Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ryszard33

Megane II phI Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu

Recommended Posts

U mnie w megi II 1.6 16V był wymieniany elektrozawór sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Czy ten element często nawala, bo ta naprawa była wykonywana przez poprzedniego właściciela auta. Jakie złe efekty są przy psującym się zaworze, co się dzieje z autem? U mnie czasem przy zimnym silniku auto się dławi ale ma to miejsce przy ok pierwszych 400 metrach porannej jazdy. Czy ma to jakiś związek z tym zaworem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten sam silnik rocznik 2003

Ja miałem wymieniane dwa razy.W okresie gwarancyjnym oraz dwa mies, po skonczeniu gwarancji. Za pierwszym razem odwiedzalem dilera 5x czyszczenie czegos tam od gory silnika (łatwy dostep 5 min roboty),nastepnie ponowne czyszczenie tego samego elementu, przeprogramowanie kompa itd. w koncu wymiana przest. faz. Smiem twierdzic ze od razu wiedziano co trzeba zrobic, wnioskuje to po klimacie rozmowy z personelem. Drugi raz po gwarancji przedstawiono mi przypuszczalne koszta naprawy na 3500 - 5000 tyś. I tu cały cyrk pyskówki przepychanki maile, telefony, listy do Renault Polska. Skonczylo sie na 300 - 400 zł. Do dnia dzisiejszego spoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koszt 3,5k - 5k to chyba kolo zmiennyc hfaz wraz z elektrozaworem, rozrzadem i cala reszta - koszt samego elektrozaworu to bodajze 400zł-600 zł dokaldnie w tym momencie nie pamietam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz to chyba juz powinno być taniej w końcu to już kilka lat tego modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ten elektrozawór może mieć wpływ na lekkie drgania wyczuwalne za kółkiem. Po otwarciu klapy zauważyłem też, że silnik bardziej wibruje niż przed wymianą koła zmiennych faz rozrządu. Nie wiem też czy to nie oznaki padającej cewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej RM II 1.6 16V auto nie trzymało obrotów na luzie. Silnik zimny, ciepły gasło. Przyczyną był uszkodzony czujnik ( eletrozawór ) zmiennych faz rozrządu. Po wymianie auto trzyma obroty nie gaśnie.

Edytowano przez rafalpolen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z założonego wcześniej tematu zapytam,czy istnienie możliwość rozpoznania ewentualnego wadliwego działania tego zaworu? Jestem po wymianie rozrządu,koła ZFR, świec, cewek i cały czas samochód moim zdaniem "muli" jak na 113 KM ( przesiadłem się z Polo 60 km). Swoją drogą,jak ostatnio go demontowałem to u góry przy stykach było nieco oleju - czyżby przepuszczał gdzieś,a tym samym powodował nieprawidłowe działanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po prostu go odłącz i wtedy się przejedź jeśli jest różnica to zawór działa, jeśli auto nie zesłabnie to możliwe że nie działa tak jak powinien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc wybrałem się na wieczorne sprinty zgodnie z Twoją poradą...i przyznam,że najpierw pojechałem 10 km z podpiętym elektrozaworem ( do maks V=170km/h),a z powrotem bez...absolutnie nie odczułem różnicy w przyspieszeniu. A nawet co gorsza,miałem wrażenie,że bez elektrozaworu ma lepsze przyspieszenie :) . Rozumiem,że ten zawór nie jest w żaden sposób "naprawialny"? A jeśli kupno,to ryzykować używany,czy po w tym wypadku lepiej zorganizować sobie nowy elektrozawór?

 

Pytanie też,czy na jego nieprawidłową pracę wpływ mógł mieć olej jaki używany jest obecnie - 10W40....? Z góry dzięki za odpowiedź!

Edytowano przez G0rdon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

będę śledził temat bo u mnie to samo, myślałem że KZFR ale zostało wymienione a różnicy brak. Do tego coś mi terkotało jak w dieslu, teraz tego już tak głośno nie słychać ale zaczyna pojawiać się.

Ostatnio wymontowałem ten zawór to było na nim sporo syfu, przemyłem w ropie i zobaczymy (na razie nie terkocze). Ale po odpięciu też nie czuję zbytniej różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio właśnie, przetarłem elektrozawór szmatką nasączoną benzyną i od tamtej pory przynajmniej to terkotanie na niskich biegach znacznie zostało zredukowane(bo wciąż słychać ciche "poterkiwanie"...z drugiej strony to co mnie martwi,że przez złącze/styk u góry w tym zaworze wydobywa się olej - co nie wyczyszczę,2 dni później już jest tam znowu. Chyba dziś przejadę się po sklepach moto i zobaczę po ile otrzymałbym nowy...Megankę kupiłem za 11,700,a przez 2 miesiące już wpakowałem w nią 2000 zł :) ...

 

Dziś postanowiłem wymontować tą plastikową obwódkę(sitko),która znajduje się na tym elektrozaworze...była dość "rozlazła" i obwodem wystawała poza konstrukcję,więc zastanawiam się,czy to przypadkiem też w jakiś sposób nie pogarszało pracy tego czujnika...

 

Dodano: 31 lip 2013 - 23:40

Ok,dosłownie godzinę temu wymieniłem elektrozawór - kupiłem nową sztukę,żeby mieć gwarancję działania...i moc wróciła :). Teraz na 2 biegu rozpędzam się w mig do 60 km/h ;). Póki co zrobiłem jedynie 20 km na nowym czujniku faz,ale jutro jeszcze pojeżdżę i dam znać czy efekt na 100% jest trwały :P. Teraz jeszcze doleję do baku środek do oczyszczenia wtryskiwaczy i mam nadzieję,że w pełni będę mógł korzystać ze 113 KM ;]...

Edytowano przez G0rdon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem i jak jest już dobrze. Ile kosztujeten zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest poprawa w dynamice. Oraz charakterystyczne "poterkiwanie" właściwie ustało...Elektrozawór kupiłem za 415 zł w necie (szukałem w google po numerze katalogowym - 8200823650). Wciąż jednak mam wrażenie,że nasz 1.6 16V jest nieco mułowaty...Ale może to przez ten moment obrotowy...niedługo jeszcze wymienię sprzęgło,bo zaczynam mieć wrażenie,że się ślizga...szczególnie pod górkę...ale o tym już poszukam w innym wątku :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam również jestem po wymianie KZFR i niestety mam problem . Samochód po odpaleniu pracuje 10-15s i sam gaśnie po odłaczeniu tego zaworu przestaje gasnać zapala sie SERVICE na desce . Z czystej ciekawości wyjąłem ten zawór i po podaniu napięcia słychać jak cewka pracuje i coś sie w nim przesuwa czy jest jakaś możliwość diagnozy czy to napewno to , bo wydać 400 zł tak sobie to trochę boli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...