FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Megane II - wymiana sworznia wahacza czy ca - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
Megane II - wymiana sworznia wahacza czy ca

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Zbych 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-grudzień 06
  • Skąd:Tarnobrzeg
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 13 kwiecień 2008 - 17:43

W oryginalny wahacz wprasowany jest sworzeń TRW. Po ocenie stanu wahacza zdecydowałem wymienić cały wahacz. Wymiana samego sworznia jest zasadna w przypadku kiedy pozostałe elementy wahacza są zdatne do eksploatacji. Pozdrawiam!

[ Dodano: 2008-05-17, 22:17 ]
Wrzucam kilka fotek z wymiany wahacza. Ogólnie, poszło gładko. Ważne - po odłączeniu sworznia uwaga na półoś, nie może wyjść ze skrzyni. Jakby co to pytać. Pozdrawiam, Zbych!

Załączone pliki


0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   szewos 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-kwiecień 10
  • Skąd:Częstochowa/Krzepice
  • Auto:megane II
  • Silnik:1,5 dci
  • Przebieg (tys.km):89

Napisano 17 listopad 2010 - 21:03

Odgrzewam kotleta.
Muszę zmienić sworzeń wahacza, ale już nie wiem czy musze kupić o średnicy 16 czy 18 mm da się to sprawdzić bez zdejmowania wahacza? Sworzeń chcę kupić przez internet. Meganka z 2003r. 1.5dci
0

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Megi98 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-sierpień 09
  • Skąd:Działoszyn
  • Auto:Renault Megane 1,4 KAT [HB] '98
  • Silnik:1,4
  • Przebieg (tys.km):250

Napisano 19 listopad 2010 - 14:26

Możesz też np zadzwonić do ASO, podać nr nadwozia i zapytać się jaki sworzeń będzie pasować do meg :->
Kochanka Misia Uszatka, męczycielka klawiatury i zaklinaczka mrówek.. :P...a życie zaczyna się dopiero na 5 biegu...
Zginął Ci kotek?Sprawdź pod kołami mojego wozu.A jeżeli Ci się nie podoba mój styl jazdy, zejdź z chodnika!Tak jestem KOBIETĄ i mam różowegoambipura!
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   karwo27 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-sierpień 10
  • Skąd:Mrągowo
  • Auto:Renault
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):235900

Napisano 16 sierpień 2011 - 17:13

Jakiej firmy kupowaliście ten sworzeń?

Ile skasowali Was za wymianę?
0

#21 Użytkownik nie jest zalogowany   sebak@op.pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 09
  • Skąd:dolnyśląsk
  • Auto:Megane II ph II Grandtour
  • Silnik:1.9 dCi 110KM
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 19 sierpień 2011 - 12:33

W ASO za wymianę 2 sworzni - 600zł (robota i części).
0

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   rexp 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-listopad 10
  • Skąd:Włocławek
  • Auto:megane grandtour
  • Silnik:1,5dci
  • Przebieg (tys.km):88000

Napisano 18 listopad 2011 - 12:20

Wymieniałem niedawno w ASO oba. Sworzeń kupiłem za 40 PLN/szt ale za robociznę policzyli mi łącznie 270 PLN.
Oczywiście gadka, że muszą zdjąć wahacz a to wymaga ble... ble... i dlatego tak drogo
Sprawdziłem i nikt wahacza nie ruszał więc wymiana na samochodzie, a sam już wiem, że tak bez problemu się da.
Pytałem w okolicznym warsztacie to chcą 60 ( ale netto )za sztukę.
0

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   Andrzej88 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-maj 10
  • Skąd:Radomsko
  • Auto:scenic
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):200000

Napisano 27 luty 2012 - 15:54

można wymienić sworzeń wachacza nie wyjmójac wachacza.wymontować wachacz,to jest bardzo durzo pracy. :mrgreen:
koszt wymiany jednego sworznia to 50pl

Zapamiętaj wahacz, dużo, wyjmując
0

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 27 luty 2012 - 17:10

Przy okazji edycji postu mogłeś zerknąć na pisownię :mrgreen:
0

#25 Użytkownik nie jest zalogowany   hudy1 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 06-luty 10
  • Skąd:Ziemia Obiecana
  • Auto:MeganeII
  • Silnik:1.4
  • Przebieg (tys.km):100000

Napisano 28 luty 2012 - 21:04

ANDRZEJU! Rety, rety jeju! Wiesz przynajmniej co to edytor tekstu? Ręce mi opadły. :mrgreen:
Nie wyrzucam petów przez okno.
0

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   gtszudi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-maj 11
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Laguna
  • Silnik:F5R
  • Przebieg (tys.km):215000

Napisano 28 luty 2012 - 21:34

przy demontazu wachacza nie ma duzo roboty , trzeba jedynie miec klucz 18 , 13 , 16 , i najlepiej ich plaskie odpowiedniki , duzy mlotek i to wlasciwie wszystko.

Dołączona grafika
Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia
Następny :mrgreen:
P_r_z_e_m_o
Mechanika Elektryka Renault i Opel Pruszcz Gdański. Kontakt przez PW.
0

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 28 luty 2012 - 22:41

Przemo - wahacz, dużo i wyjmując :mrgreen:
0

#28 Użytkownik nie jest zalogowany   Robert_m 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-październik 11
  • Skąd:Jablonna
  • Auto:Megane II ph I
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):82

Napisano 05 marzec 2012 - 16:53

W zeszłym tygodniu wymieniałem 2 sworznie i 2 tuleje wahacza.
Sworznie lemforder, tuleje delphi.
Za całość w warszawie zapłaciłem 400 PLN z robocizna.
0

#29 Użytkownik nie jest zalogowany   Rudolf 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-marzec 09
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Auto:MII Ph I GrandTour
  • Silnik:1.6 16V K4M760
  • Przebieg (tys.km):93

Napisano 18 maj 2012 - 18:52

Odświeżę temat. Przymierzałem się do wymiany sworznia (na szarpaku ujawnił się niewielki luz). Zaprzyjaźniony mechanik (kuzyn) zdjął koło i... zaniemówił. Na pierwszy rzut oka stwierdził, że belka do zdjęcia wahacz na zewnątrz, itd... Ale z tego co widzę tutaj na forum, to da się wymienić bez wyciągania wahacza. Drodzy koledzy bądźcie moimi przewodnikami. Jakieś magiczne ściągacze są potrzebne czy "cuś". A czego użyć do wciśnięcia nowej sztuki? Mam juz kupiony sworzeń TRW, pozostaje sprawić, by trafił do auta...
Samochodów na F się nie kupuje, je się kocha.
0

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 18 maj 2012 - 22:17

Miesiąc temu sam wymieniałem sworznie. Oczywiście bez demontażu wahacza. Oryginalne trw wytrzymały ponad 7 lat. Założylem również trw. Wymiana jednego zajmuje ok. godziny. Wystarczy zdjąć koło, rozłączyć końcówkę drążka kierowniczego i łącznik stabilizarora. No i oczywiście wybić sworzeń wachacza z zwrotnicy. Próbowałem najpierw zrobić to za pomocą ściągacza ale mój ściągacz nie za bardzo chciał współpracować. Bardzo pomocny okazał się duży młotek i odpowiednie tulejki np. ze starych łożysk i rurka o odpowiedniej średnicy. Zwrotnicę odsuń na bok i będziesz miał dobre doście do sworznia. Pod wahacz podstawiłem rurę o średnicy deko większej od spodu sworznia i z góry potraktowałem go porządnie młotkiem tak że wyskoczył z wahacza. Montaż - po wstępnym umocowaniu sworznia w wahaczu podłożyłem pod sworzeń rurkę o średnicy jak dół sworznia i z góry nabijałem waczacz ale już bardziej delikatnie uważając by sworzeń się nie przekosił. Sworzeń należy wbić maksymalnie głęboka by zmieścił się dołączony do zestawu pierścień segera.
0

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   Trisha 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-lipiec 09
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II phI
  • Silnik:1.6 LPG
  • Przebieg (tys.km):212 000

Napisano 09 lipiec 2012 - 11:03

Czeka mnie wymiana tulei w zwz tym zastanawiam sie czy nie szybciej mechanikowi będzie wymienić wahacze, dodatkowo istnieje ryzyko ze rozleci sie sworzeń + problem ze tuleje trzeba uzyć prasy.
Mam pytanie czy jest sens kupić coś takiego :
http://moto.allegro....2433619500.html ?
A te stare wahacze kiedys w wolnym czasie zregenerować sobie. Najgorsze jest to ze nie wiem jaki w koncu rozmiar sworznia czy 16 czy 18 mm zauwazylem ze od 2003(chyba czerwiec?) r byly 18mm ... a wczesniej 16..
MEGANE I phI 96' 1.6LPG
MEGANE II phI 2004' 1.6LPG
0

Udostępnij ten temat:


  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
*Brak nowych odpowiedzi Zakup Megane II Zakup - Megane II Gość__* 
  • -1 Odpowiedzi
  • 1423 wyświetleń
  • --
  • przez Gość__* 
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 23451 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. jakie fabr Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Mistic 
  • 12 Odpowiedzi
  • 11671 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka