Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Recommended Posts

wooolfik    0

witam. w przeciągu 3 miesięcy dwa razy pękł mi filtr paliwa. bardzo możliwe że zbiegło się to z wymianą pompy przy progu. czy są jeszcze jakieś możliwości że filtr pęka. np jakiś zawór albo coś innego? na forum wyczytałem że komuś też już pękał filtr po wymianie pompy i szukam tylko potwierdzenia albo podpowiedzi o jakiejś innej możliwości. dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
pcz_07    5

a jak zakładasz nowy filtr, o odpowietrzanie mi chodzi jesli można to tak nazwać, i firme podaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
wooolfik    0

te które pękały były filtrona a teraz kupiłem Purflux FC500E i też puchnie jak się przekręca zapłon, czy jest jakaś inna możliwość niż pompa? jaką pompę najlepiej kupić żebym miał spokój? jakie w ogóle powinno być ciśnienie na wyjściu pompy?

 

Dodano: 11 sty 2013 - 16:31

a jest jakiś zawór podciśnieniowy który zwalnia ciśnienie jak jest za wysokie w układzie paliwa?

 

Dodano: 12 sty 2013 - 17:45

mam jeszcze kilka pytań. jak włączam zapłon to pompa paliwa przy progu się załącza i wydaje mi się że chodzi za długo, czasami chodzi nawet przez kilka kilometrów (słychać że pompuje paliwo przez co wytwarza ciśnienie). czy nie powinna podać paliwa do filtra i się wyłączyć? jak tak to mniej więcej ile czasu powinna pracować? i czy jest jakiś przekaźnik od tej pompy, który reguluje jej prace?

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    131

Pompa jest zasilana przez przekaźnik sterowany komputerem wtrysku.

Na filtrze powinien być zawór umożliwiający powrót nadmiaru paliwa i zawór ten powinien być otwarty. Załączam opis podłączeń filtra i sprawdź czy masz tak jak w tej instrukcji. To jest opis dotyczący laguny z tym silnikiem, może u ciebie jest podobnie.

post-4670-0-74323400-1358014546_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wooolfik    0

ten zawór jest otwarty. czemu pompa pompuje ciśnienie cały czas? gdzie jest jakiś przekaźnik od niej który steruje jej pracą? ile czasu powinna pompować?

 

Dodano: 13 sty 2013 - 21:57

powiedzcie mi tylko czy pompa wstępna ma chodzić cały czas po przekręceniu zapłonu czy po chwili ma się wyłączać

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    131

Tak sprawdzanie pompy opisuje dialogys:

 

"Uruchomić pompę paliwową przy użyciu przyrządu

diagnostycznego lub też przez bezpośrednie zasilanie

pompy (przy każdym włączeniu zapłonu, pompa

niskiego ciśnienia jest zasilana przez 30 sekund).

KONTROLA WYDATKU (POMPA TŁOCZĄCA)

Skontrolować wydatek pompy używając probówki z

miarką 2 000 ml. W celu uruchomienia pompy,

włączyć zapłon. Pompa jest zasilana przez 30 sekund

jeśli następuje rozruch silnika.

Zmierzony wydatek powinien się mieścić w przedziale

między 80 i 100 litrów/godzinę minimum."

 

Według mnie (to są tylko moje domysły)pompa pracuje 30 sek gdy silnik się uruchomi. Później paliwo zasysa pompa niskiego ciśnienia wbudowana w pompę wtryskową. Pompa el. ma tylko podać paliwo do filtra by go ewentualnie odpowietrzyć, zastępuje gruszkę w innych wersjach.

Przekaźnik od pompy jest pod maską w skrzynce bezpieczników i przekaźników. Który to - nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wooolfik    0

który z tych przekaźników jest od pompy wstępnej?

post-54542-0-15734100-1358191948_thumb.jpg

Edited by wooolfik

Share this post


Link to post
Share on other sites
pcz_07    5

w download widziałem gdzieś schemat

Share this post


Link to post
Share on other sites
wooolfik    0

szukałem już w schematach w download i nie widziałem takiej puszki z przekaźnikami. więc pytam bo może ktoś wie i mi wskaże

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

Fakt że nie z diesla, bo książka SAM NAPRAWIAM która posiadam tych nie opisuje. Poszukaj ewentualnie takiej do Ph II. Tu kawałek tego starszego wydania

post-2372-0-01855700-1358207518_thumb.jpg

Wygląda z powyższego, że jeśli jest tak samo to byłby to ten brązowy, pierwszy z lewej, wysunięty do góry na Twojej fotce.

Wydłubać i sprawdzić czy pompa zadziała, albo czy przestanie pracować.

Edited by gojgien

Share this post


Link to post
Share on other sites
aniewa    131

Doczytałem o działaniu pompy elektrycznej pompy odpowietrzającej i wklejam poniższy tekst:

"Cechy szczególne układu niskiego ciśnienia w silnikach wyposażonych w pompę odpowietrzającą

Pompa ta jest uruchamiana wyłącznie przy włączaniu zapłonu przez kilka sekund i podczas rozruchu."

Ciśnienie jakie wytwarza powinno zawierać się w granicach 1,5-2 bar. Gdy jest za wysokie to przyczyna tkwi w zaworze na pokrywie filtra, on reguluje to ciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wooolfik    0

przekaźnik jest sprawny. na razie samochód stoi u elektryka i prawdopodobnie komputer nie daje sygnału do wyłączeni pompy. jak będę wiedział coś więcej to napisze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×