Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężkie wbijanie biegów


Damn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Przyszły mrozy i odczuwam, że moje biegi (w szczególności 1, a najbardziej 2) ciężko się wbijają. Do dwójki czasem muszę użyć wręcz siły. Nie miałem tak wcześniej, ale dodam, że auto posiadam od maja, więc to moja pierwsza zima z Megi. Byłem dzisiaj oglądać inną Megankę, która jest na sprzedaż (siostra szuka Scenica lub Megane) i tam biegi wchodziły tak jak u mnie wcześniej. Co może być przyczyną? Czy może być tak, że jakiś płyn ucieka i przez to jest coraz gorzej? Albo mogę zajechać w ten sposób skrzynię? Czy to jednak normalne w tym modelu, że podczas zimy biegi wbijają się gorzej?

Pozdrawiam,

Damian

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdzałem, ale nie pamiętam. :( Jako że jest mega zimno, to jutro rano sprawdzę, bo będę wyjeżdżał. Btw, jeśli będą chodzić lekko, to co to oznacza?

2. Nic nie zmienia wciśnięcie z całej siły sprzęgła.

3. I tu pies pogrzebany, bo nie wymieniałem, biegi chodziły mega przyjemnie odkąd mam samochód. W tym czasie nakręciłem 10 000 km. Co jaki czas/przebieg powinien być zmieniany olej? I to nie jest skrzynia bezobsługowa, czyli taka, w której się nie wymienia oleju w skrzyni?

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie chodziła lekko, to znaczy się, że czas się zająć sprzęgłem.

Żadna skrzynia nie jest bezobsługowa, każdy olej się zużywa.

Właśnie brak wymian oleju, to najczęstsza przyczyna usterek skrzyń biegów.

Możliwe też, że w twoim aucie trzeba jeszcze obejrzeć mechanizm zmiany biegów.

Z czasem się zużywa, wtedy zaczynają się problemy ze zmianą biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zamknąłem Excela z planowanymi wydatkami na auto i coś czuję, że będę musiał go ponownie otworzyć i dodać kilka wierszy... :(

W sumie zapomniałem, że w poniedziałek będę u mechanika, także podpytam go, co to może dokładnie być. Nie chciałbym wywalać hajsu na coś, co nie jest przyczyną.

Wiadomo coś o kosztach opisanych przez Ciebie opcji? Jeśli ktoś przez coś takiego przechodził, będę wdzięczny za informacje.

Dzięki, Paweł! Poza tematem - jesteś mechanikiem może i stąd ta cała Twoja wiedza, czy została zdobyta doświadczeniem swoim/innych lub lektura + trzeźwe myślenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wykształcenia owszem, ale to mechanika przemysłowa :)

Moja wiedza to 3 Renaulty po kolei + Renaulty znajomych.

Do tego dwóch moich dobrych kolegów to mechanicy naprawiający Renaulty, obaj kiedyś pracowali w ASO, a jeden dalej ma z tym związek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za szybko zmieniasz biegi? U mnie przy minus 16 trochę oporniej zmienia biegi niż przy 0 stopni. Zależy jak trzymasz ręką na gałkę biegów, bo jak trzymam gałkę w bok to ładnie wchodzi na 1 i na 2 bieg, a 3 i 4 trzymam od góry a 5 i R w bok z drugiej strony.

:-)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę musiał poprosić o dokładne sprawdzenie wszystkiego, bo uznałbym to za normalne, gdyby nie to, jak się przejechałem inną Meganą. Dziękuję za rady, po sprawie (a może nawet w trakcie) dam znać, co i jak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam wszystkich, jestem tu "nowy" a Meganke II z 2005 mam od paru miesięcy. Chciałbym dopisać do tego tematu

o skrzyni biegów swój problem. Nie wiem do konca czy można ale zaryzykuję.

Ja mam problem troche dziwny bo u mnie w aucie biegi w górę tj od jedynki po piątke wchodzą

bez problemu - natomiast przy redukcji z piatego biegu na czwarty...z czwartego na trzeci

to już tragedia, biegi muszę wrzucać z uzyciem siły......prosze o poradę czy to cos

poważnego czy to wina nie wymienianego oleju w skrzyni.???

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem troche dziwny bo u mnie w aucie biegi w górę tj od jedynki po piątke wchodzą

bez problemu - natomiast przy redukcji z piatego biegu na czwarty...z czwartego na trzeci

to już tragedia, biegi muszę wrzucać z uzyciem siły......prosze o poradę czy to cos

poważnego czy to wina nie wymienianego oleju w skrzyni.???

To samo miałem w tamtym roku. Biegi w górę wchodziły jak w masło, a przy redukcji w dół już był opór (podczas wysprzelenia, dodanie gazu powodowało idealne wbicie niższego biegu). Pojechałem do mechanika i stwierdził, że na początek wymieni olej w skrzyni. Wymienił i wydaje mi się, że problem znikł. Albo się przyzwyczaiłem do zmieniania biegów na niższe przy mniejszej prędkości. I tak redukuję z 4 na trójkę przy ok. 50/55 km/h i jest wtedy OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do mechanika i stwierdził, że na początek wymieni olej w skrzyni. Wymienił i wydaje mi się, że problem znikł. Albo się przyzwyczaiłem do zmieniania biegów na niższe

Nie wiem na jaki olej zmieniacie, ale nie zmieniajcie na zalecanego Elfa. Przy 160tys przy przeglądzie zmienili mi ori olej na jakiegoś Total, przy przebiegu 250tys zmieniłem tego Totala na Elfa NFJ, przez ostatni rok bardzo ciężko wchodziły biegi 3,2,1 przy redukowaniu w dół.

Postanowiłem zmienić tego Elfa na Fuchsa, jak spuściłem elfa po 15tys to wyglądał jak mleko tak jak by się zmieszał z innym olejem lub wodą.

Został mi 1l elfa i postanowiłem przed wlaniem Fuchsa przepłukać skrzynie z tego mleka tym 1l. Teraz o wiele lepiej biegi wchodzą przy redukowaniu w dół 3,2,1.

Rozciąłem butelke po nowym Elfie, zobaczcie co było na dnie. Taki żółty „budyń”

post-19119-0-37425800-1454748338_thumb.jpg

post-19119-0-25804200-1454748375_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Po co mnie przedrzeźniasz :?:

A powiesz na jaki olej zmieniłeś dokładnie? Mam problem z redukcjami biegów, zmieniłem olej na zalecanego ELF-a i problem został. A jaka skrzynie posiadasz, JH3?

Update

Zakupiłem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80, zobaczymy czy pomoże.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez rolerst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka oleju już jest,wystarczy taką samą lepkość oleju i wszystko. Zmieniłeś olej? Informuj o zmianach,ja mam to samo,w górę biegi wchodzą bez problemu ale redukcja to tylko przy niższych prędkościach. O wyprzedzaniu nie ma mowy.

Edytowane przez sekacz19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!