Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci charakterystyka.


Zbychu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem od niedawna posiadaczem Megane II 1.5 dci 80 KM z 2003 roku. Jeżeli to możliwe to prosiłbym o linka lub zamieszczenie ch-ki tego silnika (moment, moc). Jakie obroty są optymalne dla tego silnika, a jakie minmalne? To mój pierwszy diesel i stąd te pytania. Pozdrawiam, Zbyszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60kW = 82KM @~4000rpm

185Nm @~2000

 

z moich doswiadczen najoptymalniej jezdzi (po miescie) w zakresie 1600-3100rpm. spokojnie (po skrecie) wyzbiera sie na dwojce juz od 1100-1200rpm (nizej juz na polsprzegle). silnik kopa dostaje w trasie, gdy dobrze (po karunastu km) schlodzi sie intercooler. na prawde wtedy czuc roznice. w miescie ruszajac (jedynka do 2500-2800maks) trzymajac pedal gazu w jednym polozeniu slicznie czuc jak rozwija moment a potem jak zaczyna ciagnac turbina, przy 3000 nagle sie zatrzymuje, przestaje przyspieszac, wtedy trzeba zaczac dalej dociskac pedal. radze delikatnie, nie deptac do podlogi, tylko sie niszczy wtryski i turbo, a efektu zadnego. najbardziej lubi dwojke / trojke przy 2200rpm.

 

co do Vmax, katalogowo 170 (bujda na resorach) sam spokojnie na zimowkach jechalem 185 (kilka razy, bo na obwodnicy co chwile ktos zajezdzal). w dwie osoby + full bagaznik na A4 > Wroclaw pociagnalem 187 z lekkim luzem pod gazem.

 

spalanie bajka :mrgreen: w Krakowie TYLKO po miescie mam 5.6-6.1 (graniczne wartosci jakie mialem policzone na caly bak jezdzenia). zasieg w miescie mam okolo 900km do rezerwy. w trasie wyprzedzajac itp, nawet doladowanym autem (srednio kolo 110) objechalem do Lublina przez Radom i powrot do Krakowa (polowa drogi w 4 polowa w 2 osoby) na jednym baku, zostalo jeszcze na 200km jazdy, srednie spalanie 4.4L/100km (w tym krotkie trasy w Skarzysku i Lublinie po pare dni).

 

co do jazdy turbodieslem, dwie cenne uwagi:

1. turbina najpierw sie musi rozgrzac i nasmarowac po uruchomieniu, potem po jezdzie ostygnac. co za tym idzie, najpierw odpal silnik, potem zapnij pasy, zalacz swiatla, podepnij sluchawke do telefonu, sprawdz lusterka i dopiero ruszasz spokojnie, jakas pierwsza minute lub dwie. po jezdzie, ZWLASZCZA ostrzejszej, stan na zalaczonym silniku i zostaw na minute dwie (umownie), tzn odepnij pasy, wylacz swiatla, poczekaj pare sekund. dzieki temu turbina znacznie dluzej wytrzyma. opis efektu niestosowania sie tez jest w tym dziale, jakis temat o turbinkach :] warto przeczytac.

2. w silnikach z turbina jest tzw efekt turbodziury: wciskasz gaz i nic... po chwili auto dopiero zaczyna sie rozpedzac. mozna to latwo ominac, nie puszczaj do konca gazu przy zmianie biegow, utrzymujac predkosc, leko dodaj gazu zanim zechcesz przyspieszac. do wyuczenia, samo sie potem robi, czlowiek sie przyzwyczaja do specyficznego operowania gazem. delikatnie, plynnie, ale wczesniej. tak sie jezdzi turbodieslem.

 

jakby cos to pytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!