Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Recommended Posts

logolo    0

Witam,

jak się odpowietrza układ chłodzenia w Scenicu I?

Układ mi się rozszczelnił, dolałem płynu ale mam wrażenie, że coś jest nie tak: po włączeniu i nagrzaniu samochodu

wiatrak się włączył ale woda w zbiorniczku pozostaje letnia.

A ten na obudowie termostatu to gdzie on jest? Gdzie jest termostat?

Czy jest gdzieś jakaś śrubka do odpowietrzania?

Z góry dzięki.

 

P.S. Może dodam że przyklejona instrukcja mi niestety nie pomogła. Nie mogę znaleźć wkręta odpowietrzającego i nie wiem gdzie jest rura ogrzewania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom2125    5

Czy jest gdzieś jakaś śrubka do odpowietrzania?

Nie wiem jak jest w Sceniku,ale u mnie jest tam gdzie strzałka czerwona na zdjęciu i stojąc przed samochodem na chłodnicy z lewej strony u góry-wykręcany

post-47116-0-21426200-1351348863_thumb.jpg

 

Ja miałem niedogrzany silnik i wymieniłem teraz na zimę pierwszy lepszy za 25 zł. Powinien być 50mm a mój miał 48mm,bez różnicy bo uszczelniłem silikonem.Temperatura termostatu 92 stopnie z otworkiem przeleowym. Teraz wskazówka jest idealnie na 3 kresce,przedtem oscylowała w okolicach zielonej kreski.Teraz dochodzi do niebieskiej,zasysa zimny płyn do układu i opada na 3 kreskę.Dzieje się tak dwa razy dopóki płyn w chłodnicy nie podgrzeje się na tyle by nie wpływać na termostat.Czerwona linia to moment załączenia wentylatora.

post-47116-0-76927900-1351349419_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
logolo    0

No właśnie, poprawiłem swój profil. Mój scenic to phI. Mimo to dzięki.

Gdzięs przeczytałem że w tych modelach 16v może nie być odpowietrzania. Że niby samo ma się ...

Właśnie wróciłem z przejażdżki. Mam wrażenie, że Wszystkie przewody gorące poza jednym - na dole zbiornika do którego się wlewa woda.

Płyn w zbiorniku nadal chłodny pomimo włączenia się wentylatora. Chyba coś nie tak...

Edited by Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasek    1

A ogrzewanie miałeś na full ? Zbiorniczek odkręcony jak odpowietrzałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

A ogrzewanie miałeś na full

A po co ? pasek wyjaśnij !

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasek    1

Ja jeśli odpowietrzam układ chłodzenia to daję na full ogrzewanie po to by wiedzieć czy nagrzewnica działa i nie słychać "kamyczków" lub "bulgotu", a na innym forach wręcz naciskają żeby tak odpowietrzać (z resztą tu też czytałem o tym żeby dać ogrzewanie na full)

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

:( we współczesnych autach jest tzw. mieszalnikowi układ ogrzewania kabiny.

Działa on w ten sposób, że w układzie nawiewu jest mieszalnik z klapką, która kieruje powietrze bezpośrednio do kabiny lub poprzez nagrzewnicę.

Na nagrzewnicy nie ma żadnego zaworu odcinającego przepływ cieczy chłodzącej silnik.

Przepływ cieczy nie jest niczym dławiony, a ciecz przepływa przez nagrzewnicę stale i cały czas przy pracującym silniku.

Ustawianie ogrzewania w pozycji maksymalnej nie ma najmniejszego sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
logolo    0

nie odpowietrzałem... bo nie wiem jak...

 

Może więcej szczegółów. Odłączył się przewód od parownika gazowego. Wylał się płyn. Podłączyłem przewód. Dolałem płynu - ok 1,5 litra - wydaje mi się że mało.

