Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła mijania duży problem


zukos

Rekomendowane odpowiedzi

Moj problem polega na tym że nie działają mi światła mijania....

Auto zostało sprowadzone z Belgii (Renault Megane 2002r. 1.6 16v klima, el szyby idt... ) tam obowiązuje jazda na światłach cały czas i mam automatyczny włącznik świateł. Lecz od pewnego czasu zauważyłem ze światła się włączą lecz cały tył nie świeci, dopiero jak rozgrzał się silnik światła się włączyły. Teraz już jest tak ze wcale się nie włączają nawet włącznikiem przy kierownicy.

Elektryk po podpięciu komputera do samochodu powiedział ze wyskakuje błąd świateł którego nie można usunąć...najprawdopodobniej siadło BSI tak mi powiedział lecz chciałem się dowiedzieć od was czy nie mieliście takiego przypadku i jak sobie z nim poradziliście.

 

Proszę o konkrety a nie odsyłanie mnie do innych odnośników w których nie ma żadnych informacji odnośnie mojego problemu.

 

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko było sprawdzone i nic ... ta cała skrzynka BSI tam wszystkie styki przeczyszczone napięcia pomierzone nie rozumiem tego bo na zimnym silniku światła się włączyć nie chcą a jak się rozgrzeje cyka all nie mogę tego pojąć jak napisałem wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zukos, ja podejżewam że padł ci przekaźnik odpowiedzialny za światła... Często używam przekaźników w instalacjach gazowych i one czasami warjują przy niskich temperatutach. Możliwe że jest np. nieszczelny i zamarza a jak się nagrzeje to chodzi bez problemu... Nie mam 100% pewności ale możesz to sprawdzić... Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej poprzedniej meganece też czasami miałam ten problem przy niskich temp. Czasami nie włączały się światła, okazał być się winny przełącznik/włącznik zespolony świateł. Rozebranie i przeczyszczenie styków wyeliminowało to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuj za pomoc Prezes <ok> dzisiaj jeszcze to sprawdzę :mrgreen: i wieczorem napisze czy zadziałało ewentualnie jutro napisze dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam :mrgreen:

 

[ Dodano: 2008-12-01, 17:53 ]

Przyczyną okazał się stycznik ;) wymieniłem i wszystko gra ;) dziękuję za pomoc pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam :) Czy żeby wymienić przełącznik świateł (wajchę kierunkowskazów, czyli to:

przelacznik-zespolony-251568.jpg)

konieczne jest zdejmowanie kierownicy? Tak jest napisane w serwisówce :/ , ale czy jest to absolutnie niezbędne? Bo jeśli trzeba zdjąć kierownicę, to raczej nie podejmę się osobiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum jest to już opisane ale nie jestem pewien o którą wajchę chodziło. Wiem że jedna z nich jest możliwa do wymiany bez zdejmowania kierownicy.

Poza tym zdemontować kierownicę to nie problem. Demontujesz poduszkę i odkręcasz jedną śrubę Torx. Kierownica pasuje tylko w jednej pozycji. Przerabiałem to jak zmieniałem kierownicę na obszyta skórą. Jedna ważna rzecz to całą wymianę robimy na wyłączonej stacyjce, ze względu na poduszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Poszperałem na forum i rzeczywiście jest napisane, że można wymienić bez zdejmowania kierownicy - powiem więcej: potwierdzam to, gdyż dziś próbowałem :) W sumie zdjęcie kierownicy pomoże tylko w odkręceniu śrub, a cały przełącznik wyciąga się i tak w przeciwnym kierunku (w stronę maski), więc kierownica nie przeszkadza. Moim zdaniem bez zdejmowania kiery opcja mniej inwazyjna i łatwiejsza, nie trzeba bawić się w odpinanie aku etc.

 

EDIT:

Dla potomnych potwierdzę tylko, że u mnie też wymiana przełącznika kierunkowskazów usunęła usterkę, a usterką było to, że gasły światła tylne postojowe oraz całe podświetlenie deski podczas włączania kierunkowskazu :) i gdy było zimno i wilgotno na dworze. Także wymiana przełącznika przy tego typu awarii uzasadniona.

Edytowane przez .Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Auto zostało sprowadzone z Belgii (Renault Megane 2002r. 1.6 16v klima, el szyby idt... ) tam obowiązuje jazda na światłach cały czas i mam automatyczny włącznik świateł.

Przepraszam za odkop. :spam:

Orientujecie się czy Renault pakował takie automaty fabrycznie/ ewentualnie BSI z taką opcją? Generalnie chodzi mi o Megane/Scenic I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Piszę ponieważ w mojej Meganie światła świecą zaraz po przekręceniu kluczyka na kontrolki, mimo, że na manetce jest "0". Przeprułem całą instalację, wzdłuż i wszerz, rozkręciłem tapicerkę i zaglądałem pod BSI- nigdzie nie mam automatycznego włącznika świateł. Jeszcze do tego zauważyłem, że żarzą mi się drogowe gdy jadę na mijania i na odwrót. Masy oczywiście przeczyszczone...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reflektory masz na H7 czy H4? Ciekawa sprawa. Rozumiem że i mijania i postojowe świecą po kluczyku. A bez kluczyka po przekręceniu manetki świecą?

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!