem wg schematu a u mnie go nie ma więc chciałbym zacząć od niego.

 

Jeszcze coś się mi teraz skojarzyło - nd góry w okolicy przepustnicy wchodzi taki czarny wężyk (widoczny częściowo na pierwszym zdjęciu w moim pierwszym poście), ma końcówke kątową i pamiętam, że jak wymieniałem poduszkę tą od strony rozrządu to mechanik powiedział, że jest coś uszkodzona ta końcówka - ułamanaczęściowo rureczka wchodząca w otwór w silniku, więc obsadził ją na jakimś kleju i wydaje się, że trzyma. Czy to jest węźyk od podciśnienia może? bo na schemacie z WKŁ też jej nie widzę. zrobię zdjęcie jeszcze dzisiaj to wrzucę.

Edited by afroman

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Ale nadal nie wiem jak zlokalizować ten nieszczęsny silniczek krokowy lub inny typ regulatora biegu jałowego.

Zrób zdjęcie komory silnika.

Czy to jest węźyk od podciśnienia może?

Nie, to jest wężyk do pochłaniacza par paliwa, jak jest nieszczelność na tym układzie to objawia się falowaniem obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s050197    0

Mam podobny problem. Renault Scenic IphII 1.6 16V. Brak ssania (czy jest +20 czy -3st to obroty zawsze 750 / min). Wymienione świece, filtr powietrza, czujnik temperatury. Ciągle nic. Diagnoza sama się narzuca - silniczek krokowy. Nabyłem oryginalny (nie muszę chyba dodawać że 3 razy droższy niż chiński zamiennik), pojechałem do mechanika go wymienić, mechanik się uśmiechnął i stwierdził że nie ma jak wymienić silczniczka krokowego, bo u mnie go nie ma. Jest przepustnica z elektronicznym sterowaniem. I teraz najprawdopodobniej pomoże jej wyczyszczenie i wymiana jakiś oringów. Grubsza robota, więc na razie się nie zdecydowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz 2001/2002 rok lub młodszy? W 1.6 od końca 2001 roku zaczęły pojawiać się elektroniczne przepustnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s050197    0

Mam 2002 rocznik. Jest to możliwe że ssania nie ma przez zabrudzoną przepustnicę i jej rozszczelnienie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak przepustnica jest zabrudzona, albo dolot nieszczelny to różne mogą byc objawy. 2002rok, 11 lat minęło, a tam pewnie nikt nie zaglądał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×