Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejne pytanie do forumowiczów.

Dzisiaj postanowiłem zrobić zbieżność w Megusi. Niestety okazało się, że pasuje wymienić drążki kierownicze + ewentualnie końcówki. Z ciekawości zapytałem o cenę wraz z wymianą i tutaj pojawił się problem bo zawołali wraz ze zrobieniem geometrii ponad 800 zł. Ładnie podziękowałem i stwierdziłem, że spróbuję wymienić wraz z braciakiem samemu. Kanał jest, podnośniki są, narzędzi od groma, więc czemu nie.

Pytanie brzmi jakiej firmy kupić drążki i końcówki. Na co warto wydać pieniążki z którymi kruchutko ostatnio. Jakie problemy można napotkać i pytanie dość prozaiczne. Trudne to? :-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Muszę wymienić prawy drążek i lewą końcówkę. Oczywiście mechanik wita bo samemu się nie będę babrał.

Zastanawiam się tylko nad jednym, czy wymienić tak jak pisałem czy lepiej wymienić od razu z obu stron i drążek i końcówkę. Czy to nie ma większego znaczenia.

W tym sęk że zbierzność kół kosztuje od 70 do 120 zeta. Więc może warto odrazu wymienić wszystko? Co sądzicie? Czy jednak skoro reszta się trzyma to nie warto pakować pieniędzy?

Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny bo z mechaniką mam tyle do czynienia co kupić części i zadzwonić do mechaniora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam czy w megane iii ph1 da się wymienić drążek kierowniczy przy maglownicy bez demontażu magla i czy potrzebny specjalny klucz. Bo miejsca za dużo tam nie ma i nie wiem czy na drążku jest łep na klucz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podepnę się pod temat.

 

Kilka tygodni temu coś zaczęło mi stukać / lekko trzeszczeć w okolicach komory silnika / lewego koła. Zauważyłem, że stuka gdy:

1) ruszam, przyśpieszam, generalnie zmieniam nieco dynamikę

2) jadę po nierównościach

3) dopiero po pewnym czasie jazdy (tak powiedzmy 5 minut), wcześniej nawet na progach zwalniających cisza

 

Na początku obawiałem się, że to coś ze sprzęgłem, np. łożysko, jednak samo sprzęgło jak chodziło tak chodzi, nie zauważyłem zmian. Stukanie występuje ponadto niezależnie od biegu oraz pozycji pedału (luźny czy wciśnięty). Postanowiłem więc sprawdzić w zawieszeniu.

 

Cały przód auta ustawiłem na kobyłkach, tak, by wszystko w miarę możliwości było luźne. Jedyny luz jaki znalazłem, to na lewej końcówce drążka:

 

 

 

Czy to może być to? Nie zauważyłem, by końcówka miała jakieś inne luzy np. góra, dół, jednak w tej osi obraca się dość swobodnie, stukając jak na filmiku. Dla porównania, prawą końcówką obrócić dużo ciężej. Nie zauważyłem też innych objawów o których mowa na różnych filmach na YT.

 

Sama wymiana to nie problem, ale ponieważ czekałaby mnie potem zbieżność, chciałbym się upewnić czy to już wadliwe działanie elementu, czy raczej w normie.

 

Na obowiązkowym przeglądzie w lutym diagnosta wspominał coś, że za jakiś czas może mnie czekać maglownica, ale czy mógł to stwierdzić na podstawie samego skrętu kół lewo-prawo na maszynie, nie próbując nawet wykluczyć drążków i końcówek? Szczególnie, że w czasie jazdy nie czuję niczego niepokojącego, nie znosi mi też auta na boki.

 

Będę wdzięczny za pomoc ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!