FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: lokalizacja silnika krokowego w Scenic I Ph II 1.6 16V 2002r. - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phII
lokalizacja silnika krokowego w Scenic I Ph II 1.6 16V 2002r. czy mozliwe, że go nie ma?

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   afroman 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-lipiec 11
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Scenic I ph II
  • Silnik:K4M 1.6 16V + LPi Vialle
  • Przebieg (tys.km):166

Napisano 23 sierpień 2011 - 18:48

Może to głupie pytanie, ale gdzie mogę znaleźć silniczek krokowy w swoim aucie? Załączam zdjęcie miejsca gdzie wg książki i schematu powinien być a wg mnie go tam nie ma.

opisy do oznaczeń na rysunku:
1 - wtyczka od (czujnik położenia przepustnicy????)... orientacja pozioma poprzecznie do osi wzdłużnej auta
2 - czujnik ciśnienia powietrza z wtyczką

pod numerkiem 1 jest taki dość duży czarny plastikowy element, jakieś 8-10cm wysoki

dodam, że zgodnie z rysunkiem:
http://megane.com.pl...&attach_id=3487
ani 1 ani 2 ani 3 nie ma tych elementów po prostu.

Dodam tak informacyjnie, że mam zamontowany wtrysk gazu typu Vialle LPi ale to chyba nie wymagało przez poprzedniego właściciela jakichś drastycznych przeróbek?

Załączone pliki


0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 23 sierpień 2011 - 20:07

sprawdź czy przy pedale gazu masz linkę czy potencjometr (pedał wychodzi z czarnej skrzynki)?
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 24 sierpień 2011 - 17:52

w 2002 roku możesz mieć elektronicznie sterowaną przepustnicę.
Jak linka w pancerzu lezy na silniku tzn, że jest zwykła, mechaniczna.

Użytkownik meganecoupe02 edytował ten post 24 sierpień 2011 - 17:53

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   afroman 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-lipiec 11
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Scenic I ph II
  • Silnik:K4M 1.6 16V + LPi Vialle
  • Przebieg (tys.km):166

Napisano 25 sierpień 2011 - 11:20

Odnośnie pedału gazu - wg mnie jest linka jak na zdjęciu 1. Od strony komory silnika wygląda to tak jak na zdjęciu 2.

Głównym powodem dla którego chcę zlokalizować ten silniczek krokowy jest pojawiający się problem z przygasaniem samochodu po dłuższej jeździe podczas hamowania. Np. zrobię kilkanaście km lub więcej (lub pojeżdżę kilkadziesiąt minut) i po tym czasie jak np. dojeżdżam do świateł i redukuję na luz to auto mi przygasa. Wydawało mi się, że to jest sprawa zasyfionego silniczka krokowego od wolnych obrotów.
Inna sprawa to że czasem zapłon też przerywa jak np. zredukuję i wcisnę mocniej gaz (np. trafia się górka) lub potrzebuję nagle szybciej przejechać jakiś krótki odcinek (np. zdążyć na żółtym). Nie jest to w 100/100 przypadków, ale zdarza się co kilka akcji.

Jesli jest za to odpowiedzialne jakieś urządzenie sterujące które nie jest opisane w książce WKŁ to proszę o jakiś namiar czego szukać i za co się wziąć z ewentualnym sprawdzeniem/czyszczeniem.

Załączone pliki


0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   0cool 

  • PoGromca
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 28-sierpień 10
  • Skąd:SO
  • Auto:SAAB 900NG
  • Silnik:B204L
  • Przebieg (tys.km):rośnie

Napisano 25 sierpień 2011 - 11:43

Zerknij do tego tematu, może pomoże: http://megane.com.pl...16v-silnik-k4m/
Dołączona grafika
Od 10.03.2013 tylko e-papieros :)
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   afroman 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-lipiec 11
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Scenic I ph II
  • Silnik:K4M 1.6 16V + LPi Vialle
  • Przebieg (tys.km):166

Napisano 25 sierpień 2011 - 13:00

no właśnie nie wiem, przeglądnąłem ten temat. Zrobię wymianę świec najprawdopodobniej dzisiaj i napiszę czy to coś dało. Ale nadal nie wiem jak zlokalizować ten nieszczęsny silniczek krokowy lub inny typ regulatora biegu jałowego. Tam wszędzie jest opisany ten silnik z silniczkiem wg schematu a u mnie go nie ma więc chciałbym zacząć od niego.

Jeszcze coś się mi teraz skojarzyło - nd góry w okolicy przepustnicy wchodzi taki czarny wężyk (widoczny częściowo na pierwszym zdjęciu w moim pierwszym poście), ma końcówke kątową i pamiętam, że jak wymieniałem poduszkę tą od strony rozrządu to mechanik powiedział, że jest coś uszkodzona ta końcówka - ułamanaczęściowo rureczka wchodząca w otwór w silniku, więc obsadził ją na jakimś kleju i wydaje się, że trzyma. Czy to jest węźyk od podciśnienia może? bo na schemacie z WKŁ też jej nie widzę. zrobię zdjęcie jeszcze dzisiaj to wrzucę.

Użytkownik afroman edytował ten post 25 sierpień 2011 - 13:08

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 25 sierpień 2011 - 16:21

Wyświetl postUżytkownik afroman dnia 25 sierpień 2011 - 13:00 napisał

Ale nadal nie wiem jak zlokalizować ten nieszczęsny silniczek krokowy lub inny typ regulatora biegu jałowego.
Zrób zdjęcie komory silnika.

Wyświetl postUżytkownik afroman dnia 25 sierpień 2011 - 13:00 napisał

Czy to jest węźyk od podciśnienia może?
Nie, to jest wężyk do pochłaniacza par paliwa, jak jest nieszczelność na tym układzie to objawia się falowaniem obrotów.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   s050197 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-kwiecień 13
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane II ph I
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):79.000 km

Napisano 27 listopad 2013 - 12:57

Mam podobny problem. Renault Scenic IphII 1.6 16V. Brak ssania (czy jest +20 czy -3st to obroty zawsze 750 / min). Wymienione świece, filtr powietrza, czujnik temperatury. Ciągle nic. Diagnoza sama się narzuca - silniczek krokowy. Nabyłem oryginalny (nie muszę chyba dodawać że 3 razy droższy niż chiński zamiennik), pojechałem do mechanika go wymienić, mechanik się uśmiechnął i stwierdził że nie ma jak wymienić silczniczka krokowego, bo u mnie go nie ma. Jest przepustnica z elektronicznym sterowaniem. I teraz najprawdopodobniej pomoże jej wyczyszczenie i wymiana jakiś oringów. Grubsza robota, więc na razie się nie zdecydowałem.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 28 listopad 2013 - 19:13

Masz 2001/2002 rok lub młodszy? W 1.6 od końca 2001 roku zaczęły pojawiać się elektroniczne przepustnice.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   s050197 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-kwiecień 13
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane II ph I
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):79.000 km

Napisano 28 listopad 2013 - 19:19

Mam 2002 rocznik. Jest to możliwe że ssania nie ma przez zabrudzoną przepustnicę i jej rozszczelnienie?
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 28 listopad 2013 - 21:03

jak przepustnica jest zabrudzona, albo dolot nieszczelny to różne mogą byc objawy. 2002rok, 11 lat minęło, a tam pewnie nikt nie zaglądał.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka