Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic II] DF017, DF025 , auto odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, to mój pierwszy post na forum.

 

Mam problem ze swoim ScenicII 1.9 dci. Pojawia mi się serwis, po jakimś czasie znika, potem znowu się pojawia. Po zczytaniu CLIPem błędów wskazało dwa błędy (takie jak w temacie).

Czytałem inne tematy związane z tym problemem, ale zazwyczaj auto nie odpalało. U mnie odpala.

Sprawdziłem świece - grzeją, oporność 0.5 Ohma. Sprawdziłem przewody doprowadzające zasilanie do świec - 12V.

Co jeszcze może być ? Mechanicy niestety mają nie wiele do powiedzenia... ;/

Dzięki

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ja miałem te same błędy.

DF017 i DF025.

Na początku pojawił się komunikat dotyczący wtrysku na tablicy a auto miało utrudniony rozruch. W takim przypadku standardowo do sprawdzenia poszły świece żarowe. Proste pomiary miernikiem, trzy świece 1,3 Ohma a jedna 0. Poszła do wymiany ale tu moje zdziwienie bo komunikat dalej jest a auto dalej odpala jak bez dogrzania. Po pomiarze nowa świeca ma 0,8 Ohma. Sprzedawca twierdził, że to na 100% odpowiednia świeca i nie warto kupować droższych.

Ktoś ze znajomych sugeruje, że on miał podobnie bo dał inne świece. Więc kupuje kolejną o oporności 1,3 Ohma ale niestety dalej nic.

No więc pod komputer i diagnoza: DF017 i DF025.

Sprawdzam bezpiecznik pod skrzynką elektryczną obok aku, 70A sprawny. No to zamówiłem używany sterownik ( to nie jest przekaźnik ) świec żarowych. Podmieniłem sterownik a tu dalej to samo. Posprawdzałem kable do bezpiecznika 70A, od bezpiecznika do sterownika, od sterownika do świec i wszystko OK. Przeczyściłem wszystkie styki i masy i pomyślałem, że może jak sterownik mam odkręcony od masy i wisi w powietrzu to brak masy może będzie przyczyną. Odwróciłem go "oczkiem" do góry i spiąłem z minusem w akumulatorze. Auto bezproblemowo odpaliło a komunikaty zniknęły. Uradowany dokładnie wyczyściłem miejsce montażu sterownika aby miał dobry styk i poskładałem wszystko do kupy. Odpalam... i znowu błędy! Ponowny demontaż i dalsze poszukiwania.

Po ponownym sprawdzeniu przewodów do sterownika okazało się, ze ten cienki brązowy z pinu 9 był ugnięty w miejscu gdzie na wiązce jest nawinięta folia ochraniająca sterownik. Szybkie lutowanie, osłonka z koszulki termo i usterka usunięta.

Koszty usunięcie usterki to świeca żarowa MaxGear ( 0,8 Ohma ) - 25 zł. Następna świeca NGK ( 1,3 Ohma ) w miejsce tego MaxGear'a - 55 zł. Używany sterownik z wysyłką - 35 zł.

Realne koszty które były konieczne to tylko świeca za 55 zł. Reszta to "frycowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam, dokładnie jak w temacie, wszystko sprawdzone a efektów brak. Powracające uporczywie dwa błędy: DF017, DF025. Po odpaleniu zimnego silnika zapala się pomarańczowa lampka. Po lekkim nagrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu - wszystko ok, lampka gaśnie. Sprawdzono wszystko: wymieniony komplet świec, początkowo na sprawne stare, później na nowe, nowy sterownik świec, przełożony komputer (po skopiowaniu softu ze starego i wgraniu na inny). Sprawdzone połączenia między sterownikiem i ECU (wykonałem nawet baypassy dwóch przewodów do diagnostyki modułu - w tym brązowego z pinu 9,o którym napisał mirecc). Po wymianie poszczególnych elementów zaczyna wszystko grać, ale trwa to góra jeden lub dwa dni i problem powraca. Ostatnią czynnością była wymiana świec na nowe (BERU), było to podczas mrozów, myślałem że rozwiązałem problem bo bezpośrednio po wymianie odpalam i lampka gaśnie (gasła już nawet podczas kręcenia, jeszcze przed odpaleniem silnika). Było tak przez 3 dni, później nie używałem auta przez tydzień. Odpalam po tygodniu - lampka nie zgasła, zamrugała i po chwili zgasła. Tak się stało kilka razy a później wszystko wróciło do stanu sprzed naprawy!!!  Na szczęście nie ma to wpływu na odpalanie i pracę silnika, ale pomarańczowa lampka doprowadza mnie pomału do obsesji. Fachowcy z którymi rozmawiałem rozkładają ręce, pewnie jeszcze nie trafiłem na właściwego. Układ grzania świec nie jest skomplikowany ale nie mam już pomysłów, proszę o sugestie, dzięki!

Edytowane przez smil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, smil napisał:

- Sprawdzone połączenia między sterownikiem i ECU (wykonałem nawet baypassy dwóch przewodów do diagnostyki modułu - w tym brązowego z pinu 9,o którym napisał mirecc).

 - Po wymianie poszczególnych elementów zaczyna wszystko grać, ale trwa to góra jeden lub dwa dni i problem powraca. Ostatnią czynnością była wymiana świec na nowe (BERU), było to podczas mrozów, myślałem że rozwiązałem problem bo bezpośrednio po wymianie odpalam i lampka gaśnie (gasła już nawet podczas kręcenia, jeszcze przed odpaleniem silnika).

- Było tak przez 3 dni, później nie używałem auta przez tydzień. Odpalam po tygodniu - lampka nie zgasła, zamrugała i po chwili zgasła. Tak się stało kilka razy a później wszystko wróciło do stanu sprzed naprawy!!!  

- Na szczęście nie ma to wpływu na odpalanie i pracę silnika, ale pomarańczowa lampka doprowadza mnie pomału do obsesji.

Proponuje ;

  - zaktualizowanie sterownika ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!