Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

padła panewka silnik do wyrzucenia?


pamel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj był u mnie mechanik, po sprawdzeniu pojazdu powiedział że poszła panewka/panewki co wiąże się z tym że silnik praktycznie jest do wyrzucenia( według niego) . Powiedział że raczej nikt nie podejmie odpowiedzialności aby to naprawiać, więc moje pytanie Panowie co można z tym fantem zrobić? Chciał bym dodać że stwierdził ów mechanik że lepiej już chyba sprzedać auto na czesci niż naprawiać bo jest to nie opłacalne. Chciał bym zapytać czy można coś z tym zrobić czy w krakowie Krakowie jest jakiś mechanik którego znacie a może akurat by pomógł? Objawami tego co się stało było drżenie silnika tłuczenie się go i spory spadek mocy. Z góry dzięki za odpowiedzi:)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę zmień takiego mechanika, bo taki fajtłapa to chyba tylko silniki z komarka lub pf126p umie naprawiać.

oczywiście, że zmienia się panewki, a silnik dobrze zrobiony jest jak nowy z fabryki.

w Krakowie jest jeden jegomość, który na poważnie podchodzi do renówek. szukaj go po nicku "uio". niekoniecznie na tym forum.

 

EDYTA - możesz też bawić się w zamianę silnika, ale co kupisz i ile pojeździsz to tylko Pan Bóg wie. koszty mniej więcej te same, ale ja bym remontował.

 

podaj cos więcej danych - ile tym silnikiem nakręciłeś, co ile olej z filtrem zmieniałeś?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto od 4 lat mniej więcej mam, na budziku widnieje około 170 tys. Teraz auto chodzi niczym traktor, jest słabe oraz dygocze. Chodzi również o kwestie finansową bo 3 tysiące zł za silnik plus tysiąc za zmianę (liczę po cenach z allegro i minimalnej cenie za przekładkę) to chyba dla mnie za dużo a znów naprawa jest o tyle ryzykowna, że mogą wyjść jeszcze inne rzeczy które trzeba naprawić i nie wiem co zrobić, bo gościu wprost dał do zrozumienia, że nie wie czy komuś będzie się chciało z tym bawić i jestem teraz w kropce. A nie masz czasem dobry kolego do tego jegomościa jakiś namiarów bo ciężko kogoś w internecie znaleźć po nicku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) nie słuchaj gościa, co takie dyrdymały opowiada! większość znanych mi zakładów naprawczych podjęła by się takiej roboty. inna kwestia to cena, ale co miało by wyjść? do sprawdzenia/wymiany pompa oleju

2) pewnie wg niego najlepiej sprzedać auto i kupić coś ze stajni szmelcwagena, bo toto się przecież nie psuje

3) wpisz sobie w GOOGLE "uio scenic forum" i na tamtym forum go znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, znalazłem mechanika który się tego podejmie. Za naprawę silnika plus rozrządu powiedział 4 tysiące zł, czy to dobra cena czy też nie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi mechanik zrobił szlif wału plus wzmocnione panewki plus rozrząd plus robocizna i skasował 1600 zł. Nie wiem co robi za 4000 zł. Całość zajęła 4 dni.

 

Mój tata miesiąc temu zakończył remont silnika, co prawda w lanosie - ale robota ta sama. Więc za sam "remont" silnika, czyli szlify, zrobienie głowicy (zawory,planowanie) itp. zapłacił zewnętrznej firmie 1700zł.(brutto, z fakturą) I cena byłą we wszystkich sląskich zakładach taka sama (+/-) 100zł.

Robociznę - czyli wymontowanie wszystkiego itd - robił sam.

Nie wiem co miałeś robione za te 1600zł - odejmij na szybko rozrząd (firmowy) ok. 350,zł plus jakieś uszczelki itp - dodatkowe kilka stówek - to nijak to się nie może zbilansować. Powiem tak - mi by się nie chciało "targać" i rozbierać silnika nawet za te całe 1600zł. A gdzie części?....

Znalazłeś naprawdę taniego mechanika - albo gdzieś przyoszczędził albo masz super szczęście. Ale jak samochód jeździ - to tylko się cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wymiana a nie szlifowanie wału. To nie jest stary ursus i wał po szlifie może się różnie zachować, proponowałbym chociaż poddać go azotowaniu, przypuszczam, że uio policzy też nową pompę oleju bo jakiś powód obrócenia się panewki był. Jeżeli chcecie mieć dobrze to niesty koszty są wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!