Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak biegów 1, 3, 5


damiar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś spotkała mnie niemiła niespodzianka. Wsiadam do auta, normalnie odpala, wbijam wsteczny, wyjeżdżam z podjazdu na ulice, wszytko ok, a tu nagle chcąc wbić jedynke, nie mogłem tego zrobić. Lewarek przesunął się normalnie do góry, ale brak takiego jakby "skoku", że bieg został wbity. Tak samo w biegami 3 i 5. Sprzęgło pracuje normalnie ale auto nie jedzie, bo bieg nie został wbity. Pozostałe biegi (2, 4, 6, R) działają poprawnie. Na wstecznym udało się wjechać do garażu i teraz auto czeka na interwencje.

Na forum pisze coś o cięgnach skrzyni biegów oraz kasetce zmiany biegów, ale są to przypadki dotyczące luzu samego lewarka lub niemożliwości przesunięcia lewarka w żądaną pozycję.

Wydaje mi się, że mój przypadek jest dość podejrzany, że akurat tylko te biegi w górnej położeniu nie dają się włączyć. Proszą o pomoc w rozwiązaniu problemu. I czy w ogóle będę to w stanie samemu to prawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, będę coś działał. Tak dla pewności, pisząc "wspornik skrzyni" kojarzy mi się to z poduchą skrzyni. W dokumentacji technicznej auta, jest rozpisane jak się do niej dostać, ale to praktyczne "pół" auta trzeba rozebrać. Chyba, że to nie to miałeś na myśli. Nie posiadam kanału tak więc dostęp może być utrudniony. Ale czy jakby np. wymontował wspornik akumulatora, to czy będzie coś widać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę o wsporniku do którego jest mocowany pancerz linki zmiany biegów. Po wyjęciu wspornika akumulatora napewno będzie dostęp. Ale może uda Ci się sprawdzić bez demontażu aku, trzeba zerknąć na obudowę skrzyni, tam są dwa mocowania pancerzy linek. Linki muszą być sztywno umocowane, jak któraś jest luźna to znaczy że spadła.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka została pomyślnie rozwiązana. Kolego aniewa, wielkie dzięki za trafną sugestię. Tak jak podejrzewałeś, problemem był pancerz linki zmiany biegów. Jakimś cudem wypadał z widełek wspornika.

 

Pozwolę sobie zamieścić kilka fotek ilustrujących ten problem (może akurat komuś się przyda). Na pierwszym zdjęciu widać przyczynę braku biegów 1, 3, 5. Chcąc włączyć bieg 2, 4, 6 lub R, pancerz blokował się o wspornik, co umożliwiało prawidłowe wbicie tych biegów. Natomiast chęć wbicia biegów w "górnym" położeniu (2, 4, 6) powodowała, że pancerz linki przesuwał się razem z nią (w stronę silnika). Drugie zdjęcie, już po zamocowaniu pancerza na wsporniku. Na tym zdjęciu widać również drugą linkę, która przypuszczam reaguję na zmiany położenia lewarka na boki.

Tak asekuracyjnie zacząłem od wyjęcia akumulatora (tak żeby lepiej się temu przyjrzeć), ale spokojnie czynność tą można wykonać nic nie demontując. Zastanawiałem się też, czy nie zabezpieczyć tego dodatkowo np. obejma z drutu. Ale dostęp jest dość dobry, tak więc zrobię to w razie czego jeśli znów wypadnie.

 

thumb_hosting_zdjec_1355759642__pc170306.jpg thumb_hosting_zdjec_1355760520__pc170309.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy jest możliwe też, że pedał wpadnie jakby z linką był problem? Ojciec właśnie na lawecie ściąga Megane II 1.6 bo po prze gazówce jak mi powiedział wpadł pedał. Płyn jest także wykluczam raczej wysprzęglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka od lewarka zmiany biegów nie ma nic wspólnego z wpadającym pedałem od sprzęgła. Sprzęgło jest sterowane hydraulicznie. Prawdopodobnie jednak wysprzęglik a to, że jeszcze jest płyn to tylko kwestia kilku więcej wysprzęgleń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 miesiące temu...

Jest to jakiś większy problem z tym sterownikiem? Chodzi mi dokładnie o wyjęcie go, bo oczywiście w internecie nic nie ma na ten temat. Może Ty choć troszkę mi pomożesz. :-)

Edytowane przez Gralson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymontujesz akumulator to żaden problem z wyjęciem sterownika. Wypinasz wtyczki po odbezpieczeniu blokad, odkręcasz śruby i wyjmujesz sterownik. Naprawdę żaden problem.

Nie wiem jak to dokładniej opisać, zaczniesz robotę to sam do wszystkiego dojdziesz.

Nie zawsze problem z biegami łączy się z wypadnięciem pancerza linki z mocowania na skrzyni biegów. Czasem wystarczy regulacja długości linki za pomocą ustawienia pancerza w jego mocowaniu na skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!