Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woox

Nowy użytkownik
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane II
  • Silnik
    1,5 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    161
  1. Fundamentalna zasada; podczas poszukiwania wady w obwodach elektronicznych należy rozpiąć kostki przewodów elektrycznych w obrębie elementów nie funkcjonujących. Następnie dokonać przeglądu konektorów w kostkach i przeprowadzić proces oczyszczenia przy pomocy dostępnych odrdzewiaczy (nie środków konserwujących). Znamiennym jest też to, że wadliwość objawia się w strefie wewnętrznej drzwi a niestety tam są narażone na zawilgocenie i postępujący proces śniedzenia styków.
  2. Serdeczne dzięki dla "nasti" za doskonały materiał poglądowy podłączenia. http://megane.com.pl/index.php?showtopic=32980&view=getnewpost
  3. Woox

    Serdeczne dzięki za doskonały materiał dot. instalacji świateł dziennych.

    Woox

  4. Chciałbym uzupełniająco zapytać w kwestii obecności środka smarnego w przekładni po zdjęciu osłony gumowej. Czy jest tam smar, czy olej? Bo to zasadniczy problem towarzyszący podczas wymiany drążka. Dodano: 08 paź 2012 - 14:35 Można rozwiązać problem (bez specjalnego klucza) kupując drążek który na głowicy ma 6-kąt s32mm np firmy DELPHI. Kupiłem do Megane 2 (po 2003r). Nie będzie więc problemu z ewentualnym zgniotem-deformacją wewnątrz gniazda.
  5. Kto może wskazać punkty podłączenia przewodów świateł dziennych np w komorze silnika. Chodzi o punkt światła mijania oraz włączenia zapłonu. Dostęp do schematów elektrycznych jest okropny. Prosiłbym nawet o ogólnikową informację wskazującą miejsca - urządzenia, gdzie szukać.
  6. Generalnie zgadzam sie z możliwością wymiany samego przegubu, bo jest osadzony w gnieździe wahacza i zabezpieczony pierścieniem Segera. Ponowny montaż wymaga więc wcisku do gniazda pokonując siłę oporu wzdłużnego moletu. Więc najprościej na prasie po wymontowaniu wahacza. Ale to nie takie proste, szczególnie odłączyć przy drugiej - wzdłużnej śrubie, gdyż jest tam węzeł kilku elementów i tak inni piszą dalszej rozbiórki auta ( nie zgłębiam tej operacji ). W tym przypadku najbardzej logicznym jest wcisnąć przegub bez demontażu wahacza. Zdawkowe odpowiedzi, że mechanik sobie poradził, nic nie podpowiadają o zatosowanej metodzie i użytych narzędzi. Najlepiej by było zastosować przyrząd hydrauliczny- szczękowy z odpowiednimi nakładkami dostosowanymi do gabarytu sworznia. Można też użyć śrubowy lub rodzaj imadła ściskając elementy. Zastanawiam się nad użyciem zwykłej metody udarowej, pobijając przez np tulejkę, młotkiem. Ale to troczę ryzykowne ze względu na możliwość zwichrowania osiowego moletu. Byłbym wdzięczny za doprecyzowanie metody bez demontażu wahacza. Dodano: 06 paź 2012 - 00:27 Wszystkie dotychczasowe opisy zbyt enigmatyczne (mechanik sobie poradził; albo narzędzia specjalne). Najistotniejszy problem to jak wprasować centrycznie nowy przegub, nie wymontowując wahacza. Albo stosować śrubowy przyrząd albo hydrauliczny siłownik z oprzyrządowaniem. Jeszcze raz podkreślam, że bezwzględnie musi być zachowana centryczność wcisku. Uproszczone, zastępcze metody nic nie dały więc skończyło się na wymontowaniu wahacza, a tu czeka małe piekło z odkręceniem przedniej śruby. Trzeba opuścić zesp. napędowy z ramą i odsunąć ją. Więc warto przygotować proste oprzyrządowanie do montażu bez wymontowania wahacza. Opłaca się.
  7. Renault Megane 2 2005r. Czy ktoś przybliży mi punkty podłączenia przewodów lamp św. dzienych. Najlepiej by było w komorze silnika przy tablicy bezpieczniów. 1- do przewodu zapłonowego 2- do przewodu świateł mijania 3- masa (chyba łatwe podłączenie) Za podpowiedź dziękuję.
  8. Witam. Też jestem zainteresowany wymianą drążka. Szukam więc podpowiedzi, czy jest możliwym wymiana drążka bez wymontowania całej przekładni?
  9. Serdecznie dziękuję za podpowiedź. Rozwiało to moje obawy o ewentualnym skomplikowaiu naprawy.
  10. B.proszę o podpowiedź, jak dostać się do świec żarowych celem ich sprawdzenia, gdyż na przeszkodzie operacji zdjęcia pokrywy silnika jest przewód układu chłodzenia. Czy istnieje możliwość jej zdjęcia bez demontażu przewodu? Dodatkowo mam pytanie, gdzie znajduje się przekaźnik zasilania tych świec?
  11. Pomimo prawidłowego uruchamiania, nawet w niskich temperaturach i funkcjonowania kontrolki, wyświetla komunikat usterki obwodu wskaźnika świecy żarowej kod P0381. Podstawowy problem to, jak dostać się do poszczególnych świec żarowych? Po zdjęciu osłony silnika (1,5 dCi) pozostaje problem zdemontowania kolejnej pokrywy głowicy, gdyż nad nią przebiega przewód intercoolera. Czy istnieje konieczność jego demontażu? Jak więc dostać się do świec aby je sprawdzić?
  12. Cały problem sprowadza się do haczyka (adekwatnie do autora). Jeżeli pomoże, przesyłam link. Przewiń do "jazel" pkt 3. Wygiętym drutem pociągnąć aluminiową dźwignię. To ją odblokuje i pozwoli wyjąć. http://megane.com.pl/topic/976-hands-free/page__st__20
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!