Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uniwersalnym centralnym zamkiem


Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prosze wszystkich o pomoc kilka dni temu zakupiłem Renault Megane cabrio z 98r.

Samochód posiadał kiedys seryjny centralny zamek, który został odcięty z immo.

Zakupiłem centralke z pilotami i przystąpiłem do montażu. Czytałem różne posty jak to zrobić podpiołem centralke do guzika na konsoli (guzik centralnego zamka) i tu pojawił się problem gdyz moge zamykać samochód z pilota lecz żeby go otworzyć musze przekręcić stacyjke i wtedy centralny działa bezbłędnie. Tak jakby nie dochodził jakiś impuls.

 

Jeśli ktos wie jak to ominąć byłbym dozgonnie wdzięczny bo powiem szczerze powoli załamuje ręce. Podpinałem nie raz centralki w innych moich samochodach ale nigdy nie było takich cyrków zeby stacyjke przekręcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odepniesz tą centralkę to przycisk powraca do dawnego działania ? Skąd wziąłeś zasilanie centralki ? Jakiś schemat podpięcia ? Na downloadzie masz schemat jak podpinałem alarm ,porównaj ze swoim schematem .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Całość centralki podpinałem zgodnie z schematem z forum z montażu alarmu i centralki.

Sterownik sterowany minusem plus sterownika do akumulatora na plus minus na minus

biały i bało czarny kabel do guzika

zółty i zółto czarny do minus

 

Miałem cały czas tak ze centralka na guziku sie zamykała a zeby otworzyć drzwi trzeba było przekręcić kluczyk i drzwi działaly

teraz po podpięciu centralki mamm tak samo pilot zamyka a jak chce otworzyć to tylko słychać pykanie w centralce i nie otworzy drzwi a jak przekręce kluczyk otwiera i zameka wszystko świetnie .

 

Gdzie mógłbym sie podpiąć by ominąć stacyjke. Jak to zrobić by działało wszystko bez uzycia stacyjki

 

Dodano: 02 mar 2012 - 16:51

Posiadam sterownik centralnego zamka BX70

 

Funkcje sterownika:

 

- Zmienny kod

- Wysokoprądowe, w pełni konfigurowalne wyjścia przekaźnikowe (sterujące) 0.5s / 3.5s

- Sterowanie masą, plusem lub pneumatyką z możliwością podłączenia bezpośrednio siłowników

- Wyjścia na kierunkowskazy

- Sterownie klapą bagażnika - sterowanie masą lub plusem

- Lokalizowanie pojazdu

- Domykanie szyb

 

Dodano: 02 kwi 2012 - 16:41

W dalszym ciągu nie poradziłem sobie z problemem. Po podaniu napięcia stałego na stacyjke centralny działa prawidłowo i otwiera drzwi. Więc teraz moge tylko zamknąć drzwi z zewnątrz. Czy problem moze tkwić w przekażniku centralnego zamka. Nie wiem juz sam. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kreciq nie wprowadzaj w błąd przycisk wewnętrzny steruje minusem. Jeżeli masz problem z przyciskiem wewnętrznym to i będziesz miał problem z centralnym z pilota.Wina musi być w UCH .Sprawdź schemat.W UCH są dwa przekaźniki jeden przełącza się po sygnale otwórz a drugi po sygnale zamknij.Sprawdź które jest od otwierania i szukaj przyczyny

post-3001-0-10770000-1333384097_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpośrednie zasilanie z akumulatora nic nie daje po odkręceniu plastiku pod kierownicą i podaniu plusa na jeden z zółtych kabeli zaświecają się same kontrolki na liczniku i podaje zasilanie na centralny zamek wtedy wszystko działa. Otwiera drzwi normalnie.

 

Dodano: 02 kwi 2012 - 19:52

Wydaje mi sie że przekażnik odpowiedzialny za otwieranie drzwi będzie uszkodzony i podaje pewno prąd tylko po przekręceniu stacyjki ale moge sie mylić. Centralka jest napewno sterowana minusem bo zamykanie drzwi z pilota mi bardzo dobrze działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz dobrze na schemat minus nie jest wspólny dla siłowników .Przewody są wspólne dla wszystkich siłowników i idą do UCH a UCH zmienia na nich polaryzacje.

Jeżeli chcesz wykorzystać UCH do sterowania zamkami to podłączasz tylko przewody impulsowe (masa)pod włącznik na konsoli.Przy zastąpieniu UCH - dodanym centralnym zamkiem podłączenie robi się do przewodów które idą do siłowników w miejscu jak wychodzą z UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalowałem podobny zestaw.

Najłatwiej i moim zdaniem najlepiej, jest umieścić centralkę za panelem regulacji powietrza. Masę podłączasz pod przewód zapalniczki, zasilanie pod przewód podtrzymywania pamięci radia, sterowanie wyjściami pod przełącznik centralnego w kabinie. Jak będziesz chciał podłączyć sygnalizację kierunkowskazami, ciągniesz przewody pod kolumnę kierowniczą i tam łączysz pod odpowiednie przewody.

Nic nie piszą o wbudowanych diodach do kierunkowskazów, tak więc jak będziesz podłączał, to przez diody (prostownicze 3-5 A lub Schottky'ego). Jeżeli ich nie będzie, manetka będzie równocześnie włączać obydwie strony kierunkowskazów (jak awaryjne).

 

Zapomniałem dodać.

Koniecznie łączenia przewodów trzeba zalutować. Dobrze również umieścić łączenia w koszulkach termokurczliwych, nie w izolacji.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej i moim zdaniem najlepiej, jest umieścić centralkę za panelem regulacji powietrza.

Też tak myślę ponieważ stamtąd jest najkrócej podpinać przewody

diody (prostownicze 3-5 A lub Schottky'ego

chodzi o takie diody https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init.do?item=70-234-01 ? Spytam jeszcze sprzedawcę o te diody. Szukając innych zestawów nie spotkałem w opisie wyróżnionych tych diód

Masę podłączasz pod przewód zapalniczki

a można pod masę radia?

sterowanie wyjściami pod przełącznik centralnego w kabinie

A mógłbyś napisać kolory przewodów pod jakie podpiąć ?

 

Dodano: 06 kwi 2012 - 18:24

Koniecznie łączenia przewodów trzeba zalutować

wiem że trzeba lutować a nie skręcać, koszulki są lepsze niż taśma ale nie zawsze są pod ręką (nie chodzi o fakt zakupu) Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego Klik lub mocniejsza Klik

Tu prostownicza : Klik

Ta co wymieniłeś, jest typu SMD (do wlutowania na płytkę drukowaną).

a można pod masę radia?

Oczywiście. W sumie nie ma znaczenia skąd ją pociągniesz. Byle by była.

A mógłbyś napisać kolory przewodów pod jakie podpiąć ?

W centralce tą będą prawie takie same kolory przewodów. Np. biały i biały z czarnym paskiem, to będzie dla jednego kanału, żółty i żółty z czarnym paskiem dla drugiego kanału, itd.

Poszukam instrukcji od centralki, którą montowałem. Jak znajdę, to wrzucę...

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!