Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Pawel_Pl    0

Witam mam pytanie ponieważ już wiele razy szukałem go i go nie znalazłem mam pytanie czy on w ogóle jest?

 

proszę o pomoc bo przecież prawie połowa chłodnicy jest zapowietrzona bo wąż wychodzi z niej trochę powyżej połowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

Z niektórych informacji zamieszczonych na forum wynika, ze nie zawsze jest. Jeśli jednak jest, to jest z lewej strony w górnym rogu chłodnicy, od strony alternatora, stojąc oczywiście przed autem, przodem do otwartej komory silnika. Jest to gwintowany, plastikowy korek z nacięciem w płaskim łbie na śrubokręt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel_Pl    0

a jakich on będzie rozmiarów ? skierowany w górę czy gdzie? można jakieś zdjęcie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

Skierowany poziomo w stronę silnika wielkość korka to +/- średnica 50 gr.

Niestety nie mam w tej chwili starszego sceniola w pobliżu by fotkę zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

odpowietrznik1.jpg

odpowietrznik2.jpg

odpowietrznik3.jpg

odpowietrznik4.jpg

A - Odpowietrznik na chłodnicy

B - odpowietrznik w elastycznym przewodzie zasilania nagrzewnicy

C - odpowietrznik w elastycznym przewodzie kolektora dolotowego

Uwaga

Nie których odpowietrzników może nie być, zależy to od wersji silnika i rocznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel_Pl    0

Niestety żadnego z tych odpowietrzników nie mam (jedyny jaki mam to na termostacie taka śruba 13) :) a chłodnica jest w 1/3 może 1/4 zapowietrzona

 

a co wy myślicie jak by wywiercić małą dziurkę u samej góry i potem wkręcić tam śrubkę ?

Edited by Pawel_Pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

a co wy myślicie jak by wywiercić małą dziurkę u samej góry i potem wkręcić tam śrubkę ?

Można poeksperymentować, jednak należy pamiętać, że układ jest pod wyższym ciśnieniem w czasie eksploatacji. Należałoby to dobrze zrobić by śrubki nie wyrwało. Może jednak warto dowiedzieć się jak w takiej chłodnicy dokonać odpowietrzenia układu???

Share this post


Link to post
Share on other sites
gimak    25

Mam megankę z tego samego roku i chyba ja pierwszy na to zwróciłem uwagę, że przy takim rozwiązaniu wprowadzeniu górnego przewodu do chłodnicy i braku odpowietrznika na niej nie da się skutecznie pozbyć całego powietrza z obiegu (i twardych węży). Też swego czasu zastanawiałem się nad wiercenie dziurki i wkręceniem śrubki ale sobie to odpuściłem, bo nie wiem jaka jest grubość tej zaślepki i czy gwint wytrzyma przy wzroście ciśnienia. Obecnie mi to nie przeszkadza, bo jeżdżę na układzie bezciśnieniowym - tyle że chłodnica nie jest w pełni wykorzystana, ale z utrzymaniem temperatury nie mam najmniejszych problemów. Można objętość tego pęcherza w chłodnicy mocno zmniejszyć przez wjechanie bokiem na stromą skarpę, albo go podnieść z boku.

Spotkałem się na tym forum również z takim sposobem (przy wymianie chłodnicy), że chłodnica została podłączona do układu i napełniony układ przy takim ułożeniu chłodnicy, że musiała się cała napełnić i dopiero wtedy została umieszczona na swoim miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel_Pl    0

no dokładnie tez myślałem o wjechaniu bokiem na coś ale lepszym rozwiązaniem będzie chyba wywiercenie tej dziurki myślę że powinna ona wytrzymać to ciśnienie co nie???

 

Dodano: 08 gru 2011 - 11:45

też /close :)

 

dzięki za pomoc

Edited by Pawel_Pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×