Dalej tak jak pisałem. Wiatrak się włącza a w zbiorniku płyn ledwo ciepły. Nagrzewnicę miałem na ful odkręconą (chociaż tak jak widzę to nie miało znaczenia). Powietrze leci lekko ciepłe - nie gorące. nie słychać żadnych bulgotów.

Ale jeszcze raz - nie odpowietrzałem bo właśnie nie wiem jak. Poprostu dolałem płynu i tyle - trochę mnie zastanawia że po dolaniu prawie w ogóle go nie ubyło w zbiorniku.

Edited by logolo

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

nie odpowietrzałem bo właśnie nie wiem jak.

:( prawdę Ci powie

Szukana fraza jak odpowietrzyć zwróciła następującą liczbę wyników: 30 Wyniki wyszukiwania

Czytaj, masz tam wszystko co powinieneś wiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
logolo    0

? Nie należę do osób które piszą posta zanim użyją wyszukiwarki.

Jednak na forum o odpowietrzaniu i informacje są sprzeczne.

1. Śrubka odpowietrzająca w chłodnica - raz jest raz nie ma. U mnie chyba nie ma.

2. Śruba przy termostacie - której nie warto okręcać bo podobno się już z reguły nie zakręci z powrotem.

3. Nigdzie nie jest napisane gdzie ta śrubka jest - ja po prostu nie wiem gdzie jest termostat - przejrzałem przewody którymi płynie woda i nic takiego nie zauważyłem - żadnej śrubki.

4. Są też opinie że w ogóle się nie odpowietrza bo powinno to się zrobić samo.

Czyli Przemo - myślę, że jak ktoś wie jak odpowietrzać to te 30 wyników faktycznie mu pomoże, jednak jeśli ktoś nie wie to odpowiedzi mogą robią tylko totalne zamieszanie.

I dlatego pytam...

Edited by Prezes

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

To sobie ściągnij Sam Naprawiam, znajdź odpowiedni rozdział i poczytaj, jest na Downloadzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
logolo    0

super forum, dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites
gimak    25

Wiatrak się włącza a w zbiorniku płyn ledwo ciepły.

A gdzie jest powiedziane, że płyn w zbiorniku wyrównawczym ma być gorący. Ja przynajmniej nigdzie się z takim stwierdzeniem nie spotkałem. Owszem temperatura płynu w zbiorniku wzrasta jak w czasie szybkich zmian obrotów silnika i to w dużym zakresie, następuje chwilowy przepływ gorącego płynu górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego.

Czy są oprócz w/w jakieś są inne symptomy np. słabe ogrzewanie kabiny, niedogrzany reduktor, chłodny dolny przewód z chłodnicy?

Jak włączony jest reduktor do obiegu i jaka jest jego temperatura. Bo jak jest wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, to może trzeba sprawdzić czy on jest odpowietrzony, bo zapowietrzony może blokować nagrzewnicę i wtedy będzie słabe ogrzewanie kabiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
logolo    0

reduktor jest równolegle. jest gorący.

A to nie jest tak że gorący powinien przepływać cały czas przez zbiorniczek? Nie wiem, nie znam się i dlatego pytam.

Kilka razy odkręcałem zbiorniczek i płyn w nim był bardzo gorący... Wydawało mi się, że jeżeli płyn jest gorący w układzie (włącza si ę wiatrak)

to jak jest wszystko ok. to powinien być również gorący płyn w zbiorniczku... ale może to jest bardziej skomplikowane i się mylę.

 

Jeśli chodzi o falowanie temp. to co zauważyłem, że po pewnym czasie temp wzrasta (ponad połowę) i po chwili wskazówka spada (do poziomu mniej więcej)

i tak się już utrzymuje.

 

Czyli co, może jest ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

Jeśli chodzi o falowanie temp. to co zauważyłem, że po pewnym czasie temp wzrasta (ponad połowę) i po chwili wskazówka spada (do poziomu mniej więcej) i tak się już utrzymuje.

I tak jest dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×